Test Drive: Mercedes-Benz EQA 250+ Edition

Test Drive: Mercedes-Benz EQA 250+ Edition

Είναι ιδιαίτερα σημαντική η προσπάθεια όλων των κατασκευαστών αυτοκινήτων να αυξήσουν την αυτονομία των αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων για να πείσουν τους υποψήφιους αγοραστές να επιλέξουν ένα μοντέλο μηδενικών ρύπων.

Στη μάχη της αυτονομίας έχει μπει δυνατά από την πρώτη ημέρα που λάνσαρε την γκάμα των αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων EQ και η Mercedes-Benz.

Μεγαλύτερη αυτονομία

Η νέα προσθήκη στη γκάμα της πολυτελούς γερμανικής μάρκας που κατέχει την πρώτη θέση στη λίστα των πωλήσεων των premium αυτοκινήτων, είναι η ειδική έκδοση EQA 250+ Edition, η οποία εξασφαλίζει μεγαλύτερη αυτονομία σε σχέση με το αρχικό μοντέλο. Να θυμίσω ότι η EQA που λανσαρίστηκε το 2021 και  εισήγαγε την πολυτελή φίρμα στη κατηγορία των αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων, βασίζεται στην δημοφιλή GLA.

Οδήγησα την Mercedes-Benz EQA 250+ Edition και διαπίστωσα ότι γιατί στο αστικό και περιαστικό περιβάλλον η νέα μεγαλύτερη μπαταρία άντεξε για 600 χλμ., μετά από μια πλήρη φόρτιση.

Μεγαλύτερη μπαταρία

Η μεγάλη διαφορά στην αυτονομία που ξεπερνά τα 100 χλμ. επήλθε μετά την αναθεώρηση τους τεχνικού υπόβαθρου του αμιγούς ηλεκτρικού αυτοκινήτου. Καθοριστικό ρόλο στην αύξηση της αυτονομίας που απασχολεί κάθε οδηγό έπαιξε η επιλογή της νέας μπαταρίας. Αντικαταστάθηκε η αρχική μπαταρίας των 66,5 kWh με μια νέα μεγαλύτερης ενεργειακής χωρητικότητας 70,5 kWh.

Το πρόγραμμα αναβάθμισης του μοντέλου που είναι κατάλληλο για το αστικό περιβάλλον και αν δημιουργηθεί ευρύ δίκτυο δημοσίας φόρτισης των αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων θα ανταπεξέλθει και στις ανάγκες ενός μακρινού ταξιδιού περιλαμβάνει και άλλες καίριες παρεμβάσεις. Οι σχεδιαστές σε συνεργασία με τους μηχανικούς για να επιτύχουν μεγαλύτερο εύρος κίνησης βελτιστοποίησαν την αεροδυναμική, επέλεξαν νέα  ελαστικά χαμηλής αντίστασης κύλισης και εξόπλισαν το πολυτελές αυτοκίνητο μηδενικών ρύπων με νέα λειτουργία «παρακολούθηση εύρους» ιδιαίτερα χρήσιμη στη καθημερινή χρήση.

Επιλογές εξοικονόμησης ενέργειας

Ενεργοποιείται μέσω MBUX και στη κεντρική οθόνη εμφανίζονται διάφορες επιλογές εξοικονόμησης ενέργειας με προτεινόμενες συστάσεις(πρόγραμμα οδήγησης ECO, D Auto λειτουργία κλιματισμού ECO+ κ.α.). Ανάλογα με την κατάσταση της μπαταρίας, προτείνεται επίσης μια μέγιστη ταχύτητα οδήγησης με την οποία μπορεί να αποφευχθεί μια πρόσθετη φόρτιση. Αυτή η ταχύτητα εμφανίζεται ως κόκκινη γραμμή στο ταχύμετρο. Τα  ΄΄έξυπνα΄΄ συστήματα Active Distance Assist DISTRONIC (προαιρετικά) και cruise control ακολουθούν τη σύσταση ταχύτητας. Η συνιστώμενη ταχύτητα υπολογίζεται γρήγορα στο cloud.

Η ισχύς ηλεκτρικού κινητήρα φθάνει τους 190 ίππους, ροπή 385 Nm, 0-100 χλμ./ώρα σε 8,6’’, τελική 160 χλμ./ώρα.

Η οδική συμπεριφορά δεν έχει επηρεαστεί σε μεγάλο βαθμό από το αυξημένο βάρος λόγω της μπαταρίας. Εξακολουθεί να είναι πολύ καλή, προσφέροντας όλα τα γνωστά στοιχεία που χαρακτηρίζουν τα μοντέλα της πολυτελούς μάρκας.

Αντλία θερμότητας

Χάρη στην αναβαθμισμένη θερμική αρχιτεκτονική, η απορριπτόμενη θερμότητα από τον ηλεκτροκινητήρα χρησιμοποιείται για τη θέρμανση του εσωτερικού χώρου μέσω της  αντλία θερμότητας, μειώνοντας σημαντικά την χρήση της μπαταρίας για την θέρμανση.

Η υψηλή θέση των καθισμάτων, όπως αρμόζει σε ένα SUV, εξασφαλίζει άνετη είσοδο και έξοδο καθώς και ανεμπόδιστη  ορατότητα. H πλάτη του πίσω καθίσματος(40:20:40)  αναδιπλώνεται ξεχωριστά. Ο χώρος αποσκευών χωράει 340 έως 1.320 λίτρα.

Άποψη

Ο περιορισμένος χώρος αποσκευών δεν καλύπτει τις ανάγκες μιας τετραμελούς οικογένειας. Το αυξημένο βάρος κοινό χαρακτηριστικό όλων των αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων δεν ευνοεί την αυτονομία και την οδική συμπεριφορά. Η τιμή πώλησης περιορίζει την μερίδα των υποψήφιων αγοραστών του πολυτελούς αυτοκινήτου.

Η Mercedes-Benz EQA 250+ Edition, κοστίζει 52.200 ευρώ.


About the author


Δείτε επίσης

Φώτα αυτοκινήτου: Δεν ανάβει η μεγάλη σκάλα – 9 πιθανές αιτίες

Φώτα αυτοκινήτου: Δεν ανάβει η μεγάλη σκάλα – 9 πιθανές αιτίες

Σήμα της Renault: Το κρυφό μήνυμα πίσω από το γαλλικό διαμάντι

Σήμα της Renault: Το κρυφό μήνυμα πίσω από το γαλλικό διαμάντι

Mercedes: Χωρίς… φρένα τα νέα ηλεκτρικά της αυτοκίνητα

Mercedes: Χωρίς… φρένα τα νέα ηλεκτρικά της αυτοκίνητα

F1: Σαμποτάζ της Mercedes στον Hamilton; Τι λέει ο διευθυντής της ομάδας

F1: Σαμποτάζ της Mercedes στον Hamilton; Τι λέει ο διευθυντής της ομάδας

Μεταχειρισμένα: Τι προσέχω όταν αγοράζω από «δεύτερο χέρι»;

Μεταχειρισμένα: Τι προσέχω όταν αγοράζω από «δεύτερο χέρι»;

Το κρυφό μήνυμα πίσω από το σήμα της Hyundai – Μήπως νόμιζες οτι ήταν απλά το γράμμα «H»;

Το κρυφό μήνυμα πίσω από το σήμα της Hyundai – Μήπως νόμιζες οτι ήταν απλά το γράμμα «H»;