Μπορείτε να προσθέσετε ψυκτικό υγρό όταν ο κινητήρας είναι ζεστός;

Μπορείτε να προσθέσετε ψυκτικό υγρό όταν ο κινητήρας είναι ζεστός;

Όσον αφορά τα προβλήματα στο αυτοκίνητο, λίγα είναι αυτά που προκαλούν μεγαλύτερο πανικό από την υπερθέρμανση του κινητήρα. Υπάρχουν μερικά, που οδηγούν από δαπανηρές επισκευές, έως και καταστροφή του κινητήρα.

Φυσικά, αν συντηρείτε σωστά το αυτοκίνητο και το σύστημα ψύξης, ο κινητήρας δεν θα φτάσει ποτέ στο σημείο να υπερθερμανθεί.

Ωστόσο, δεν υπάρχει εγγύηση ότι ένα τέτοιο πρόβλημα δεν θα συμβεί, ακόμη και αν αλλάζετε το ψυκτικό υγρό σύμφωνα με τις οδηγίες. Σε περίπτωση που ο κινητήρας αρχίζει και ανεβάζει θερμοκρασία, υπάρχουν αρκετά βήματα που πρέπει να ακολουθήσετε.

Ένα από αυτά, είναι οτι ίσως θελήσετε να προσθέσετε ψυκτικό υγρό στο αυτοκίνητο, καθώς η έλλειψη του, είναι μία από τις κύριες αιτίες υπερθέρμανσης.

Το ερώτημα που τίθεται στη συνέχεια είναι αν μπορείτε και αν πρέπει να προσθέσετε ψυκτικό υγρό στον κινητήρα ενώ αυτός είναι ακόμη ζεστός.

Σε περίπτωση που υπάρχει αμφιβολία, η απάντηση είναι ένα ηχηρό «όχι», καθώς θα πρέπει να περιμένετε μέχρι να κρυώσει εντελώς ένας κινητήρας πριν αφαιρέσετε το καπάκι του δοχείου του ψυκτικού υγρού, πόσο μάλλον να προσθέσετε ψυκτικό μέσα.

Οι λόγοι για τους οποίους η αναμονή για να κρυώσει ένας κινητήρας, συνίσταται σε περιπτώσεις υπερθέρμανσης, είναι κυρίως η αποφυγή τραυματισμών και περαιτέρω ζημιάς στο αυτοκίνητο.

Η προσθήκη ψυκτικού υγρού σε κινητήρα που καίει μπορεί να προκαλέσει σοβαρή ζημιά σε εσάς και το αυτοκίνητο.

adding-coolant-to-a-hot-engine-can-cause-serious-damage-to-you-and-your-car

Τεχνικά, είναι δυνατό να αφαιρέσετε το καπάκι του δοχείου και να ρίξετε υγρό όταν ο κινητήρας είναι ακόμη ζεστός, ακόμη και αν υπερθερμαίνεται. Αλλά από άποψη ασφάλειας, είναι σημαντικό να περιμένετε μέχρι να κρυώσει ο κινητήρας, διότι:

  1. Το καπάκι του ρεζερβουάρ θα είναι τόσο καυτό όσο και ο κινητήρας και θα μπορούσε να σας κάψει.
  2. Το υγρό στο εσωτερικό θα είναι επίσης εξαιρετικά καυτό ακόμη και αφού σβήσετε τον κινητήρα. Δεδομένου ότι βρίσκεται σε περιβάλλον με υψηλή πίεση, το να βγάλετε το καπάκι του δοχείου, θα μπορούσε να εκτοξεύσει το ψυκτικό υγρό στο πρόσωπο ή το σώμα σας.

Εκτός από τραυματισμό, η προσθήκη ψυκτικού υγρού σε έναν καυτό κινητήρα, μπορεί να προκαλέσει ζημιά στον ίδιο τον κινητήρα, η οποία είναι ιδιαίτερα επικίνδυνη όταν αυτός έχει υπερθερμανθεί.

Η προσθήκη ψυκτικού υγρού, θα μειώσει γρήγορα τη θερμοκρασία των εξαρτημάτων που συνδέονται με τον κινητήρα και το σύστημα ψύξης. Εάν αυτά τα εξαρτήματα κρυώσουν πολύ γρήγορα, αυτό μπορεί να οδηγήσει σε δυνητικά ανεπανόρθωτες ζημιές, όπως σχισμές και ρωγμές.

Για να αποφύγετε κάτι τέτοιο, συνίσταται να περιμένετε τουλάχιστον 15 έως 30 λεπτά για να αφαιρέσετε το καπάκι από το δοχείο ψυκτικού υγρού ή να προσπαθήσετε να ρίξετε ψυκτικό υγρό. Η αναμονή μπορεί να είναι ακόμη μεγαλύτερη σε σοβαρότερες καταστάσεις.

Δείτε επίσης

Audi Q3: Οι πρώτες φωτογραφίες του νέου μοντέλου – Τι μας «τιζάρει» η Audi, πότε θα παρουσιαστεί

Audi Q3: Οι πρώτες φωτογραφίες του νέου μοντέλου – Τι μας «τιζάρει» η Audi, πότε θα παρουσιαστεί

BYD Sealion 7: Ηλεκτρικός λέων με 8 χρόνια εγγύηση για μπαταρία και ηλεκτροκινητήρα

BYD Sealion 7: Ηλεκτρικός λέων με 8 χρόνια εγγύηση για μπαταρία και ηλεκτροκινητήρα

F1: «Στα μέτρα» του Hamilton το μονοθέσιο της Ferrari για το 2026;

F1: «Στα μέτρα» του Hamilton το μονοθέσιο της Ferrari για το 2026;

F1 – Τελευταία νέα: Ο Steiner απαντά στον Hamilton, νέο υλικό για Verstappen, «μπελάδες» για τη Red Bull

F1 – Τελευταία νέα: Ο Steiner απαντά στον Hamilton, νέο υλικό για Verstappen, «μπελάδες» για τη Red Bull

10 μύθοι για τα φρένα που πρέπει να σταματήσεις να πιστεύεις

10 μύθοι για τα φρένα που πρέπει να σταματήσεις να πιστεύεις

Τι σημαίνει αν τα καλώδια εκκίνησης του αυτοκινήτου αρχίσουν να καπνίζουν και να ζεσταίνονται

Τι σημαίνει αν τα καλώδια εκκίνησης του αυτοκινήτου αρχίσουν να καπνίζουν και να ζεσταίνονται