Βρήκες λάδι στην πολλαπλή εισαγωγής; Δες τι μπορεί να συμβαίνει

Βρήκες λάδι στην πολλαπλή εισαγωγής; Δες τι μπορεί να συμβαίνει

Eίτε πρόκειται για λιμνάζον λάδι κάτω από το όχημα είτε για βρώμικα υπολείμματα στον χώρο του κινητήρα, η παρουσία λαδιού σε σημεία όπου κανονικά δεν θα έπρεπε να υπάρχει είναι πάντα ανησυχητική.

Το λιπαντικό σε έναν κινητήρα εσωτερικής καύσης παραμένει κανονικά, εντός του κινητήρα και του κάρτερ.

Ωστόσο, το να δεις διαρροές δεν είναι τόσο ασυνήθιστο ενώ για να είσαι σίγουρος, χρειάζεται και ένας εξειδικευμένος έλεγχος από κάποιον ειδικό για τον εντοπισμό της αιτίας της διαρροής.

Το χειρότερο, όμως, σενάριο που μπορεί να σου τύχει είναι να χάνεις λάδι χωρίς εμφανή διαρροή, προκαλώντας πτώση της πίεσης, υπερθέρμανση  στον κινητήρα ή ακόμη και σοβαρές βλάβες.

Ένα από τα πιο επικίνδυνα πράγματα που μπορεί να δεις είναι διαρροές λαδιού στην πολλαπλή εισαγωγής. Μικρές ποσότητες μπορεί να πηγαίνουν και είναι κάτι το  φυσιολογικό, όμως η υπερβολική συγκέντρωση λαδιού μπορεί να αποτελεί ένδειξη σοβαρότερου προβλήματος

Ποια προβλήματα μπορεί να προκαλούν λάδι στην πολλαπλή εισαγωγής;

Ένας από τους πιο συχνούς ενόχους είναι η βλάβη στο σύστημα θετικής ανακυκλοφορίας των ατμών στροφαλοθαλάμου ( βαλβίδα PCV). Κανονικά, το PCV αναλαμβάνει να διοχετεύει τα αέρια καύσης που περνούν στο στροφαλοθάλαμο πίσω στο σύστημα καύσης. Όταν το σύστημα αυτό παρουσιάζει πρόβλημα ,για παράδειγμα αν η βαλβίδα PCV μπλοκάρει ή χαλάσει , τότε το λάδι μπορεί να διαρρεύσει στην πολλαπλή ή σε κάποιο άλλο σημείο του συστήματος εισαγωγής.

Άλλες αιτίες μπορεί να περιλαμβάνουν:

  • Φθαρμένα ελατήρια εμβόλων ή γρατζουνισμένους κυλίνδρους, που επιτρέπουν περισσότερα καυσαέρια να περάσουν στο στροφαλοθάλαμο, αυξάνοντας την πίεση και τη μεταφορά λαδιού στο σύστημα εισαγωγής.
  • Συσσώρευση ιζημάτων  στον κινητήρα.
  • Φθαρμένές τσιμούχες και φλάντζες.
  • Προβληματικός υπερσυμπιεστής (turbo) ή συμπιεστής (supercharger), που μπορεί να μεταφέρει λάδι στην εισαγωγή λόγω διαρροής ή φθοράς.

Πώς αντιμετωπίζεται το πρόβλημα;

Εάν διαπιστώσεις μεγάλη ποσότητα λαδιού στην πολλαπλή, καλό είναι να το ελέγξεις άμεσα. Παρότι μπορεί να δείχνει σοβαρό, σε αρκετές περιπτώσεις η επισκευή είναι απλή και οικονομική. Το πιο σύνηθες είναι να φταίει η βαλβίδα PCV. Αν έχεις βασικές μηχανικές γνώσεις, μπορείς να την αντικαταστήσεις και μόνος σου, αν γνωρίζεις.

Αν όμως η αιτία είναι ελαττωματικές φλάντζες ή κάποια σοβαρότερη βλάβη, τότε σίγουρα θα χρειαστεί αν το δει επαγγελματίας.

Συμπέρασμα: Αν βρεις λάδι στην πολλαπλή εισαγωγής, μην το αγνοήσεις. Ξεκίνα ελέγχοντας την βαλβίδα PCV, αλλά αν η κατάσταση επιμένει, απευθύνσου σε ειδικό για πλήρη διάγνωση. Μια έγκαιρη αντίδραση μπορεί να σε γλιτώσει από πολύ μεγαλύτερα κόστη στο μέλλον.

 

Δείτε επίσης

Το Seal 5 DM-i είναι το πρώτο plug-in υβριδικό μοντέλο με sedan αμάξωμα της BYD

Το Seal 5 DM-i είναι το πρώτο plug-in υβριδικό μοντέλο με sedan αμάξωμα της BYD

Jeep Gladiator Rubicon Shadow Ops: Τώρα με εργοστασιακό εργάτη για απόλυτη κυριαρχία εκτός δρόμου

Jeep Gladiator Rubicon Shadow Ops: Τώρα με εργοστασιακό εργάτη για απόλυτη κυριαρχία εκτός δρόμου

Η τρίτη γενιά του Nissan Leaf ξεκινά την παραγωγή της στο πλήρως αναβαθμισμένο εργοστάσιο του Sunderland

Η τρίτη γενιά του Nissan Leaf ξεκινά την παραγωγή της στο πλήρως αναβαθμισμένο εργοστάσιο του Sunderland

Λάντο Νόρις εναντίον του αφεντικού του: Η απίστευτη μάχη με καρτ που κόβει την ανάσα – BINTEO

Λάντο Νόρις εναντίον του αφεντικού του: Η απίστευτη μάχη με καρτ που κόβει την ανάσα – BINTEO

Toyota Prius Plug-in Hybrid Nightshade: Το δοκιμάζουμε στην πιο εντυπωσιακή του έκδοση

Toyota Prius Plug-in Hybrid Nightshade: Το δοκιμάζουμε στην πιο εντυπωσιακή του έκδοση

To smart #2 ξεκινά δοκιμές στη νέα ηλεκτρική πλατφόρμα ECA

To smart #2 ξεκινά δοκιμές στη νέα ηλεκτρική πλατφόρμα ECA