F1: Ο Max Verstappen πέρασε ένα δύσκολο σαββατοκύριακο, έχοντας πολλά προβλήματα με το μονοθέσιο του στο Grand Prix του Μπαχρέιν 2025.
Μετά την κατάκτηση της πρώτης θέσης στο Grand Prix της Ιαπωνίας, οι αδυναμίες της RB21 ήρθαν ξεκάθαρα στο φως στο Μπαχρέιν. Αν και ο Verstappen κατάφερε να καλύψει κάπως τις ατέλειες του μονοθεσίου στους τρεις πρώτους αγώνες της χρονιάς, στον τέταρτο φάνηκε καθαρά πόσο έχει μείνει πίσω η ομάδα του Milton Keynes σε σύγκριση με πέρσι.
Επόμενη πρόκληση; Η Σαουδική Αραβία.
F1: Τι έχει αλλάξει από το Grand Prix του Μπαχρέιν το 2024 για την Red Bull;
Το 2024, στον ίδιο αγώνα, ο Verstappen είχε κάνει το πέμπτο grand chelem της καριέρας του, οδηγώντας τη Red Bull σε ένα άνετο 1-2, με τον πλησιέστερο αντίπαλο να τερματίζει σχεδόν μισό λεπτό πίσω.
Φέτος όμως, παρότι υπήρξε αυτοκίνητο ασφαλείας κατά τη διάρκεια του αγώνα, ο Ολλανδός τερμάτισε πάνω από μισό λεπτό πίσω από τον νικητή,με τον Verstappen να μιλά για προβλήματα έλλειψης ισορροπίας και αίσθησης στο μονοθέσιο του.
Η απορία πολλών είναι το πώς γίνεται μέσα σε 12 μήνες η πιο κυρίαρχη ομάδα της F1 να έχει τόσο έντονη πτώση, ωστόσο τα σημάδια προυπήρχαν πολύ πριν της πτώσης της απόδοσης.
Οι αποχωρήσεις που άφησαν κενά
Το μεγαλύτερο πλήγμα ήταν η αποχώρηση του Adrian Newey, του θρυλικού σχεδιαστή της ομάδας, ο οποίος υπέγραψε με την Aston Martin. Μαζί του έφυγαν και άλλα βασικά στελέχη, όπως ο Rob Marshall (πήγε στη McLaren) και ο Jonathan Wheatley (πλέον στην Sauber/Audi ως team principal).
Παρόλα αυτά, σημαντικά στελέχη όπως ο Paul Monaghan (επικεφαλής μηχανικός), ο Pierre Waché (τεχνικός διευθυντής από το 2018) και ο Enrico Balbo (αεροδυναμιστής από το 2021) παραμένουν στην ομάδα.
Όμως η επίδραση του Newey στον σχεδιασμό των μονοθεσίων ήταν καταλυτική, και το ερώτημα που τίθεται είναι κατά πόσο η RB21 μπορεί να συνεχίσει τον πρωταγωνιστικό ρόλο μετά τις δυσκολίες της περσινής RB20. Και η απάντηση φαίνεται πως δεν είναι πολύ ενθαρρυντική για τον Verstappen.
Η φετινή πραγματικότητα
Η αρχή του πρωταθλήματος δείχνει πως η Red Bull βρίσκεται κάπου ανάμεσα στη 2η και 4η ταχύτερη ομάδα ανάλογα με την πίστα, αλλά το Μπαχρέιν τόνισε ότι τα περσινά προβλήματα παραμένουν.
Το χειρότερο για την ομάδα είναι ότι αυτό συμβαίνει σε μια περίοδο που ο Verstappen φαίνεται να αναζητά νέο κίνητρο, καθώς πλησιάζουν αλλαγές στην προσωπική του ζωή και κυκλοφορούν έντονες φήμες για το μέλλον του στην Red Bull και ενδεχόμενη μετακίνηση του σε άλλη ομάδα.
Οι δυσλειτουργίες
Ο Christian Horner εξήγησε ότι το βασικό πρόβλημα είναι η ασυμφωνία ανάμεσα σε ό,τι δείχνουν τα προσομοιωτικά εργαλεία της ομάδας και στην πραγματικότητα στην πίστα.
Το παλιό αεροδυναμικό τούνελ της Red Bull φαίνεται να μην αποτυπώνει σωστά τα δεδομένα, με αποτέλεσμα οι λύσεις που σχεδιάζονται να μην «μεταφράζονται» σε βελτίωση στην πίστα. Το νέο τούνελ δεν θα είναι έτοιμο πριν το 2027.
«Όταν τα εργαλεία δεν αντικατοπτρίζουν την πραγματικότητα, είναι σαν να κοιτάς δύο διαφορετικά ρολόγια και να προσπαθείς να πεις την ώρα», είπε χαρακτηριστικά ο Horner.
Η Red Bull σκοπεύει να φέρει σημαντικές αναβαθμίσεις στο Grand Prix της Ίμολα, που μπορεί να αποδειχθούν καθοριστικές: όχι μόνο για την πορεία της χρονιάς αλλά και για να πειστεί ο Verstappen ότι η ομάδα του έχει τον έλεγχο και μπορεί ακόμα να τον βάλει στο παιχνίδι διεκδίκησης του τίτλου,
Η εσωτερική ένταση και η επόμενη μέρα
Το κλίμα μετά το τέλος του αγώνα στο Μπαχρέιν ήταν βαρύ. Ο Verstappen τερμάτισε 6ος, ενώ προβλήματα στο pit gantry κόστισαν επιπλέον χρόνο. Ο ίδιος έδειξε ψυχραιμία, χωρίς ξεσπάσματα, αλλά παραδέχτηκε ότι δεν νιώθει διεκδικητής του τίτλου:
«Η McLaren δεν είναι ο αντίπαλός μου. Εγώ απλώς συμμετέχω στο πρωτάθλημα.»
Την ίδια ώρα, ο μάνατζέρ του, Raymond Vermeulen, φέρεται να αντέδρασε με έντονο εκνευρισμό για την εικόνα της ομάδας, επιτείνοντας το ήδη τεταμένο κλίμα.
Στην Red Bull, υπάρχει και ανησυχία για τις ρήτρες στο συμβόλαιο του Verstappen. Εάν ο Max Verstappen βρίσκεται πολύ πίσω από τις πρώτες θέσεις μετά από ένα συγκεκριμένο σημείο της σεζόν, τότε ο Ολλανδός μπορεί να ενεργοποιήσει την ρήτρα και να αποχωρήσει από την αυστριακή ομάδα πριν την λήξη του συμβόλαιου του. Αυτή την στιγμή, βρίσκεται στην 3η θέση, 18 βαθμούς πίσω από τον πρώτο Oscar Piastri.
Δείτε επίσης

Πόσο «πράσινα» είναι πραγματικά τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα;

F1:Οι 5 βασικοί λόγοι που ο Lewis Hamilton δεν έχει «κουμπώσει» στη Ferrari

Τα 4 πιο κοινά λάθη που κάνουμε όλοι και κάνουμε ζημιά στον κινητήρα

Γιατί επανεξετάζονται οι κανονισμοί κινητήρων του 2026 στη συνεδρίαση της Επιτροπής F1

Γιατί δεν πέφτουν οι τιμές μεταχειρισμένων;
