F1: Ο Christian Horner αποκάλυψε πως οι αναβαθμίσεις της Red Bull στο Grand Prix της Ίμολα βοήθησαν την ομάδα να υπερέχει της McLaren για πρώτη φορά φέτος σε έναν τομέα-κλειδί: τη διαχείριση των ελαστικών.
Ο Max Verstappen πέτυχε μια άνετη, όπως αποδείχθηκε, νίκη στην Ίμολα, με τους Oscar Piastri και Lando Norris να μην απειλούν ουσιαστικά την πρωτοπορία του. Για τον Horner, αυτή η απόδοση οφείλεται στις αναβαθμίσεις του RB21, που επέτρεψαν στη Red Bull να ξεπεράσει τη McLaren σε διάρκεια ζωής των ελαστικών.
Horner: «Χτίζουμε ξανά δυναμική»
Με αυτή τη νίκη, ο Verstappen πλησίασε στους 22 βαθμούς τον πρωτοπόρο της βαθμολογίας, Oscar Piastri. Το σημαντικότερο όμως είναι πως αυτή η επικράτηση δεν εξαρτήθηκε από τις συνθήκες ή από τη μορφή της πίστας, αλλά από την καθαρή απόδοση μονοθεσίου και οδηγού.
Αν και αρχικά φάνηκε πως θα πέσει στην τρίτη θέση, ο Verstappen πέρασε εντυπωσιακά τόσο τον George Russell όσο και τον Piastri στην πρώτη στροφή και κατέκτησε μια πρωτοπορία που κανένας δεν κατάφερε να απειλήσει στην διάρκεια του αγώνα.
Στο πρώτο κομμάτι της σεζόν, το RB21 έδειχνε γρήγορο στις κατατακτήριες αλλά δεν είχε το ρυθμό αγώνα ούτε και τη σωστή ισορροπία για να προστατεύσει τα ελαστικά του. Η McLaren, αντίθετα, διέθετε ξεκάθαρο πλεονέκτημα σε αυτό τον τομέα.
Ωστόσο, οι αναβαθμίσεις που εφαρμόστηκαν στα Grand Prix της Σαουδικής Αραβίας, του Μαϊάμι και της Ίμολα φαίνεται να άλλαξαν τα δεδομένα. Ο Verstappen ξεκίνησε από την πρώτη σειρά, πήρε την πρωτοπορία στον πρώτο γύρο και άρχισε να χτίζει διαφορά με ευκολία, κάτι που η Red Bull δεν είχε καταφέρει να κάνει καθόλου φέτος.
F1:Σημαντικές τεχνικές αλλαγές στη Red Bull – «Καλύτερο παράθυρο λειτουργίες» βλέπει ο Horner
Σύμφωνα με τον τεχνικό αναλυτή Matt Somerfield, το μονοθέσιο της Red Bull στην Ίμολα είχε τροποποιημένα sidepods, υιοθετώντας διάταξη παρόμοια με της McLaren, ενώ οι αλλαγές στο πάτωμα από το Μαϊάμι επίσης συνέβαλαν σημαντικά.
Αυτό επέτρεψε στο RB21 να διατηρεί τα ελαστικά του, όπως έχουμε δει φέτος την McLaren να κάνει τόσες πολλές φορές. Ο Verstappen ακολούθησε στρατηγική ενός pit stop χωρίς να παρουσιάσει πτώση απόδοσης, ενώ αντίθετα ο Piastri μπήκε για αλλαγή μόλις στον 13ο γύρο, αντιμετωπίζοντας ζητήματα στα ελαστικά του.
«Καταφέραμε να βάλουμε λίγη έξτρα απόδοση στο μονοθέσιο και να το φέρουμε σε καλύτερο “παράθυρο λειτουργίας”», δήλωσε ο Horner μετά τον αγώνα.
«Όταν μειώνεις το γλίστρημα, μπορείς να ελέγχεις καλύτερα τη θερμοκρασία των ελαστικών. Αυτό ήταν πολύ ενθαρρυντικό. Στο πρώτο stint, βλέπαμε ότι ο Max διαχειριζόταν καλύτερα από τους υπόλοιπους πίσω του και παρόλα αυτά άνοιγε τη διαφορά — αυτό είναι το ιδανικό σενάριο για κάθε οδηγό.»
Ο Horner τόνισε πως αυτή ήταν η πρώτη φορά εδώ και καιρό που η Red Bull είχε τη δυνατότητα να ξεφύγει σε ρυθμό και να «φθείρει» λιγότερο τα ελαστικά από τη McLaren.
Για πρώτη φορά από… τη Βραζιλία το 2024
Ο Horner ανέφερε πως η τελευταία φορά που η Red Bull ξεπέρασε τη McLaren στη διαχείριση ελαστικών ήταν στο Grand Prix της Βραζιλίας το 2024, σε έναν αγώνα που είχε χαρακτηριστεί από έντονη βροχή.
«Την Παρασκευή, η McLaren έδειχνε ξανά πολύ γρήγορη στις μεγάλες αποστάσεις, αλλά η απόδοση που είχαμε στον αγώνα… ίσως από τη Βραζιλία και μετά είναι η πρώτη φορά που μπορούμε να θυμηθούμε να ξεφεύγουμε σε ρυθμό και να έχουμε λιγότερη φθορά απ’ αυτούς», είπε.
«Είναι ένα εξαιρετικό αποτέλεσμα για την προσπάθεια που έχει γίνει στα παρασκήνια.»
Τα προβλήματα του 2024 και η επιστροφή στην κατανόηση
Ένα χρόνο μετά την αρχή της αγωνιστικής κάμψης της Red Bull, με τις αποτυχημένες αναβαθμίσεις του RB20 και τα προβλήματα συσχέτισης μεταξύ δεδομένων αεροσήραγγας και πίστας, η ομάδα δείχνει να βρίσκει ξανά τον δρόμο της.
«Αρχίζουμε να καταλαβαίνουμε τι συμβαίνει», εξήγησε ο Horner. «Οι αναβαθμίσεις που φέραμε ήταν περισσότερο για τη συμπεριφορά του μονοθεσίου.Καταφέραμε να διορθώσουμε κάποιες παραμέτρους — κι αυτό είναι καλό σημάδι για τους επόμενους αγώνες.»
Ωστόσο, το ερώτημα παραμένει: ήταν η Ίμολα απλώς μια πίστα που «κούμπωσε» ιδανικά με το RB21, ή οι βελτιώσεις είναι πραγματικά ουσιαστικές;
Ο τεχνικός διευθυντής της Red Bull, Pierre Waché, παραδέχτηκε πως η φθορά των ελαστικών στην Ίμολα είχε «διαφορετικό μηχανισμό» και αρνήθηκε να επεκταθεί, αστειευόμενος πως «δεν έχει καμία εμπιστοσύνη σε τίποτα».
«Κερδίσαμε στην Ιαπωνία, αλλά μας διέλυσαν στο Μπαχρέιν και στο Μαϊάμι. Δεν είναι τίποτα δεδομένο. Οι άλλοι εξελίσσονται συνεχώς και έχουν εξαιρετικά μονοθέσια — πρέπει να συνεχίσουμε να πιέζουμε.»
Ο Horner πάντως δήλωσε αισιόδοξος: «Αυτή είναι η δεύτερη νίκη μας φέτος, και θεωρητικά θα έπρεπε να είχαμε κερδίσει και στη Τζέντα. Ήταν ένα πολύ θετικό Σαββατοκύριακο και νιώθουμε πως αρχίζουμε να χτίζουμε λίγη δυναμική — κάτι πολύ σημαντικό σ’ αυτό το σημείο του πρωταθλήματος.»
Δείτε επίσης

Φίλτρο αέρα κινητήρα: Αξίζει να επενδύσεις σε πιο ακριβά εξαρτήματα- Τί ακριβώς ισχύει

F1: Τα συμπεράσματα μας από το GP της Ίμολα

F1: «Ήμουν κοντά στο να παρακούσω τη Williams» είπε ο Carlos Sainz

Ελαστικά: Λήγει η ρεζέρβα του αυτοκινήτου;

Φθείρει ή προστατεύει τα τακάκια το αναγεννητικό φρενάρισμα των ηλεκτρικών;
