Toyota: Ήρθε σε επικοινωνία με την Nissan μετά το τέλος στις συζητήσεις συγχώνευσης με την Honda

Toyota: Ήρθε σε επικοινωνία με την Nissan μετά το τέλος στις συζητήσεις συγχώνευσης με την Honda

Toyota: Νέα ρεπορτάζ αναφέρουν πως μετά την αποτυχία στις συνομιλίες Honda – Nissan, στέλεχος της Toyota ήρθε σε επαφή με εκπροσώπους της Nissan σχετικά με την πιθανότητα πιθανής συμμαχίας ανάμεσα στις δύο μάρκες. Αρνήθηκε να σχολιάσει επί της είδησης η Nissan, εξετάζει το ρεπορτάζ πριν δώσει απάντηση η Toyota.

Ήταν περίπου 5 μήνες πριν (23/12/2024) όταν Honda και Nissan, δύο από τις μεγαλύτερες αυτοκινητοβιομηχανίες του κόσμου, υπέγραψαν μνημόνιο κατανόησης(MOU), για να συζητήσουν περί πιθανής συγχώνευσης τους.

Ωστόσο, παρά τον ντόρο που είχε αρχικά δημιουργηθεί, στις 13  Φεβρουαρίου του 2025, οι εταιρείες έληξαν και επίσημα τις συζητήσεις τους, κυρίως επειδή η Nissan αρνήθηκε να γίνει θυγατρική της Honda, όπως πρότεινε η δεύτερη.

Έτσι, η μεγάλη αυτή συγχώνευση που θα έκανε 2 από τις πιο μεγάλες ιαπωνικές μάρκες να λειτουργούν μέσα σε μια κοινή ομπρέλα εν έγινε πότε, με τις δύο εταιρείες να συνεχίζουν, ωστόσο, να συνεργάζονται σε τεχνολογίες εξηλεκτρισμού και λογισμικό.

Toyota: Πλησίασε τη Nissan και μίλησαν για συνεργασία σύμφωνα με τα μέσα της Ιαπωνίας

Πριν η συμφωνία καταρρεύσει, ο Akio Toyota, πρόεδρος της Toyota, είχε δηλώσει πως η Nissan δεν την πλησίασε πότε για να συζητήσουν μαζί για πιθανή συνεργασία ή συγχώνευση. Μάλιστα, είχε σχολιάσει πως δεν πίστευε καν πως μια τέτοιου είδους συγχώνευση ήταν πιθανή, αφού θα παραβίαζε τους νόμους περί μονοπώλιού στην αγορά. Ωστόσο, και παρά την δημόσια στάση που κρατούσε η Toyota, ρεπορτάζ ιαπωνικού μέσου υποστηρίζει ότι στο παρασκήνιο, εκπρόσωποι της Toyota συναντήθηκαν με εκπρόσωπους της Nissan για να συζητήσουν τι πιθανότητες υπήρχαν για μεταξύ τους συγχώνευση.

Σε άρθρο που δημοσιεύτηκε στην εθνική εφημερίδα της Ιαπωνίας, Mainichi Shimbun, υποστηρίζεται πως στέλεχος της Toyota ήρθε σε επαφή με την Nissan για να προτείνει την πιθανή συνεργασία τους. Η Nissan αρνήθηκε να σχολιάσει επί του θέματος, ενώ η Toyota είπε πως μελετά και αξιολογεί το ρεπορτάζ και πώς κάποια στιγμή θα βγάλει σχετική ανακοίνωση.

Η Toyota, είναι ο 5ος μεγαλύτερος κατασκευαστής αυτοκινήτων σε παγκόσμιο επίπεδο, ενώ διατηρεί ήδη μετοχές σε αρκετές βιομηχανίες της Ιαπωνίας. Ο ιαπωνικός κολοσσός ελέγχει το 20% της Subaru, το 5.1% στην Mazda, το 4.9 % στην Suzuki καθώς και το 5.9 στην Isuzu. Τα πράγματα θα ήταν αρκετά περίπλοκα αν υπήρχε ανάμειξη της Toyota και στην Nissan, σχολιάζουν οι εδικοί.

Το μέλλον της Nissan

O νέος CEO της Nissan, Ivan Espinosa, δήλωσε πρόσφατα ότι αν και η εταιρεία παραμένει ανοικτή σε πιθανές συνεργασίες, προτεραιότητα της είναι να σταθεροποιηθεί εσωτερικά. Ανάμεσα στα μέτρα που έχει αρχίσει να λαμβάνει  είναι και οι περικοπές(ακούγεται ότι θα ληφθούν αποφάσεις για απολύσεις μέχρι και 20.000 ανθρώπων), το κλείσιμο 7 εργοστασίων και επένδυση λιγότερων πόρων στην έρευνα και ανάπτυξη.

Ταυτόχρονα, στοχεύει στο να μειώσει την πολυπλοκότητα των μερών της κατά 70% καθώς και να σταματήσει 6 αρχιτεκτονικές παραγωγής μοντέλων, ενώ θα συνεχίσει να επενδύει στην premium μάρκα πολυτελείας Infiniti.

Για το γιατί και το πως η Nissan  βρέθηκε σε αυτή την κατάσταση, ο Espinosa ρίχνει την ευθύνη στην θητεία Carlos Ghosn και στις κινήσεις της Nissan το 2015. Στόχος της Nissan ήταν να αυξήσει τις ετήσιες πωλήσεις της σε 8.000.000 ταξινομήσεις παγκοσμίως, με συνεχείς επενδύσεις σε παραγωγή και εργατικό δυναμικό. Ωστόσο, η Nissan έφτασε στο 2024, σημειώνοντας μόλις 3,3 εκατομμύρια πωλήσεις. 

Δείτε επίσης

Αξίζει να αντικαταστήσεις τον κινητήρα στο αυτοκίνητο αν έχει πάθει σοβαρή ζημιά;

Αξίζει να αντικαταστήσεις τον κινητήρα στο αυτοκίνητο αν έχει πάθει σοβαρή ζημιά;

F1: Αίτημα από σε Hamilton και Leclerc για « ειδική τακτική» – Σοβαρό πρόβλημα με το SF-25

F1: Αίτημα από σε Hamilton και Leclerc για « ειδική τακτική» – Σοβαρό πρόβλημα με το SF-25

Γιατί τα δερμάτινα καθίσματα αυτοκινήτου έχουν τρύπες;

Γιατί τα δερμάτινα καθίσματα αυτοκινήτου έχουν τρύπες;

Ηλεκτρικά αυτοκίνητα: Νέα πατέντα μπαταριών υπόσχεται 3.000 χλμ. αυτονομίας σε μόλις 5 λεπτά!

Ηλεκτρικά αυτοκίνητα: Νέα πατέντα μπαταριών υπόσχεται 3.000 χλμ. αυτονομίας σε μόλις 5 λεπτά!

Αυτός είναι ο σωστός τρόπος να καθαρίσεις το χώρο του κινητήρα στο αυτοκινήτου σου

Αυτός είναι ο σωστός τρόπος να καθαρίσεις το χώρο του κινητήρα στο αυτοκινήτου σου

Το επιστημονικά τεκμηριωμένο κόλπο που δροσίζει άμεσα το αυτοκίνητο χωρίς κλιματισμό

Το επιστημονικά τεκμηριωμένο κόλπο που δροσίζει άμεσα το αυτοκίνητο χωρίς κλιματισμό