Σκέφτεσαι να πάρεις μεταχειρισμένο με πολλά χιλιόμετρα: Τι να ελέγξεις πριν δώσεις τα λεφτά σου

Σκέφτεσαι να πάρεις μεταχειρισμένο με πολλά χιλιόμετρα: Τι να ελέγξεις πριν δώσεις τα λεφτά σου

Από τα υγρά του κινητήρα μέχρι το πλαίσιο και την ανάρτηση, 5 κρίσιμα σημεία που δεν πρέπει να αγνοήσεις όταν εξετάζεις μεταχειρισμένο αυτοκίνητο με πολλά χιλιόμετρα

Ο έλεγχος ενός μεταχειρισμένου αυτοκινήτου με υψηλά χιλιόμετρα είναι μια διαδικασία που απαιτεί ιδιαίτερη προσοχή, καθώς οι φθορές από την πολυετή χρήση μπορεί να είναι ύπουλες και δύσκολα αντιληπτές. Η εμπειρία αναζήτησης και αγοράς ενός τέτοιου αυτοκινήτου είναι συνήθως γεμάτη άγχος. Ειδικά όταν πρόκειται για παλαιότερα οχήματα, η επιμέλεια στη διαδικασία ελέγχου είναι καθοριστικής σημασίας.

Ένα από τα βασικά βήματα που δεν πρέπει να παραλείπεις είναι,φυσικά, η προαγοραστική επιθεώρηση. Αυτή θα πρέπει να καλύπτει όλα τα κρίσιμα σημεία του οχήματος ,από το χώρο του κινητήρα και το πλαίσιο μέχρι το εσωτερικό και το σύστημα ανάρτησης. Αν δεν έχεις εμπειρία, είναι ιδιαίτερα χρήσιμο να έχεις μαζί σου έναν επαγγελματία μηχανικό ή έναν φίλο με γνώσεις. Σε κάθε περίπτωση αυτά είναιι πέντε βασικά σημεία που πρέπει να ελέγξεις προσεκτικά πριν προχωρήσεις στην αγορά ενός μεταχειρισμένου με πολλά χιλιόμετρα:

Αγορά μεταχειρισμένου με πολλά χιλιόμετρα: Τι τσεκάρω πάντα

1. Έλεγχος όλων των υγρών του αυτοκινήτου

Τα υγρά του αυτοκινήτου ( όπως λάδι κινητήρα, υγρό φρένων, υγρό τιμονιού, ψυκτικό και υγρό κιβωτίου) είναι κρίσιμοι δείκτες της κατάστασης του οχήματος. Κατά την επιθεώρηση, πρέπει να εξετάσεις:

  • Το χρώμα και την καθαρότητα των υγρών (π.χ. σκούρο λάδι ή υγρό με αφρούς υποδηλώνει κακή συντήρηση).
  • Τυχόν ρινίσματα μετάλλου ή σωματίδια στο λάδι, τα οποία ενδέχεται να προέρχονται από εσωτερικές φθορές.
  • Τα επίπεδα των υγρών – τα χαμηλά επίπεδα ίσως δηλώνουν διαρροές ή παραμέληση συντήρησης.

2. Οπτικός και φυσικός έλεγχος στο χώρο του κινητήρα

Εκτός από τα υγρά, με ανοιχτό το καπό μπορείς να ελέγξεις ζωτικής σημασίας στοιχεία όπως:

  • Ιμάντες και σωληνώσεις για φθορά, σκασίματα ή χαλάρωση.
  • Την καθαριότητα και κατάσταση του φίλτρου αέρα.
  • Διαρροές ή σημάδια διάβρωσης, ιδιαίτερα γύρω από την κεφαλή, τα παξιμάδια, τους αισθητήρες ή τα σωληνάκια καυσίμου.

Αν δεις εμφανή φθορά, έντονη βρωμιά ή έντονα σημάδια διαρροών, σκέψου ξανά την αγορά ή διαπραγματεύσου με βάση τα προβλήματα.

3. Έλεγχος πλαισίου και κάτω μέρους

Εδώ θα χρειαστεί να λερωθείς, αλλά είναι απαραίτητο. Εξέτασε:

  • Τη σκουριά και τη διάβρωση στα σημεία του πλαισίου και στα παρελκόμενα του σασί (π.χ. υποπλαίσια, δεξαμενή καυσίμου).
  • Τα εξαρτήματα της ανάρτησης και του τιμονιού, όπως μπαλάκια, ελατήρια, αξονάκια CV, τιμόνι
  • Διαρροές υγρών στο κάτω μέρος, ιδιαίτερα γύρω από το κιβώτιο και τα διαφορικά.

Επίσης, αν δεν υπάρχει δυνατότητα ελέγχου του κιβωτίου από το πάνω μέρος, εδώ είναι η στιγμή να ελέγξεις τη στάθμη μέσω της βίδας πλήρωσης.

4. Φρένα και ελαστικά

Μπορείς να δεις την κατάσταση των φρένων χωρίς να αφαιρέσεις τους τροχούς, κοιτάζοντας μέσα από τις ζάντες:

  • Αν το υλικό τριβής στα τακάκια ή στα σιαγόνες έχει πάχος κάτω από 3χιλιοστά, χρειάζεται αντικατάσταση.
  • Επίσης, κοίτα για σκουριά, διαρροές και ζημιές σε σωληνάκια και εξαρτήματα του συστήματος φρένων.

Όσον αφορά τα ελαστικά, έλεγξε:

  • Την ομοιόμορφη φθορά στο πέλμα (π.χ. μεγαλύτερη φθορά από τη μία πλευρά υποδεικνύει πρόβλημα ευθυγράμμισης).
  • Αν υπάρχουν ρωγμές, σχισίματα ή εκτεθειμένα σύρματα.
  • Την ηλικία των ελαστικών. Ακόμη και αν έχουν καλό πέλμα, ελαστικά άνω των 6 ετών θεωρούνται επισφαλή.

5. Το απόλυτο τεστ: η δοκιμαστική οδήγηση

Η δοκιμή στον δρόμο είναι καθοριστική για να επιβεβαιώσεις ή να ανατρέψεις αυτά που είδες στον οπτικό έλεγχο. Κατά τη δοκιμή:

  • Πρόσεξε πώς επιταχύνει και πώς φρενάρει το αυτοκίνητο.
  • Δώσε σημασία σε περίεργους ήχους από τον κινητήρα, την ανάρτηση ή το τιμόνι.
  • Έλεγξε το κιβώτιο για ομαλές αλλαγές ταχυτήτων, χωρίς κολλήματα ή γλιστρήματα.

 

 

Δείτε επίσης

F1: Αναβαθμίσεις στην SF-25 φέρνει η Ferrari για το GP της Αυστρίας

F1: Αναβαθμίσεις στην SF-25 φέρνει η Ferrari για το GP της Αυστρίας

Αυτή η κακή συνήθεια που κάνουν όλοι σε στέλνει συνέχεια για αλλαγή λαδιών – Τι να προσέχεις πάντα

Αυτή η κακή συνήθεια που κάνουν όλοι σε στέλνει συνέχεια για αλλαγή λαδιών – Τι να προσέχεις πάντα

F1: Τι αλλαγές φέρνει στην Alpine η παραίτηση De meo

F1: Τι αλλαγές φέρνει στην Alpine η παραίτηση De meo

F1: Η Mercedes ετοιμάζει ανακοίνωση ανανέωσης για τον George Russell στο GP Μεγάλης Βρετανίας

F1: Η Mercedes ετοιμάζει ανακοίνωση ανανέωσης για τον George Russell στο GP Μεγάλης Βρετανίας

Γιατί τα ηλεκτρικά της Κίνας θα «κατακτήσουν» την Ευρώπη- Τι λένε οι αναλυτές

Γιατί τα ηλεκτρικά της Κίνας θα «κατακτήσουν» την Ευρώπη- Τι λένε οι αναλυτές

F1: Ο Fred Vasseur σχολιάζει τα σενάρια απομάκρυνσης του – Τι είπε μετά την προσέγγιση της Ferrari στον Horner

F1: Ο Fred Vasseur σχολιάζει τα σενάρια απομάκρυνσης του – Τι είπε μετά την προσέγγιση της Ferrari στον Horner