Μπορείς να χρησιμοποιήσεις συνθετικό λάδι σε παλιό κινητήρα;

Μπορείς να χρησιμοποιήσεις συνθετικό λάδι σε παλιό κινητήρα;

Μπορείς να χρησιμοποιήσεις συνθετικό λάδι σε παλιό κινητήρα; ;Όλα όσα πρέπεο να γνωρίζεις

 

Λάδια κινητήρα: Τα συνθετικά λιπαντικά έχουν ξεκάθαρα πλεονεκτήματα έναντι των συμβατικών ελαίων.

Προσφέρουν σημαντικά μεγαλύτερη αντοχή στη χημική αποσύνθεση, έχουν υψηλότερο δείκτη ιξώδους και προστατεύουν καλύτερα τον κινητήρα από τη φθορά. Η χημική τους σταθερότητα, η χαμηλή πτητικότητα και οι τεχνητές ενώσεις τους χαρίζουν πολύ μεγαλύτερη διάρκεια ζωής/

Παρόλο που το κόστος τους μπορεί να είναι  υψηλότερο από των συμβατικών, τα οφέλη τους δικαιολογούν τη διαφορά. Το 2019, περίπου το 70% των καινούργιων αυτοκινήτων βγήκαν από το εργοστάσιο με συνθετικό λάδι ήδη στον κινητήρα τους. Αυτό είναι ενθαρρυντικό για τα καινούργια ή σχετικά πρόσφατα οχήματα. Τι γίνεται όμως με τα παλιότερα; Μπορεί ένας «παλιός» κινητήρας να αντέξει το συνθετικό;

Η απάντηση είναι ναι. Τα συνθετικά λιπαντικά δεν βλάπτουν παλιούς κινητήρες. Είναι πλήρως συμβατά με τις παλαιότερες τεχνολογίες και δεν απαιτούν κάποιο στάδιο «προσαρμογής» ή «στρωσίματος». Επιπλέον, ενισχύουν την απόδοση, μειώνουν την κατανάλωση καυσίμου και αυξάνουν τα διαστήματα αλλαγής λαδιών, πράγμα που τελικά μειώνει τα κόστη συντήρησης.

Τι ισχύει για τις φήμες ότι τα συνθετικά λάδια «χαλάνε» παλιούς κινητήρες;

Οι φόβοι αυτοί έχουν τις βάσεις τους στο μακρινό παρελθόν, αφού τα πρώτα συνθετικά λάδια που βγήκαν περιείχαν ενώσεις εστέρα, που καθάριζαν τον κινητήρα από ρύπους και λάσπες. Αν και οι ενώσεις αυτές πρόσφεραν λίπανση στα ελαστικά στεγανωτικά του κινητήρα, μερικές φορές προκαλούσαν διόγκωση και διαρροέ, κάτι που φυσικά δημιούργησε τη φήμη ότι τα συνθετικά λάδια προκαλούν διαρροές σε παλιούς κινητήρες.

Ωστόσο, τα σύγχρονα συνθετικά λιπαντικά έχουν εξελιχθεί και δεν περιέχουν πλέον επιθετικά συστατικά που να επιβαρύνουν τα στεγανοποιητικά. Άλλωστε, ακόμα και η Porsche συνιστά τη χρήση συνθετικών πολυβάθμιων λαδιών στα κλασικά μοντέλα της, όπως οι πρώτες 911, οι 914 και η θρυλική 356.

Φυσικά, όπως τονίζουμε πάντα, σημαντικότερο όλων είναι να τηρείς τις προδιαγραφές του κατασκευαστή για το ιξώδες και τα διαστήματα αλλαγής λαδιών.

Αυτοκίνητα  με πολλά χιλιόμετρα και ειδικά συνθετικά λάδια

Για παλαιότερα αυτοκίνητα με πάνω από 200.000 χλμ., κυκλοφορούν στην αγορά ειδικές εκδοχές συνθετικών λαδιών. Αυτές περιλαμβάνουν πρόσθετα που «γεμίζουν» μικροσκοπικές ρωγμές στις μεταλλικές επιφάνειες και βελτιώνουν τη λειτουργία του κινητήρα. Επιπλέον, περιέχουν ισχυρότερα απορρυπαντικά που εμποδίζουν τη δημιουργία λάσπης.

Το μόνο μειονέκτημα είναι το υψηλότερο κόστος. Όμως, αν αναλογιστείς τη μακροχρόνια απόδοση και προστασία που προσφέρουν, τότε η επένδυση αξίζει.

Δείτε επίσης

Αξίζει να αντικαταστήσεις τον κινητήρα στο αυτοκίνητο αν έχει πάθει σοβαρή ζημιά;

Αξίζει να αντικαταστήσεις τον κινητήρα στο αυτοκίνητο αν έχει πάθει σοβαρή ζημιά;

F1: Αίτημα από σε Hamilton και Leclerc για « ειδική τακτική» – Σοβαρό πρόβλημα με το SF-25

F1: Αίτημα από σε Hamilton και Leclerc για « ειδική τακτική» – Σοβαρό πρόβλημα με το SF-25

Γιατί τα δερμάτινα καθίσματα αυτοκινήτου έχουν τρύπες;

Γιατί τα δερμάτινα καθίσματα αυτοκινήτου έχουν τρύπες;

Ηλεκτρικά αυτοκίνητα: Νέα πατέντα μπαταριών υπόσχεται 3.000 χλμ. αυτονομίας σε μόλις 5 λεπτά!

Ηλεκτρικά αυτοκίνητα: Νέα πατέντα μπαταριών υπόσχεται 3.000 χλμ. αυτονομίας σε μόλις 5 λεπτά!

Αυτός είναι ο σωστός τρόπος να καθαρίσεις το χώρο του κινητήρα στο αυτοκινήτου σου

Αυτός είναι ο σωστός τρόπος να καθαρίσεις το χώρο του κινητήρα στο αυτοκινήτου σου

Το επιστημονικά τεκμηριωμένο κόλπο που δροσίζει άμεσα το αυτοκίνητο χωρίς κλιματισμό

Το επιστημονικά τεκμηριωμένο κόλπο που δροσίζει άμεσα το αυτοκίνητο χωρίς κλιματισμό