Μερικά tips για ηλεκτρικά αυτοκίνητα ώστε να διευκολύνεις το ταξίδι σου στις καλοκαιρινές διακοπές σου.
Σε ένα ταξίδι(και ειδικά, μακρινό ταξίδι), ένα αυτοκίνητο με θερμικό μοτέρ είναι η καλύτερη επιλογή. Τόσο τα ηλεκτρικά όσο και τα περισσότερα δημοφιλή υβριδικά είναι κυρίως αυτοκίνητα πόλης, εκεί είναι που φαίνεται και η υπεροχή τους, από το αναγεννητικό φρενάρισμα που εξοικονομεί μπαταρία μέχρι και την άμεση απόκριση του γκαζιού που δίνει ο ηλεκτρικός κινητήρας, ιδιαίτερα χρήσιμη για τα ατελείωτα σταμάτα-ξεκίνα της κίνησης.
Ο αυτοκινητόδρομος είναι και το αδύναμο σημείο των ηλεκτρικών, αφού στις υψηλές ταχύτητες και σε μεγάλες αποστάσεις είναι πολύ δυσκολότερο να διατηρήσουν την αυτονομία τους. Δεν είναι λοιπόν, μόνο η περιοριστική αυτονομία που δίνει η μπαταρία, που δεν υπάρχει σε ένα βενζινοκίνητο (τα θερμικά μοτέρ επιτρέπουν επίσης και την συμπλήρωση του καυσίμου σε λίγο χρόνο), άλλα και το ότι η θεωρητική αυτονομία των ηλεκτρικών μειώνεται όταν οδηγείς σε ανοικτό δρόμο.
Μάλιστα, για πολλούς οδηγούς είναι και ένας από τους βασικούς λόγους που δεν θέλουν ηλεκτρικό. Σε μια χώρα που η απόδραση στο χωριό ή σε κάποιον άλλο χαλαρωτικό προορισμό στα Σαββατοκύριακα, στα τριήμερα και φυσικά στις γιορτές αποτελεί μια από τις αγαπημένες παραδόσεις για πολλούς, τότε ένας τέτοιος περιορισμός «βαράει».
Η αλήθεια είναι πως δεν υπάρχει κάποια «μαγική συνταγή» που θα λύσει τα προβλήματα αυτονομίας που έχουν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα σε ένα ταξίδι. Ωστόσο, υπάρχουν μερικά «κολπάκια» που μπορείς να κάνεις για να μειώσεις το φόρτο που δέχεται η μπαταρία του αυτοκινήτου, ώστε να σου βγάλει μερικά παραπάνω χιλιόμετρα.
Ηλεκτρικά αυτοκίνητα: Πέντε πρακτικές συμβουλές για να αυξήσεις την αυτονομία σε ταξίδι
1. Προθέρμανε την καμπίνα πριν ξεκινήσεις
Πολλά ηλεκτρικά αυτοκίνητα προσφέρουν τη δυνατότητα προθέρμανσης ή προ-κλιματισμού της καμπίνας όσο είναι ακόμη συνδεδεμένα στον φορτιστή. Έτσι, το ενεργοβόρο αρχικό στάδιο της θέρμανσης ή ψύξης γίνεται με ρεύμα από το δίκτυο και όχι από την μπαταρία, διατηρώντας έτσι την πλήρη αυτονομία του οχήματος. Από τη στιγμή που το εσωτερικό φτάσει στην επιθυμητή θερμοκρασία, χρειάζεται πολύ λιγότερη ενέργεια για να διατηρηθεί αυτή η θερμοκρασία. Αυτό είναι ιδιαίτερα σημαντικό τον χειμώνα, καθώς η θέρμανση καταναλώνει περισσότερη ενέργεια από την ψύξη.
2. Έλεγξε την πίεση των ελαστικών
Τα ελαστικά χάνουν φυσιολογικά αέρα με την πάροδο του χρόνου. Όταν είναι λιγότερο φουσκωμένα απ’ όσο πρέπει, αυξάνεται η αντίσταση κύλισης, κάτι που σημαίνει ότι απαιτείται περισσότερη ενέργεια για να κινηθεί το αυτοκίνητο. Το αποτέλεσμα είναι, φυσικά, η μειωμένη αυτονομία. Η επαναφορά της πίεσης στα προτεινόμενα επίπεδα από τον κατασκευαστή προσφέρει άμεσο όφελος στην κατανάλωση ενέργειας.
3. Οδήγησε πιο αργά
Μπορεί αυτό να φαίνεται κουραστικό για πολλούς, ωστόσο πρέπει να σκεφτείς ότι η ταχύτητα παίζει καθοριστικό ρόλο στην κατανάλωση ενέργειας. Όσο πιο γρήγορα κινείσαι, τόσο περισσότερη ενέργεια απαιτείται για να υπερνικήσεις την αεροδυναμική αντίσταση, η οποία με τη σειρά της αυξάνεται εκθετικά με την ταχύτητα. Αν κινείσαι σε αυτοκινητόδρομο, θα πετύχεις μεγαλύτερη αυτονομία διατηρώντας ταχύτητα κοντά στο όριο, αντί να το υπερβαίνεις κατά 20-25 χλμ./ώρα.
4. Χρησιμοποίησε το cruise control
Η σταθερή ταχύτητα μειώνει τις απότομες επιταχύνσεις και επιβραδύνσεις, κάτι που βοηθά σημαντικά στην εξοικονόμηση ενέργειας. Το cruise control είναι ιδιαίτερα χρήσιμο για αυτό το σκοπό(ειδικά σε δρόμους που δεν υπάρχουν κλίσεις), ενώ τα περισσότερα ηλεκτρικά διαθέτουν και λειτουργία Eco mode, η οποία περιορίζει το γκάζι για ακόμα καλύτερη απόδοση κατά την οδήγηση.
5. Μείωσε τον αέρα και το βάρος
Ό,τι προστίθεται εξωτερικά στο αμάξωμα (σχάρες οροφής, ποδηλατοφορείς, βαλίτσες) αυξάνει την αεροδυναμική αντίσταση και μειώνει την αυτονομία. Το ίδιο ισχύει και για το υπερβολικό βάρος. Προσπάθησε να περιορίσεις τον εξοπλισμό που μεταφέρεις και να ελαχιστοποιήσεις ό,τι δεν είναι απολύτως απαραίτητο, ιδιαίτερα σε ταξίδια. Κάθε κιλό και κάθε επιπλέον εξάρτημα μετράει και μπορεί να ρίξει την αυτονομία.
Δείτε επίσης

Νέα ηλεκτρική Skoda Octavia: Ντεμπούτο το 2027, μένουν και οι βενζινοκίνητες εκδόσεις

F1 – Bottas για προσαρμογή του Hamilton στην Ferrari: «Δεν είναι και πυρηνική φυσική, για μένα ήταν αρκετά απλό»

F1 – GP Αυστρίας: Εντυπωσίασε στο FP1 ο Dunne, ο junior της McLaren

Πόσα χιλιόμετρα μπορείς να κάνεις όταν σου έχει ανάψει το λαμπάκι για την βενζίνη;

10 πιθανοί λόγοι που μπλοκάρουν τα φρένα σου (και πώς να το καταλάβεις)
