Ελαστικά αυτοκινήτου: Σε τι μπορεί να οφείλεται το φαινόμενο κατά το οποίο τα ελαστικά του αυτοκινήτου σου ταλαντεύονται- Σε τι οφείλεται, τι κάνεις και γιατί μπορεί να αποβεί ιδιαίτερα επικίνδυνο
Έχουμε τονίσει πολλές φορές ότι απόλυτη προτεραιότητα σου κάθε φορά που μπαίνεις στο αυτοκίνητο σου είναι το να πας από το σημείο Α στο σημείο Β, σώος και αβλαβής. Για να γίνει αυτό, πρέπει να είσαι επιμελής με τις εργασίες συντήρησης του αυτοκινήτου και να γνωρίζεις σίγουρα ότι όλα τα μέρη του αυτοκινήτου σου αποδίδουν ακριβώς όπως πρέπει.
Φυσικά, ο κινητήρας του αυτοκινήτου και το σύστημα μετάδοσης πρέπει να λειτουργούν άψογα, ώστε να δημιουργείται η καύση που παράγει τη μηχανική ενέργεια άλλα και για να μεταδίδεται αυτή η μηχανική ενέργεια επιτυχημένα στους τροχούς του οχήματος.
Ωστόσο, εξίσου σημαντικά είναι και τα ελαστικά του οχήματος. Τα ελαστικά είναι το μοναδικό σημείο επαφής του αυτοκινήτου σου με το οδόστρωμα. Για αυτό πρέπει να λειτουργούν ακριβώς όπως πρέπει και να προσφέρουν στο όχημα το χειρισμό και την πρόσφυση που χρειάζεται για να κινείται και για να φρενάρει με ασφάλεια.
Οποιοδήποτε αφύσικο φαινόμενο συναντήσεις στο δρόμο και έχει να κάνει με τα ελαστικά σου πρέπει άμεσα να σου κρούει τον κώδωνα του κινδύνου. Ένα από αυτά τα αφύσικα φαινόμενα είναι και το αίσθημα αστάθειας, όταν οδηγείς και νιώθεις ότι ταλαντεύονται τα ελαστικά σου στον δρόμο.
Σε τι οφείλεται, λοιπόν, το να παίζουν τα ελαστικά σου αμέσως μετά την περιστροφή τους; Και τι πρέπει να κάνεις αν το πάθεις στον δρόμο; Πάμε να δούμε.
Ελαστικά αυτοκινήτου: Τι κάνω αν τα νιώθω ότι γλιστράνε μετά την περιστροφή;
Τα πράγματα είναι απλά: Το πρώτο πράγμα που πρέπει να κάνεις αν έχεις τέτοιο πρόβλημα, είναι να επιστρέψεις στο συνεργείο που σου έκανε την περιστροφή των ελαστικών και να εξηγήσεις το πρόβλημα. Ωστόσο, πρέπει να έχεις στο μυαλό σου ότι η αστάθεια στα ελαστικά μπορεί να οφείλεται σε αρκετούς λόγους, όποτε καλό θα ήταν να βοηθήσεις και εσύ ο ίδιος στην διάγνωση.
Πρώτον, προσπάθησε να καταλάβεις αν η ταλάντευση προέρχεται από τους εμπρόσθιους τροχούς ή τους πίσω. Γενικά, αν η ταλάντωση προέρχεται από τους μπροστά τροχούς, θα νιώθεις το κούνημα κυρίως στο τιμόνι, ενώ αν προέρχεται από τους πίσω, τότε θα ταρακουνείται όλο το όχημα.
Σημείωσε επίσης τις ταχύτητες στις οποίες εμφανίζεται η ταλάντευση, θα βοηθήσει σίγουρα τον μηχανικό σου να καταλάβει περισσότερα.
Σε τι οφείλεται ;
Γενικά, οι πιο κοινοί λόγοι που τα ελαστικά του αυτοκινήτου σου είναι ότι τα ελαστικά δεν έχουν ζυγοσταθμιστεί σωστά ενώ μπορεί να υπάρχουν προβλήματα με φθαρμένα εξαρτήματα στην ανάρτηση ή λόγω σύγκρουσης σε κράσπεδο/λακκούβα.
Μεταξύ άλλων πιθανών αιτιών περιλαμβάνονται:
- Στραβές ή παραμορφωμένες ζάντες
- Χαλαρές βίδες τροχών
- Κατεστραμμένα ρουλεμάν τροχών
- Εσωτερική αποκόλληση μεταλλικών ινών μέσα στα ελαστικά
- Χαμηλή πίεση αέρα, ακόμα κι αν αυτό θεωρητικά θα έπρεπε να είχε ελεγχθεί κατά την περιστροφή
Άλλα συμπτώματα που μπορείς να εντοπίσεις, πέρα από ότι τα ελαστικά σου «παίζουν» στον δρόμο:
- Χαλαρή ή ασαφής αίσθηση στο τιμόνι
- Τάση του οχήματος να τραβά προς τη μία πλευρά
- Δονήσεις κατά το φρενάρισμα
Πώς διορθώνεται
Μόλις το συνεργείο εντοπίσει την αιτία του προβλήματος, μπορεί να προχωρήσει σε αντίστοιχες ενέργειες για τη διόρθωση:
- Αν το πρόβλημα είναι η ανισορροπία των ελαστικών, τότε συνήθως η προσθήκη ειδικών βαριδιών στις ζάντες αρκεί, εκτός αν το ελαστικό είναι υπερβολικά φθαρμένο ή έχει εσωτερική ζημιά.
- Αν το πρόβλημα προέρχεται από φθορά στην ανάρτηση, μπορεί να χρειαστεί αντικατάσταση εξαρτημάτων όπως αμορτισέρ, ελατήρια, μπαλάκια ή μπάρες διεύθυνσης.
- Αν οι δονήσεις εμφανίζονται στο φρενάρισμα, είναι πιθανό να ευθύνονται στραβωμένοι δίσκοι φρένων, οι οποίοι είτε επισκευάζονται είτε αντικαθίστανται.
- Αν το πρόβλημα είναι στα ρουλεμάν, τότε χρειάζεται αντικατάστασή τους
Τι μπορεί να συμβεί αν δεν το διορθώσεις;
- Πρόωρη και άνιση φθορά των ελαστικών, με συνέπεια την ανάγκη πρόωρης αντικατάστασής τους
- Βλάβες στα φρένα, που μπορεί να οδηγήσουν σε προβλήματα ή αστοχίες κατά το φρενάρισμα
- Καταπόνηση και ενδεχόμενη θραύση της ανάρτησης ή του συστήματος διεύθυνσης
- Ξαφνική αστοχία ελαστικού (σκίσιμο ή «σκάσιμο»)
- Απώλεια τροχού λόγω χαλαρών βιδών ενώ βρίσκεσαι σε κίνηση
Δείτε επίσης

F1:Ο Toto Wolff υπερασπίζεται τον Fred Vasseur – «Η Ferrari δεν θα βρει καλύτερα»

Lamborghini Fenomeno: Πρώτη επίσημη εικόνα για το νέο ultra-exclusive μοντέλο της

Αυτόματο κιβώτιο DCT: Τι ακριβώς είναι και πως λειτουργεί;

Αντιστρεπτική δοκός αυτοκινήτου: Τι ακριβώς είναι και πώς λειτουργεί;

F1: «Θα γνωρίζουμε τους οδηγούς μας για το 2026 πριν το καλοκαιρινό break» είπε ο Toto Wolff – Ανοικτό το σενάριο για Verstappen;
