10 λόγοι για τους οποίους τα αυτοκίνητα βενζίνης παραμένουν καλύτερα από τα ηλεκτρικά

10 λόγοι για τους οποίους τα αυτοκίνητα βενζίνης παραμένουν καλύτερα από τα ηλεκτρικά

Αυτοκίνητα βενζίνης vs ηλεκτρικά: Ξέρουμε τι πιστεύουν οι κατασκευαστές και η Ευρωπαϊκή Ένωση. Ξέρουμε, όμως τι θέλει και η μεγαλύτερη μερίδα των οδηγών όταν κάθεται πίσω από το τιμόνι. Παρακάτω 10 λόγοι που τα αυτοκίνητα με θερμικά μοτέρ είναι ακόμη ανώτερα από τα ηλεκτρικά.

Η κόντρα μεταξύ βενζίνης και ηλεκτρισμού έχει εξελιχθεί σε μια από τις πιο έντονες συζητήσεις στον κόσμο της αυτοκίνησης.

Παρά την πρόοδο της ηλεκτροκίνησης και την αύξηση των ηλεκτρικών οχημάτων στην αγορά, τα βενζινοκίνητα μοντέλα συνεχίζουν να προσφέρουν ισχυρά πλεονεκτήματα που δεν μπορούν να αγνοηθούν. Οκ, οι απόψεις διίστανται αφού πολλοί είναι αυτοί που συγκινούνται από το πιο high-tech υπόβαθρο των ηλεκτρικών, την άμεση ροπή του γκαζιού καθώς και την εύκολη φόρτιση από το σπίτι με μικρό κόστος. Εδώ που τα λέμε, στην Ευρώπη τα ηλεκτρικά φαίνεται να κερδίζουν όλο και μεγαλύτερο μερίδιο, αφού και τον Απρίλιο υπήρχε αύξηση(παρά το γεγονός πως τα αυτοκίνητα της Tesla συνέχισαν να έχουν μείωση στις πωλήσεις). Και γνωρίζουμε πολύ καλά ότι για περιβαλλοντολογικούς λόγους, η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση θα αποτελέσει κάποια στιγμή μονόδρομος.

Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει πως απώτερος σκοπός είναι το συμφέρον του οδηγού. Όπως αναφέραμε παραπάνω, σίγουρα υπάρχουν πλεονεκτήματα. Ωστόσο, για πολλούς οδηγούς αυτά τα πλεονεκτήματα δεν είναι αρκετά για να τους κάνουν να αλλάξουν το βενζινοκίνητο «που ξέρουν» για ένα ηλεκτρικό.  Και η αλήθεια είναι ότι τους καταλαβαίνουμε.

Ας δούμε 10 βασικούς λόγους που εξηγούν γιατί τα παραδοσιακά καύσιμα, όπως η βενζίνη, παραμένουν όσο επίκαιρα όσο ποτέ.

10 λόγοι για τους οποίους τα αυτοκίνητα βενζίνης είναι καλύτερα από τα ηλεκτρικά

1. Τα μηχανολογικά σου χόμπι είναι σημαντικά

Τα αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης επιτρέπουν στους ιδιοκτήτες να κάνουν αλλαγές, βελτιώσεις και συντήρηση με απλά εργαλεία. Σε αντίθεση, τα EVs είναι γεμάτα από πολύπλοκα κυκλώματα υψηλής τάσης, ενώ πολλές φορές απαιτείται εξειδικευμένος εξοπλισμός ακόμα και για απλές εργασίες. Έτσι, δεν θα μπορείς να προχωρείς σε εργασίες μόνος σου. Παράλληλα, ερωτήματα δημιουργούνται και για τον κλάδο των μηχανικών και όσους από αυτούς δεν θα μπορέσουν να προσαρμοστούν στις νέες συνθήκες της εξηλεκτρισμένης κινητικότητας.

2. Η αυτονομία τους είναι προβλέψιμη και αξιόπιστη

Σε μεγάλα ταξίδια, τα βενζινοκίνητα οχήματα δεν περιορίζονται από τον φόβο της φόρτισης. Ένα γεμάτο ρεζερβουάρ αρκεί για εκατοντάδες χιλιόμετρα, ενώ η ένδειξη της αυτονομίας παραμένει σταθερή, αντίθετα με τα EVs που «χάνουν» αυτονομία με κάθε πίεση στο γκάζι. Εξάλλου, αν ξεμένεις από καύσιμο, μπορείς να γεμίσεις σε ένα από τα πολλά πρατήρια που θα βρεις κατά μήκος της διαδρομής σου. Και σχεδόν άμεσα, χωρίς να περιμένεις το αυτοκίνητα να φορτίσει μέχρι το 80%.

3. Δεν επηρεάζονται από τις καιρικές συνθήκες

Η απόδοση των EVs μπορεί να μειωθεί δραστικά σε ακραίες θερμοκρασίες, κάτι που δεν ισχύει για τα συμβατικά μοντέλα. Τώρα, το κατά πόσο αυτό μπορεί να επηρεάσει σε καθημερινή βάση έναν οδηγό στην Ελλάδα είναι συζητήσιμο. Τα ηλεκτρικά σίγουρα, όμως, περιορίζονται από τις θερμοκρασίες, ιδιαίτερα από το έντονο κρύο. 

4. Ρυμούλκηση χωρίς φόβο

Η βενζίνη(μαζί με το diesel φυσικά) εξακολουθεί να είναι το καύσιμο που εμπιστεύονται οι επαγγελματίες και οι οικογένειες για βαριά φορτία, trailers και ρυμούλκηση, χάρη στη σταθερή ροπή και την προβλέψιμη κατανάλωση.

5. Μεγάλες δυνατότητες για βελτίωση

Η κουλτούρα του tuning βασίζεται σε βενζινοκίνητα μοντέλα, με πλούσια aftermarket υποστήριξη. Από φίλτρα, τούρμπο, εξάτμιση μέχρι πλήρη μετατροπή, όλα γίνονται με φυσιολογικά κόστη και χωρίς ανάγκη για εις βάθους εξειδίκευση. Αντίθετα, τα EVs παραμένουν «κλειδωμένα», αν και σίγουρα θα δούμε τους tuners του μέλλοντος να βρουν τρόπο να βγάλουν περισσότερη απόδοση και από τα ηλεκτρικά.

6. Η εμπειρία οδήγησης είναι αυθεντική

Ο ήχος του κινητήρα, η αλλαγή ταχυτήτων και η αίσθηση επιτάχυνσης παραμένουν αναντικατάστατες. Τα EVs, όσο και να προσπαθούν να προσομοιώσουν, δύσκολα θα καταφέρουν να μεταφέρουν το ίδιο συναίσθημα.

7. Φθηνότερη αρχική αγορά

Παρά τις προσπάθειες των εταιρειών(αρκετά επιτυχημένες σε μερικές περιπτώσεις)  να κάνουν την ηλεκτροκίνηση πιο προσιτή στον μέσο πολίτη, τα EVs παραμένουν ακόμη ακριβότερα, ενώ η τοποθέτηση φορτιστή στο σπίτι και η πιθανή αναβάθμιση ηλεκτρολογικής εγκατάστασης είναι πρόσθετα κόστη που δεν επηρεάζουν καθόλου τους κατόχους αυτοκινήτων με παραδοσιακό καύσιμο.

8. Παντού υπάρχουν βενζινάδικα

Το αναφέραμε και πριν, η υποδομή ανεφοδιασμού για τα βενζινοκίνητα αυτοκίνητα είναι παντού, ακόμη και σε απομονωμένες περιοχές, προσφέροντας ασφάλεια στον ταξιδιώτη. Οι σταθμοί φόρτισης EV παραμένουν λιγότεροι και απαιτούν περισσότερο χρόνο. Στα αστικά κέντρα, στην Αθήνα για παράδειγμα, η κατάσταση είναι πιο ικανοποιητική, ειδικά αν φορτίζεις σταθερά στο σπίτι και θέλεις σταθμό αν σου κάτσει η «στραβή». Πλέον, σίγουρα θα βρεις. Ωστόσο, η κατάσταση περιπλέκεται στην επαρχία, όπου σε ένα ταξίδι για παράδειγμα, θα πρέπει να κανονίσεις όλη την διαδρομή σου ανάλογα με το που υπάρχουν φορτιστές. Συν την ώρα αναμονής για όσο η μπαταρία φορτίζει.

9. Αξιοπιστία που έχει δοκιμαστεί στον χρόνο

Οι μηχανικοί γνωρίζουν καλά τα αυτοκίνητα με κινητήρα εσωτερικής καύσης, ενώ τα ηλεκτρικά αποτελούν ακόμη πρόσφατη τεχνολογία που μπορεί να βγάλει θέματα που οι μηχανικοί δεν γνωρίζουν.

10. Περισσότερες επιλογές σε όλες τις κατηγορίες

Τα EVs δεν καλύπτουν όλες τις αγοραστικές ανάγκες. Δεν υπάρχουν ακόμα ηλεκτρικά minivans, κουπέ, cabrio ή βαριά pickups. Οι καταναλωτές με συγκεκριμένες ανάγκες και χαμηλό budget θα βρουν σαφώς περισσότερες επιλογές με βενζίνη.

 

Δείτε επίσης

Τι να κάνεις για να μην υπερθερμαίνεις ποτέ το κιβώτιο ταχυτήτων σου σε αυτόματο αμάξι

Τι να κάνεις για να μην υπερθερμαίνεις ποτέ το κιβώτιο ταχυτήτων σου σε αυτόματο αμάξι

F1: Ο Leclerc ζητάει από τους φίλους της Ferrari να ρίξουν τις προσδοκίες μετά το GP του Μονακό

F1: Ο Leclerc ζητάει από τους φίλους της Ferrari να ρίξουν τις προσδοκίες μετά το GP του Μονακό

F1: Ο Verstappen δεν κυνηγά το πρωτάθλημα φέτος; Τι δήλωσε πριν το GP Ισπανίας

F1: Ο Verstappen δεν κυνηγά το πρωτάθλημα φέτος; Τι δήλωσε πριν το GP Ισπανίας

Volkswagen: «Οι οδηγοί θέλουν φυσικά κουμπιά, όχι οθόνες παντού»

Volkswagen: «Οι οδηγοί θέλουν φυσικά κουμπιά, όχι οθόνες παντού»

Πώς επηρεάζει η ιπποδύναμη την επιτάχυνση του αυτοκινήτου σου – Όλα όσα πρέπει να γνωρίζεις για το τι κάνει ένα αυτοκίνητο γρήγορο

Πώς επηρεάζει η ιπποδύναμη την επιτάχυνση του αυτοκινήτου σου – Όλα όσα πρέπει να γνωρίζεις για το τι κάνει ένα αυτοκίνητο γρήγορο

Lexus RZ: Το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό της μάρκας έρχεται το φθινόπωρο

Lexus RZ: Το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό της μάρκας έρχεται το φθινόπωρο