Chevrolet Corvette Stingray: το σαλάχι κεντρίζει άσχημα!

Chevrolet Corvette Stingray: το σαλάχι κεντρίζει άσχημα!

Η Chevrolet, γνωστή στην καθημερινότητα της Βόρειας Αμερικής και ως Chevy, ανήκει στον όμιλο της General Motors. Ιδρύθηκε στις 3 Νοεμβρίου του 1911 από τον Ελβετό Λουί Σεβρολέ και τον Αμερικανό Ουίλιαμ Ντουράντ στο Ντιτρόιτ.

Η κορβέττα απο την πρώτη γενιά της την δεκαετία του΄50 έως και σήμερα, υπήρξε το σημείο αναφοράς για τα αμερικάνικα σπορ κουπέ 2+2 αυτοκίνητα παραγωγής. Στην πορεία της, κέρδισε πολλές νίκες ανά τον κόσμο στους αγώνες αυτοκινήτου, εδραιώνοντας έτσι την φήμη της σαν καθημερινό αυτοκίνητο επιδόσεων, με αγωνιστικό dna και «αρχοντικό» πρεστίζ.

Το δυναμικό κουπέ στην πρόσφατη έκδοση του 2023, (έκανε το ντεμπούτο του το 2019 στο Tustin της Καλιφόρνια), σηματοδοτεί την επέτειο για τα 70 χρόνια απο την γέννηση του. Ταυτόχρονα έγινε και η παρουσίαση της αγωνιστικής έκδοσης με τον κωδικό C8.R. Η σημερινή όγδοη γενιά, έχει τον θηριώδη ατμοσφαιρικό κινητήρα σε διάταξη V8 των 6.2 λίτρων, πίσω απο τα μπροστινά καθίσματα, για περισσότερο ισορροπημένη κατανομή βάρους.

Ο κινητήρας αυτός, με το «μητρικό» πακέτο προαιρετικής αναβάθμισης Ζ51, αποδίδει 502 ίππους στις 6.450 σ.α.λ και 63 κιλά ροπής στις 5.150 σ.α.λ, εκτοξεύοντας το αυτοκίνητο σαν βέλος, το οποίο χρειάζεται μόλις 2,9” για τα 0 -100, με το ταχύμετρο να αγγίζει τα απαγορευτικά 312 χλμ την ώρα! Ο κινητήρας χρησιμοποιεί επίσης, ένα σύστημα λίπανσης ξηρού κάρτερ. Το πακέτο Z51 περιλαμβάνει ένα τρίτο ψυγείο, που ψύχει τόσο το λάδι του κινητήρα, όσο και το λιπαντικό του κιβωτίου ταχυτήτων.

Μετάδοση – Ανάρτηση – Φρένα

Η Stingray προσφέρεται μόνο με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη 8 σχέσεων, της Tremec, με τα χειριστήρια ταχυτήτων στο τιμόνι. Δεν υπάρχει διαθέσιμη επιλογή χειροκίνητου κιβωτίου ταχυτήτων. Το «σαλάχι», διαθέτει ανάρτηση διπλών ψαλιδιών άνισου μήκους στον μπροστινό και στον πίσω άξονα, από σφυρήλατο αλουμίνιο. Το πακέτο Z51, προσθέτει μια ρυθμιζόμενη ανάρτηση με ρυθμιζόμενες θέσεις ύψους. Τα μπροστινά και τα πίσω αμορτισέρ, έχουν σύστημα που επιτρέπει τη ρύθμιση της προφόρτισης στα σπειροειδή ελατήρια.

Στις κορβέτες εξοπλισμένες με Z51, το Magnetic Selective Ride Control, περιλαμβάνει το Performance Traction Management και το ηλεκτρονικό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης (eLSD). Η Stingray είναι εξοπλισμένη με ζάντες αλουμινίου 19 ιντσών μπροστά και 20 ιντσών πίσω, με ελαστικά Michelin Pilot Sport 4S που διατίθενται ως μέρος του πακέτου Z51. Οι διαστάσεις των ελαστικών είναι 245/35ZR/19 μπροστά και 305/30ZR/20 πίσω. Τα στάνταρ φρένα, είναι τετραπίστονοι αεριζόμενοι δίσκοι της Brembo με διάμετρο 320 χιλιοστών μπροστά και 345 πίσω. Το πακέτο επιδόσεων Z51, παρέχει αναβαθμισμένα μεγαλύτερης διαμέρου φρένα 338 χιλιοστών μπροστά και 351 πίσω.

Εκτός!

Η νέα κορβέττα διαθέτει τελείως διαφορετικό σχεδιασμό απο τις προκατόχους της, με ολοκαίνουργια αρχιτεκτονική απο αλουμίνιο, περισσότερο επιθετική αεροδυναμική, μεγαλύτερες εισαγωγές αέρα και εμφανείς πλαινές χοάνες. Με την διάταξη της μηχανής στο κέντρο και πίσω, κερδίθηκαν αποθηκευτικοί χώροι μεγέθους 370 λίτρων, τόσο στο οπίσθιο πορτ παγκάζ, όσο και μπροστά.

Εντός!

Το πιλοτήριο έχει σχεδιαστεί για να είναι οδηγοκεντρικό, με πολλά χειριστήρια τοποθετημένα στην κεντρική κονσόλα, καθώς και με ένα νέο εξαγωνικό τιμόνι. Μια ψηφιακή οθόνη 12 ιντσών αντικαθιστά τον πίνακα οργάνων και αντικατοπτρίζει έναν από τους έξι επιλεγμένους τρόπους οδήγησης, ενώ συνοδεύεται από μια οθόνη αφής 8 ιντσών. Διατίθεται επίσης στάνταρ το σύστημα Infotainment 3 Plus της Chevrolet. Τα βασικά χαρακτηριστικά περιλαμβάνουν συνδεσιμότητα Bluetooth, 4G hotspot και Android Auto και Apple Car Play.

Ένα ειδικό κουμπί Z (ένας φόρος τιμής στον Zora Arkus Duntov “Father of the Corvette”) είναι επίσης τοποθετημένο στο τιμόνι. Αυτό μπορεί να ενεργοποιήσει γρήγορα προσαρμοσμένες ρυθμίσεις απόδοσης. Τρία επίπεδα εξοπλισμού είναι διαθέσιμα αυτήν τη στιγμή, 1LT, 2LT και 3LT, επαυξημένα από τρεις ρυθμίσεις ανάρτησης, FE1, FE3 και FE4, που αντιστοιχούν στα δύο πακέτα Z51 Performance. Επιπλέον, διατίθενται τρεις επιλογές καθισμάτων: GT1, GT2 και Competition Sport. Το εσωτερικό είναι επενδυμένο με δέρμα, μικροσουέτ ή ύφασμα επενδυμένο με ανθρακονήματα ή αλουμίνιο. Ένα Performance Data Recorder έχει αναβαθμιστεί με κάμερα υψηλότερης ανάλυσης.

Ο εικονικός καθρέφτης κάμερας της GM είναι προαιρετικός, ο οποίος προβάλλει βίντεο από την εφεδρική κάμερα στον καθρέφτη οπισθοπορείας. Όπως το προηγούμενο C7, το C8 διαθέτει ενεργή διαχείριση καυσίμου ή απενεργοποίηση κυλίνδρων, η οποία χρησιμοποιείται όταν το αυτοκίνητο κινείται σε συνθήκες χαμηλού φορτίου, όπως η οδήγηση σε αυτοκινητόδρομο. Για τους αμετανόητους εραστές της απόλυτης ιπποδύναμης τώρα, υπάρχει η έκδοση Corvette C8 Z06, η οποία διαθέτει ατμοσφαιρικό 8 κύλινδρο κινητήρα 5,5 λίτρων σε διάταξη V, με τον κωδικό LT6 και απόδοση 670 ίππων! Αποτελεί τον ισχυρότερο ατμοσφαιρικό V8 κινητήρα παραγωγής!

Άν λοιπόν είστε απο τους εκλεκτούς που μπορούν να διαθέσουν μια μικρή περιουσία για την απόκτηση μιας C8 Stingray, με οποιοδήποτε επίπεδο εξοπλισμού, σίγουρα δεν πρόκειται να την αποχωριστείτε ποτέ, αφου διαθέτει τα πάντα, πολύ!


About the author


Δείτε επίσης

F1: Οι προσευχές του Λάντο Νόρις δεν εισακούστηκαν

F1: Οι προσευχές του Λάντο Νόρις δεν εισακούστηκαν

Γνωρίζετε τι σημαίνει η ρυθμιστική πινακίδα Ρ50δ

Γνωρίζετε τι σημαίνει η ρυθμιστική πινακίδα Ρ50δ

Kia EV6 2025: Μεγαλύτερη μπαταρία, μεγαλύτερη αυτονομία και πιο κοφτερό στιλ

Kia EV6 2025: Μεγαλύτερη μπαταρία, μεγαλύτερη αυτονομία και πιο κοφτερό στιλ

Κουίζ: Η βενζίνη είναι στο αίμα σου; Ελάχιστοι κάνουν το 3/3

Κουίζ: Η βενζίνη είναι στο αίμα σου; Ελάχιστοι κάνουν το 3/3

Πρόστιμο για οδηγό που διαβαίνει τη διπλή συνεχόμενη γραμμή

Πρόστιμο για οδηγό που διαβαίνει τη διπλή συνεχόμενη γραμμή

3 σημάδια που δείχνουν οτι πρέπει να αλλάξετε το φίλτρο καυσίμου diesel

3 σημάδια που δείχνουν οτι πρέπει να αλλάξετε το φίλτρο καυσίμου diesel