Ε.Ε.: νομοθεσία για πιο οικολογικές μπαταρίες

Ε.Ε.: νομοθεσία για πιο οικολογικές μπαταρίες

Το κοινοβούλιο της ΕΕ ενέκρινε νέους κανονισμούς για να καταστούν οι μπαταρίες πιο ανθεκτικές, πιο βιώσιμες και πιο αποδοτικές.

Οι νέοι κανονισμοί, οι οποίοι θα τεθούν σε ισχύ μόλις το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο εγκρίνει επίσημα το σχετικό κείμενο, επηρεάζουν τον σχεδιασμό, την παραγωγή και τη διαχείριση των αποβλήτων όλων των τύπων μπαταριών που πωλούνται στην Ε.Ε.

Η ζήτηση μπαταριών στην Ευρώπη πρόκειται να αυξηθεί κατακόρυφα αυτή τη δεκαετία, λόγω των 30 εκατομμυρίων ηλεκτρικών οχημάτων που – σύμφωνα με τις προβλέψεις της Ε.Ε. – θα οδηγούν οι πολίτες της μέχρι το 2030.

Στόχος των νέων κανονισμών είναι να διασφαλιστεί ότι η ζήτηση αυτή να καλυφθεί από πιο οικολογικές μπαταρίες με χαμηλότερες εκπομπές, που παράγονται με χρήση ανακυκλωμένων υλικών.

Σύμφωνα με τους κανόνες, τόσο οι μπαταρίες των ελαφρών μέσων μεταφοράς (LMT), στις οποίες περιλαμβάνονται ηλεκτρικά πατίνια και ποδήλατα, όσο και οι επαναφορτιζόμενες βιομηχανικές μπαταρίες πρέπει να δηλώνουν και να αναγράφουν το ανθρακικό τους αποτύπωμα.

Καθώς η κατασκευή μπαταριών εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από τις εισαγωγές κρίσιμων πρώτων υλών, οι οποίες έχουν σημαντικό περιβαλλοντικό και κοινωνικό αντίκτυπο, οκτώ χρόνια μετά την έναρξη ισχύος του κανονισμού, θα υπάρχει επίσης η υποχρέωση χρήσης ελάχιστης ποσότητας ανακυκλωμένου κοβαλτίου, λιθίου, νικελίου και μολύβδου.

Επιπλέον, για να ενθαρρυνθεί η ανακύκλωση των μπαταριών, οι νέοι κανόνες θέτουν στόχους στις χώρες της Ε.Ε. προκειμένου οι τελευταίες να συλλέγουν το 63% των φορητών μπαταριών έως το 2027 και το 70% έως το 2030, έναντι του τρέχοντα στόχου του 45%, ο οποίος, σύμφωνα με τα στοιχεία του 2020, έχει επιτευχθεί σε μεγάλο βαθμό.

«Για πρώτη φορά, έχουμε νομοθεσία για την κυκλική οικονομία που καλύπτει ολόκληρο τον κύκλο ζωής ενός προϊόντος – μια προσέγγιση που είναι καλή τόσο για το περιβάλλον όσο και για την οικονομία», δήλωσε ο ευρωβουλευτής Achille Variati.

Πηγή: Automotive News Europe


About the author


Δείτε επίσης

Γιατί ανάβει το Check Engine μετά από αλλαγή λαδιών

Γιατί ανάβει το Check Engine μετά από αλλαγή λαδιών

F1- Leclerc: «Πότε δεν θα μάχεται ο συμπαίκτης μου για τον τίτλο και όχι εγώ»

F1- Leclerc: «Πότε δεν θα μάχεται ο συμπαίκτης μου για τον τίτλο και όχι εγώ»

4 συστήματα που θα θέλαμε να δούμε στα αυτοκίνητα του μέλλοντος

4 συστήματα που θα θέλαμε να δούμε στα αυτοκίνητα του μέλλοντος

F1 – Kimi Antonelli: Οι προσδοκίες Toto Wolff και Mercedes για τον αντικαταστάτη του Lewis Hamilton

F1 – Kimi Antonelli: Οι προσδοκίες Toto Wolff και Mercedes για τον αντικαταστάτη του Lewis Hamilton

Μπορεί η έντονη βροχή να κάνει ζημιά στο αυτοκίνητο σου;

Μπορεί η έντονη βροχή να κάνει ζημιά στο αυτοκίνητο σου;

Ντεμπούτο για την τετρακίνητη Alfa Romeo Junior Ibrida Q4

Ντεμπούτο για την τετρακίνητη Alfa Romeo Junior Ibrida Q4