Ε.Ε.: νομοθεσία για πιο οικολογικές μπαταρίες

Ε.Ε.: νομοθεσία για πιο οικολογικές μπαταρίες

Το κοινοβούλιο της ΕΕ ενέκρινε νέους κανονισμούς για να καταστούν οι μπαταρίες πιο ανθεκτικές, πιο βιώσιμες και πιο αποδοτικές.

Οι νέοι κανονισμοί, οι οποίοι θα τεθούν σε ισχύ μόλις το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο εγκρίνει επίσημα το σχετικό κείμενο, επηρεάζουν τον σχεδιασμό, την παραγωγή και τη διαχείριση των αποβλήτων όλων των τύπων μπαταριών που πωλούνται στην Ε.Ε.

Η ζήτηση μπαταριών στην Ευρώπη πρόκειται να αυξηθεί κατακόρυφα αυτή τη δεκαετία, λόγω των 30 εκατομμυρίων ηλεκτρικών οχημάτων που – σύμφωνα με τις προβλέψεις της Ε.Ε. – θα οδηγούν οι πολίτες της μέχρι το 2030.

Στόχος των νέων κανονισμών είναι να διασφαλιστεί ότι η ζήτηση αυτή να καλυφθεί από πιο οικολογικές μπαταρίες με χαμηλότερες εκπομπές, που παράγονται με χρήση ανακυκλωμένων υλικών.

Σύμφωνα με τους κανόνες, τόσο οι μπαταρίες των ελαφρών μέσων μεταφοράς (LMT), στις οποίες περιλαμβάνονται ηλεκτρικά πατίνια και ποδήλατα, όσο και οι επαναφορτιζόμενες βιομηχανικές μπαταρίες πρέπει να δηλώνουν και να αναγράφουν το ανθρακικό τους αποτύπωμα.

Καθώς η κατασκευή μπαταριών εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από τις εισαγωγές κρίσιμων πρώτων υλών, οι οποίες έχουν σημαντικό περιβαλλοντικό και κοινωνικό αντίκτυπο, οκτώ χρόνια μετά την έναρξη ισχύος του κανονισμού, θα υπάρχει επίσης η υποχρέωση χρήσης ελάχιστης ποσότητας ανακυκλωμένου κοβαλτίου, λιθίου, νικελίου και μολύβδου.

Επιπλέον, για να ενθαρρυνθεί η ανακύκλωση των μπαταριών, οι νέοι κανόνες θέτουν στόχους στις χώρες της Ε.Ε. προκειμένου οι τελευταίες να συλλέγουν το 63% των φορητών μπαταριών έως το 2027 και το 70% έως το 2030, έναντι του τρέχοντα στόχου του 45%, ο οποίος, σύμφωνα με τα στοιχεία του 2020, έχει επιτευχθεί σε μεγάλο βαθμό.

«Για πρώτη φορά, έχουμε νομοθεσία για την κυκλική οικονομία που καλύπτει ολόκληρο τον κύκλο ζωής ενός προϊόντος – μια προσέγγιση που είναι καλή τόσο για το περιβάλλον όσο και για την οικονομία», δήλωσε ο ευρωβουλευτής Achille Variati.

Πηγή: Automotive News Europe


About the author


Δείτε επίσης

Αξίζει να αντικαταστήσεις τον κινητήρα στο αυτοκίνητο αν έχει πάθει σοβαρή ζημιά;

Αξίζει να αντικαταστήσεις τον κινητήρα στο αυτοκίνητο αν έχει πάθει σοβαρή ζημιά;

F1: Αίτημα από σε Hamilton και Leclerc για « ειδική τακτική» – Σοβαρό πρόβλημα με το SF-25

F1: Αίτημα από σε Hamilton και Leclerc για « ειδική τακτική» – Σοβαρό πρόβλημα με το SF-25

Γιατί τα δερμάτινα καθίσματα αυτοκινήτου έχουν τρύπες;

Γιατί τα δερμάτινα καθίσματα αυτοκινήτου έχουν τρύπες;

Ηλεκτρικά αυτοκίνητα: Νέα πατέντα μπαταριών υπόσχεται 3.000 χλμ. αυτονομίας σε μόλις 5 λεπτά!

Ηλεκτρικά αυτοκίνητα: Νέα πατέντα μπαταριών υπόσχεται 3.000 χλμ. αυτονομίας σε μόλις 5 λεπτά!

Αυτός είναι ο σωστός τρόπος να καθαρίσεις το χώρο του κινητήρα στο αυτοκινήτου σου

Αυτός είναι ο σωστός τρόπος να καθαρίσεις το χώρο του κινητήρα στο αυτοκινήτου σου

Το επιστημονικά τεκμηριωμένο κόλπο που δροσίζει άμεσα το αυτοκίνητο χωρίς κλιματισμό

Το επιστημονικά τεκμηριωμένο κόλπο που δροσίζει άμεσα το αυτοκίνητο χωρίς κλιματισμό