Έκθεση τεχνολογίας CES: Σε δεύτερη μοίρα ηλεκτρικά οχήματα και η φόρτιση

Έκθεση τεχνολογίας CES: Σε δεύτερη μοίρα ηλεκτρικά οχήματα και η φόρτιση

Τόσο τα ηλεκτρικά οχήματα όσο και οι λύσεις φόρτισης ήταν το κεντρικό θέμα στην περσινή έκθεση τεχνολογίας CES.

Ωστόσο, η φετινή παρουσία τους έρχεται να επιβεβαιώσει την επιβραδυνόμενη ανάπτυξη του συγκεκριμένου τομέα. Οι ανακοινώσεις για τα EV αναμένεται να είναι λίγες και το σόου λιγότερο φαντασμαγορικό.

Πέρυσι, η Mercedes-Benz ανακοίνωσε ότι θα κατασκευάσει το δικό της δίκτυο φόρτισης. Η VW αποκάλυψε το ηλεκτρικό sedan ID.7 και η Sony Honda Mobility, μια κοινοπραξία των Sony και Honda, αποκάλυψε το πρωτότυπο Afeela EV.

Στη φετινή έκθεση θα παρουσιαστεί μια νέα παγκόσμια σειρά ηλεκτρικών οχημάτων από τη Honda, τη μοναδική αυτοκινητοβιομηχανία που δήλωσε ότι θα έχει να ανακοινώσει σημαντικά νέα για την ηλεκτροκίνηση.

Την ίδια στιγμή, νεοσύστατες εταιρείες με εναλλακτικά προϊόντα φόρτισης θα δώσουν το παρών, συμπεριλαμβανομένων των εταιρειών ασύρματης φόρτισης Witricity και BH EVS και της SparkCharge που ειδικεύεται στη φόρτιση μέσω κινητών μονάδων. Ωστόσο, μεγάλες εταιρείες φόρτισης, όπως η EVgo, η ChargePoint και η Electrify America έχουν δηλώσει ότι δεν θα έχουν παρουσία ή δεν θα παρουσιάσουν νέα προϊόντα και υπηρεσίες στη φετινή έκθεση.

Έκθεση τεχνολογίας CES: σε δεύτερη μοίρα ηλεκτρικά οχήματα και η φόρτιση

Παρά το ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν βρίσκονται πλέον στο επίκεντρο της δημοσιότητας σε επίπεδο εκθεμάτων, εν τούτοις οι συζητήσεις για το μέλλον τους αναμένεται να είναι έντονη. Το σίγουρο ωστόσο είναι ότι οι πωλήσεις τους αυξάνονται, ξεπερνώντας το 1 εκατ. μονάδες στις ΗΠΑ φέτος, από 713.000 που ήταν το 2022, σύμφωνα με την J.D. Power.

Σε κάθε περίπτωση, ο εκθετικός ρυθμός αύξησης των πωλήσεων των ηλεκτρικών οχημάτων άρχισε να επιβραδύνεται το 2023. Τα EVs αποτελούσαν περίπου το 7,4% των πωλήσεων ελαφρών οχημάτων στις ΗΠΑ μέχρι το τρίτο τρίμηνο, σύμφωνα με την Experian, επίδοση αυξημένη κατά περίπου 2 ποσοστιαίες μονάδες σε σχέση με ένα χρόνο νωρίτερα, αλλά λιγότερο από μισή ποσοστιαία μονάδα σε σχέση με τον Ιανουάριο.

Αντίθετα, το μερίδιο των ηλεκτρικών οχημάτων αυξήθηκε σε 5,6% το 2022 από 3,1% που ήταν το 2021.

Έκθεση τεχνολογίας CES: σε δεύτερη μοίρα ηλεκτρικά οχήματα και η φόρτιση

Σύμφωνα με εκπρόσωπο της J.D. Power αυτή η επιβράδυνση οφείλεται στο γεγονός ότι οι ενθουσιώδεις πρώτοι αγοραστές που εκτόξευσαν τις πωλήσεις στα ύψη τον πρώτο καιρό, έδωσαν τώρα τη θέση τους στους πιο ρεαλιστές και ορθολογιστές πελάτες. Η βιομηχανία πρέπει να βρει τρόπο να συνεχίσει να προσελκύει τους λεγόμενους «early adopters» απευθυνόμενη όμως ταυτόχρονα σε αγοραστές που δεν ενδιαφέρονται μόνο για μια νέα ανατρεπτική τεχνολογία, αλλά αναζητούν επίσης αξιόπιστους και προσιτούς τρόπους μεταφοράς στην καθημερινότητά τους.

Η J.D. Power προβλέπει ότι το μερίδιο αγοράς των EVs θα φτάσει το 13% σε σχέση με το σύνολο της αγοράς νέων οχημάτων έως το τέλος του 2024, το 19% έως το τέλος του 2025 και το 24% έως το τέλος του 2026, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι δεν θα υπάρξουν διακυμάνσεις στις πωλήσεις.

Δαπανηρή απόφαση

Αυτοί οι υποψήφιοι αγοραστές EV συχνά αλλάζουν γνώμη λόγω των περιορισμένων επιλογών σε ότι αφορά τα διαθέσιμα μοντέλα, των υψηλών μηνιαίων πληρωμών και των δυσκολιών φόρτισης.

Ο πρόεδρος της Sonic Automotive, Jeff Dyke, δήλωσε στους αναλυτές ότι το 90% των πωλήσεων EV της εταιρείας αφορούν μισθώσεις, επειδή η τιμή τους είναι πολύ υψηλή.
Οι πελάτες «δεν βρίσκουν τον λόγο να πληρώνουν περισσότερα για ένα EV σε σχέση με ένα όχημα με κινητήρα εσωτερικής καύσης» είπε. Χαρακτηριστικό είναι το γεγονός ότι η μέση τιμή ενός EV τον Νοέμβριο ήταν 47.710 ευρώ έναντι 43.978 ευρώ ενός βενζινοκίνητου οχήματος, σύμφωνα με την Cox Automotive.

Ο παράγοντας της φόρτισης

Οι ανησυχίες για τη φόρτιση εξακολουθούν να αποτελούν το κυριότερο εμπόδιο για την υιοθέτηση των ηλεκτρικών οχημάτων. Τα προβλήματα θα μπορούσαν να αμβλυνθούν καθώς οι δημόσιες υποδομές συνεχίζουν να βελτιώνονται και η Tesla συνεχίζει να ανοίγει το ιδιόκτητο δίκτυο της, γνωστό ως Supercharger, και σε ηλεκτρικά οχήματα άλλων κατασκευαστών που υιοθετούν, μέσω των κατάλληλων προσαρμογέων, τις προδιαγραφές φόρτισης της αμερικανικής εταιρείας.

Έκθεση τεχνολογίας CES: σε δεύτερη μοίρα ηλεκτρικά οχήματα και η φόρτιση

Οι φορτιστές πρέπει να είναι ανοιχτοί ηλεκτρικά οχήματα οποιασδήποτε μάρκας για να υποστηρίξουν εκατομμύρια EVs μέχρι το 2030, σύμφωνα με έκθεση της Moody’s Investors Service. Οι δημόσιοι φορτιστές εκτός εκείνων του δικτύου της Tesla είναι ανοικτοί σε οποιαδήποτε μάρκα.

Ο συνολικός αριθμός των δημόσιων ταχυφορτιστών πρέπει να αυξηθεί περισσότερο από 25% ετησίως έως το 2030 για να υποστηρίξει τις προβλέψεις του Εθνικού Εργαστηρίου Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας . Οι ΗΠΑ θα χρειαστούν 28 εκατομμύρια θύρες φόρτισης εάν 33 εκατομμύρια EV κυκλοφορούν στους δρόμους της μέχρι το 2030.

Πηγή: AUTOMOTIVE NEWS


About the author


Δείτε επίσης

Σε ποια θερμοκρασία του κινητήρα πρέπει να ελέγχετε τα λάδια;

Σε ποια θερμοκρασία του κινητήρα πρέπει να ελέγχετε τα λάδια;

F1: Οι προσευχές του Λάντο Νόρις δεν εισακούστηκαν

F1: Οι προσευχές του Λάντο Νόρις δεν εισακούστηκαν

Γνωρίζετε τι σημαίνει η ρυθμιστική πινακίδα Ρ50δ

Γνωρίζετε τι σημαίνει η ρυθμιστική πινακίδα Ρ50δ

Kia EV6 2025: Μεγαλύτερη μπαταρία, μεγαλύτερη αυτονομία και πιο κοφτερό στιλ

Kia EV6 2025: Μεγαλύτερη μπαταρία, μεγαλύτερη αυτονομία και πιο κοφτερό στιλ

Κουίζ: Η βενζίνη είναι στο αίμα σου; Ελάχιστοι κάνουν το 3/3

Κουίζ: Η βενζίνη είναι στο αίμα σου; Ελάχιστοι κάνουν το 3/3

Πρόστιμο για οδηγό που διαβαίνει τη διπλή συνεχόμενη γραμμή

Πρόστιμο για οδηγό που διαβαίνει τη διπλή συνεχόμενη γραμμή