Επιστημονική ανακάλυψη αλλάζει τα δεδομένα στην ανακύκλωση μπαταριών

Επιστημονική ανακάλυψη αλλάζει τα δεδομένα στην ανακύκλωση μπαταριών

Σουηδοί ερευνητές δηλώνουν ότι ανέπτυξαν έναν νέο, πιο αποτελεσματικό τρόπο ανακύκλωσης μπαταριών ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

Η μέθοδος επιτρέπει την ανάκτηση πολύ μεγαλύτερων ποσοτήτων πολύτιμων μετάλλων που βρίσκονται στις μπαταρίες των ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Αξίζει να σημειωθεί ότι η εν λόγω διαδικασία δεν απαιτεί τη χρήση ακριβών ή επιβλαβών χημικών ουσιών, σύμφωνα με τους επιστήμονες.

Πώς ανακυκλώνονται οι μπαταρίες των ηλεκτρικών αυτοκινήτων;

Η τρέχουσα μέθοδος ανακύκλωσης με βάση το νερό ονομάζεται υδρομεταλλουργία.

Στην παραδοσιακή υδρομεταλλουργία, όλα τα μέταλλα που βρίσκονται σε ένα στοιχείο μπαταρίας EV διαλύονται σε ένα ανόργανο οξύ.

Στη συνέχεια αφαιρούνται οι «ρύποι» – όπως το αλουμίνιο και ο χαλκός – και ανακτώνται πολύτιμα μέταλλα όπως το κοβάλτιο, το νικέλιο, το μαγγάνιο και το λίθιο.

Παρόλο που η ποσότητα του υπολειπόμενου αλουμινίου και χαλκού είναι μικρή, απαιτούνται πολλά στάδια καθαρισμού και κάθε βήμα σε αυτή τη διαδικασία μπορεί να σημαίνει ότι χάνεται λίθιο.

Μπορούν οι μπαταρίες EV να ανακυκλωθούν πιο αποτελεσματικά;

Οι ερευνητές του Τεχνολογικού Πανεπιστημίου Chalmers της Σουηδίας ανέπτυξαν μια μέθοδο ανακύκλωσης που επιτρέπει την ανάκτηση του 100% του αλουμινίου και του 98% του λιθίου από τις μπαταρίες των ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

Η ως άνω μέθοδος αντιστρέφει την τρέχουσα σειρά της διαδικασίας και ανακτά πρώτα το λίθιο και το αλουμίνιο.

Ταυτόχρονα, ελαχιστοποιείται η απώλεια πολύτιμων πρώτων υλών όπως το νικέλιο, το κοβάλτιο και το μαγγάνιο.

Στο εργαστήριο ανακύκλωσης μπαταριών, οι ερευνητές τοποθέτησαν κυψέλες μπαταριών μεταχειρισμένων αυτοκινήτων και το κονιορτοποιημένο περιεχόμενό τους σε έναν απαγωγό αερίων.

Η λεπτή μαύρη σκόνη διαλύεται σε ένα διαφανές οργανικό υγρό που ονομάζεται οξαλικό οξύ – ένα συστατικό πιο φιλικό προς το περιβάλλον που μπορεί να βρεθεί σε φυτά όπως το ραβέντι και το σπανάκι.

Η σκόνη και το υγρό τοποθετούνται σε ένα μηχάνημα που θυμίζει μίξερ κουζίνας. Εδώ, το αλουμίνιο και το λίθιο των μπαταριών διαλύονται στο οξαλικό οξύ, ενώ τα άλλα μέταλλα παραμένουν ως στερεά.

Το τελικό στάδιο της διαδικασίας είναι ο διαχωρισμός αυτών των μετάλλων προκειμένου να ανακτηθεί το λίθιο, το οποίο μπορεί στη συνέχεια να χρησιμοποιηθεί για την κατασκευή νέων μπαταριών.

Η ερευνητική ομάδα συνεργάζεται με διάφορες εταιρείες για την ανάπτυξη της ανακύκλωσης μπαταριών ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Επιπλέον, συνεργάζεται σε σημαντικά έργα έρευνας και ανάπτυξης, με μάρκες όπως η Volvo και η Northvolt.


About the author


Δείτε επίσης

Αυτό είναι το βαθύτερο υποθαλάσσιο τούνελ στον κόσμο – Που βρίσκεται, πόσα χλμ. είναι και πόσο κοστίζει συνολικά το έργο;

Αυτό είναι το βαθύτερο υποθαλάσσιο τούνελ στον κόσμο – Που βρίσκεται, πόσα χλμ. είναι και πόσο κοστίζει συνολικά το έργο;

Ελαστικά: Είναι όλες οι τάπες των βαλβίδων ίδιες— και πόσο σημαντικές είναι τελικά;

Ελαστικά: Είναι όλες οι τάπες των βαλβίδων ίδιες— και πόσο σημαντικές είναι τελικά;

Lewis Hamilton: «Δεν θέλω να φτάσω στο σημείο να σας αγνοώ» – Αιχμές για τη στρατηγική της Ferrari στην F1

Lewis Hamilton: «Δεν θέλω να φτάσω στο σημείο να σας αγνοώ» – Αιχμές για τη στρατηγική της Ferrari στην F1

Αξίζει να αγοράσεις μεταχειρισμένη μοτοσυκλέτα με πολλά χιλιόμετρα; Τι πρέπει πάντα να προσέχω

Αξίζει να αγοράσεις μεταχειρισμένη μοτοσυκλέτα με πολλά χιλιόμετρα; Τι πρέπει πάντα να προσέχω

Audi: «Ο κόσμος δεν θα αφήσει τους πολιτικούς να του επιβάλλουν τι αυτοκίνητα να οδηγεί»

Audi: «Ο κόσμος δεν θα αφήσει τους πολιτικούς να του επιβάλλουν τι αυτοκίνητα να οδηγεί»

Τι διαφορά έχει το S από τη λειτουργία Drive σε αυτόματο κιβώτιο;

Τι διαφορά έχει το S από τη λειτουργία Drive σε αυτόματο κιβώτιο;