Συνθετικά καύσιμα: η αλήθεια για τους ρύπους

Συνθετικά καύσιμα: η αλήθεια για τους ρύπους

Τον Σεπτέμβριο του 2023, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή κοινοποίησε ένα προσχέδιο κειμένου που όριζε μια νέα κατηγορία οχημάτων τα οποία κινούνται αποκλειστικά με συνθετικά καύσιμα (e-fuels).

Το κεντρικό σημείο της συζήτησης αφορά το επίπεδο μείωσης των αερίων του θερμοκηπίου (GHG) που θα πρέπει να επιτυγχάνουν τα e-fuels. Επί του παρόντος, τα συγκεκριμένα καύσιμα πρέπει να πληρούν ένα όριο μείωσης της τάξης του 70% σε σύγκριση με τα ορυκτά καύσιμα, σύμφωνα με τη μεθοδολογία της Οδηγίας της ΕΕ για τις Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας (RED).

Η ανάλυση της T&E δείχνει ότι τα αυτοκίνητα με συνθετική βενζίνη θα εκπέμπουν 61 γραμμάρια CO2 ανά χιλιόμετρο το 2035 με βάση το υφιστάμενο σύστημα της RED. Αυτό έρχεται σε αντίθεση με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, τα οποία θα εκπέμπουν μόνο 13 γραμμάρια διοξειδίου του άνθρακα ανά χιλιόμετρο όταν φορτίζονται με ηλεκτρική ενέργεια από το μέσο δίκτυο της ΕΕ το 2035.

Σύμφωνα με αυτό το σύστημα, τα αυτοκίνητα που καταναλώνουν συνθετική βενζίνη θα θεωρούνταν ουδέτερα ως προς τις εκπομπές CO2, αλλά θα εξακολουθούσαν να εκπέμπουν περίπου πέντε φορές περισσότερο διοξείδιο του άνθρακα από τα αντίστοιχα μοντέλα EV. Επιπλέον, τα εν λόγω οχήματα εκπέμπουν ρύπους, όπως τα τοξικά  οξείδια του αζώτου (NOx) και τα καρκινογόνα σωματίδια.

Εν ολίγοις, για να τηρήσει η ΕΕ την επίσημη συμφωνία και την απόφαση των συν-νομοθετών, δεν είναι δυνατόν να επιτραπούν τα e-fuels που δεν πετυχαίνουν 100% μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου όταν χρησιμοποιούνται σε αυτοκίνητα. Ειδικότερα, η μείωση κατά 70% θα αψηφούσε  την υφιστάμενη συμφωνία που επιτρέπει την πώληση μόνο «οχημάτων που κινούνται αποκλειστικά με καύσιμα ουδέτερα ως προς το CO2».

Η Τ&E προτείνει:

  • Τα e-fuels που επιτρέπεται να καταναλώνουν τα αυτοκίνητα θα πρέπει να συμμορφώνονται με ένα αυστηρό πλαίσιο για την πιστοποίηση και τη διασφάλιση ότι τα πράσινα καύσιμα (RFNBO) παρέχουν 100% μείωση του CO2. Οι κανόνες αυτοί θα πρέπει να διασφαλίζουν ότι όλη η ηλεκτρική ενέργεια που χρησιμοποιείται στη διαδικασία (παραγωγή του e-fuel και του DAC) παράγεται 100% από ανανεώσιμες πηγές. Ο χρησιμοποιούμενος άνθρακας πρέπει επίσης να προέρχεται κατά 100% από άμεση δέσμευση από τον αέρα (DAC), ώστε να αποφεύγεται η έκλυση επιπλέον CO2 στην ατμόσφαιρα. Τυχόν υπολειπόμενες εκπομπές από τη μεταφορά και τη διανομή του ηλεκτροκαυσίμου θα πρέπει να αντισταθμίζονται από  τη δέσμευση και αποθήκευση διοξειδίου του άνθρακα (CCS) – σύμφωνα με τη μεθοδολογία RED RFNBO – ώστε να διασφαλίζεται η μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου κατά 100%.
  • Τα αυτοκίνητα που καταναλώνουν e-fuels δεν θα πρέπει να χαρακτηρίζονται ως οχήματα μηδενικών εκπομπών με στόχο τη συμμόρφωσή τους με τους κανονισμούς, δεδομένου ότι εξακολουθούν να εκπέμπουν τοξικούς ατμοσφαιρικούς ρύπους. Σε διαφορετική περίπτωση θα υπονομευτούν οι προσπάθειες για τη μείωση της ρύπανσης και τη δημιουργία ζωνών χαμηλών και μηδενικών εκπομπών ρύπων στις ευρωπαϊκές πόλεις


About the author


Δείτε επίσης

Γιατί δεν πέφτουν οι τιμές μεταχειρισμένων;

Γιατί δεν πέφτουν οι τιμές μεταχειρισμένων;

F1: Προς πώληση γνήσια ανταλλακτικά της Ferrari

F1: Προς πώληση γνήσια ανταλλακτικά της Ferrari

F1 Σενάριο-Βόμβα: Ο George Russell σε επαφή με Horner για Red Bull ενόψει 2026!

F1 Σενάριο-Βόμβα: Ο George Russell σε επαφή με Horner για Red Bull ενόψει 2026!

F1:Η τακτική αναβαθμίσεων της McLaren που της έφερε την νίκη στη Σαουδική Αραβία

F1:Η τακτική αναβαθμίσεων της McLaren που της έφερε την νίκη στη Σαουδική Αραβία

Πρόβλημα στις θύρες USB του αυτοκινήτου; Αυτό κοιτάς πρώτα για να το φτιάξεις

Πρόβλημα στις θύρες USB του αυτοκινήτου; Αυτό κοιτάς πρώτα για να το φτιάξεις

Συνθετικό ή συμβατικό λάδι κινητήρα: Ποιο είναι καλύτερο για το αυτοκίνητό σας;

Συνθετικό ή συμβατικό λάδι κινητήρα: Ποιο είναι καλύτερο για το αυτοκίνητό σας;