Το νέο σχέδιο του Μακρόν: φθηνή μίσθωση EV και χαμηλότεροι λογαριασμοί ενέργειας

Το νέο σχέδιο του Μακρόν: φθηνή μίσθωση EV και χαμηλότεροι λογαριασμοί ενέργειας

Ο Γάλλος πρόεδρος Εμανουέλ Μακρόν παρουσίασε σχέδια για τη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου και την εκπλήρωση των δεσμεύσεων της χώρας σχετικά με το κλίμα εντός της επόμενης επταετίας.

Συγκεκριμένα, παρουσίασε μια νέα δέσμη μέτρων που περιλαμβάνουν τη μείωση της εξάρτησης από τα ορυκτά καύσιμα και την ενίσχυση της χρήσης ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

Ο Γάλλος πρόεδρος δήλωσε ότι ο στόχος της Γαλλίας να μειώσει τις εκπομπές ρύπων της κατά 55% έως το 2030 σε σύγκριση με τα επίπεδα του 1990, είναι «εφικτός».

Για το σκοπό αυτό, δήλωσε ότι η χώρα πρέπει να προχωρήσει με διπλάσια ταχύτητα σε σχέση με πριν. «Πρέπει να πετύχουμε τη μείωση των εκπομπών ρύπων κατά 5% ετησίως κατά την περίοδο 2022-2030. Όλη αυτή η στρατηγική θα μας επιτρέψει να μειώσουμε την εξάρτησή μας από τα ορυκτά καύσιμα, ουσιαστικά τον άνθρακα, το πετρέλαιο και το φυσικό αέριο… από το 60% στο 40% μέχρι το 2030.»

Θα κλείσει η Γαλλία τα τελευταία εναπομείναντα εργοστάσια άνθρακα;

Ο Μακρόν επιβεβαίωσε ότι τα δύο εναπομείναντα εργοστάσια της χώρας που καταναλώνουν άνθρακα θα σταματήσουν να λειτουργούν και θα μετατραπούν προκειμένου να παράγουν ενέργεια από βιομάζα, η οποία θα προέρχεται από την καύση ξύλου, φυτά και άλλες οργανικές ύλες, έως το 2027. Τα εργοστάσια άνθρακα αντιπροσωπεύουν σήμερα λιγότερο από το 1% της παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας της Γαλλίας.

Η Γαλλία βασίζεται στην πυρηνική ενέργεια για την παραγωγή άνω του 60% της ηλεκτρικής ενέργειας που καταναλώνει – ποσοστό που είναι υψηλότερο από οποιαδήποτε άλλη χώρα.

Πώς θα ενθαρρύνει η Γαλλία τη χρήση ηλεκτρικών αυτοκινήτων;

Μια άλλη πρόκληση, σύμφωνα με τον Μακρόν, είναι να ενισχυθεί η χρήση ηλεκτρικών οχημάτων που παράγονται στη χώρα, όπως και οι μπαταρίες τους.

Η κυβέρνηση θα παρουσιάσει τον Νοέμβριο ένα κρατικά χρηματοδοτούμενο πρόγραμμα που θα επιτρέπει σε νοικοκυριά με μέτρια εισοδήματα να μισθώνουν ηλεκτρικά αυτοκίνητα ευρωπαϊκής κατασκευής με περίπου 100 ευρώ το μήνα. Το πρόγραμμα αυτό θα «τρέξει» για μερικές δεκάδες χιλιάδες αυτοκίνητα του χρόνου.

Μέχρι το 2027, είπε, η Γαλλία θα έχει κατασκευάσει τουλάχιστον 1 εκατομμύριο ηλεκτρικά οχήματα και θα έχει εγκαινιάσει τέσσερα εργοστάσια παραγωγής μπαταριών στο βόρειο τμήμα της χώρας.

Επιπλέον, 13 project προαστιακών τρένων σε πολλές μεγάλες πόλεις θα λάβουν ένα κρατικό πακέτο ύψους 700 εκατομμυρίων ευρώ ώστε να μπορούν  κάποιοι που τώρα μετακινούνται με το αυτοκίνητό τους να χρησιμοποιήσουν τα μέσα μαζικής μεταφοράς.

Ο Μακρόν ανακοίνωσε νωρίτερα φέτος μια σειρά από κίνητρα για τη υποστήριξη καινοτόμων βιομηχανιών και τη μετάβαση σε πιο πράσινες τεχνολογίες. Μεταξύ αυτών είναι εκπτώσεις φόρου σε τομείς παραγωγής όπως οι μπαταρίες, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, το υδρογόνο και η αιολική ενέργεια, καθώς και επιτάχυνση της αδειοδότησης βιομηχανικών έργων.

Η Γαλλία πρόκειται να επενδύσει 7 δισεκατομμύρια ευρώ περισσότερα το επόμενο έτος στην ενεργειακή και κλιματική μετάβαση της χώρας σε σύγκριση με το 2023.

Η Γαλλία θα «ανακτήσει τον έλεγχο» των τιμών της ηλεκτρικής ενέργειας

Ο Μακρόν ανακοίνωσε επίσης ότι η Γαλλία θα «ανακτήσει τον έλεγχο» των τιμών της ηλεκτρικής ενέργειας μέχρι το τέλος του έτους.

Η κίνηση αυτή έρχεται καθώς η Ευρωπαϊκή Ένωση εργάζεται επί του παρόντος για μια εκ βάθρων μεταρρύθμιση της αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας για να προστατεύσει τους πολίτες από απρόσμενες αυξήσεις τιμών, να επιταχύνει τη χρήση ανανεώσιμων πηγών ενέργειας και να καταστήσει το μπλοκ πιο ανεξάρτητο.

Οι περιβαλλοντικοί ακτιβιστές έχουν επικρίνει τις πολιτικές της Γαλλίας ως μη αρκετά φιλόδοξες.

Ο Γάλλος πρόεδρος «εξακολουθεί να μην έχει συνειδητοποιήσει τον κατεπείγοντα χαρακτήρα της  αντιμετώπισης της κλιματικής κρίσης» ανέφερε η Greenpeace France σε ανακοίνωσή της.


About the author


Δείτε επίσης

WRC: Xρόνια Πολλά Σεμπαστιέν Λεμπ! (video)

WRC: Xρόνια Πολλά Σεμπαστιέν Λεμπ! (video)

Formula1: Gentlemen! Start your engines!

Formula1: Gentlemen! Start your engines!

Porsche 356A Speedster: «Στο σφυρί!» μοντέλο – «κόσμημα» του 1958 [Βίντεο]

Porsche 356A Speedster: «Στο σφυρί!» μοντέλο – «κόσμημα» του 1958 [Βίντεο]

Formula1: Ούτε ένας πρωτάρης φέτος στην F1!

Formula1: Ούτε ένας πρωτάρης φέτος στην F1!

Ιμάντας χρονισμού: Συμπτώματα βλάβης, πότε θέλει αλλαγή και πόσο κοστίζει

Ιμάντας χρονισμού: Συμπτώματα βλάβης, πότε θέλει αλλαγή και πόσο κοστίζει

Audi – Verizon Business: Νέα τεχνολογία σε πίστα δοκιμών

Audi – Verizon Business: Νέα τεχνολογία σε πίστα δοκιμών