O Τζιμ Πρες, ανώτερος σύμβουλος του κλάδου της αυτοκινητοβιομηχανίας και πρώην στέλεχος της Toyota και της Chrysler επιχειρεί μία σε βάθος ανάλυση της στρατηγικής της Toyota στον τομέα της ηλεκτρικής κινητικότητας.
Η Toyota ιδρύθηκε με βάση την αρχή «Συνεισφορά σε μια καλύτερη κοινωνία» και το αρχικό όραμα του Κιιχίρο Τογιόντα εξακολουθεί να εμπνέει και να καθοδηγεί την εταιρεία. Το 1963, η οικογένεια Τογιόντα δημιούργησε μια περιβαλλοντική επιτροπή, η οποία παραμένει μια ισχυρή δύναμη στην εταιρεία μέχρι και σήμερα.
Σε αντίθεση με τη βιασύνη του κλάδου να ακολουθήσει την Tesla στις επικίνδυνες ατραπούς της κεφαλαιοποιημένης αξίας, (η κεφαλαιοποιημένη αξία είναι μύθος, τα μετρητά είναι γεγονός) η Toyota παρέμεινε αυστηρά προσηλωμένη στην εξυπηρέτηση των πελατών.
Μετά από κάποια αξιοσημείωτη άνοδο της τιμής των μετοχών, θυμάμαι ότι ρώτησα τον Σοϊχίρο Τογιόντα αν ήταν ευχαριστημένος. Η απάντησή του ήταν: «Ποτέ δεν κοιτάζω την τιμή της μετοχής. Το μόνο που με απασχολεί είναι το όνομα της οικογένειας σε κάθε προϊόν και η πρόοδος στον τομέα της βιωσιμότητας.»
Κάθε προϊοντική καινοτομία έχει δημιουργήσει οφέλη για τους πελάτες και έχει βελτιώσει την αποδοτικότητα και την κατανάλωση. Το 1997, παρουσίασα το Prius στην Έκθεση Αυτοκινήτου του Λος Άντζελες για να σφυγμομετρήσω την αντίδραση του κόσμου. Ο Τύπος και οι «τρεις μεγάλες του Ντιτρόιτ» θεώρησαν ότι πρόκειται για ένα άσχημο και απίθανο επιστημονικό πείραμα. Αλλά η Toyota είχε απόλυτη πίστη στο εγχείρημά της.
Παρόμοιες αντιρρήσεις βλέπω να διατυπώνονται ακόμη και σήμερα. Εκείνη την εποχή, οι μηχανικοί της Toyota ήταν βέβαιοι ότι θα μπορούσαν να επιτύχουν ισοτιμία κόστους με τις αντίστοιχες προτάσεις της αγοράς με κινητήρες εσωτερικής καύσης μέσω βελτιώσεων στον σχεδιασμό, τα υλικά και τον όγκο πωλήσεων μέσα σε τρεις γενιές. Και το κατάφεραν.
Η Toyota προσφέρθηκε ακόμη και να μοιραστεί την υβριδική τεχνολογία με οποιονδήποτε θέλοντας να συνεισφέρει στη μείωση του αποτυπώματος άνθρακα στον κλάδο της αυτοκινητοβιομηχανίας.
Λάβετε υπόψη ότι η Toyota ήταν ο μεγαλύτερος παίκτης στις πωλήσεις ηλεκτροκίνητων οχημάτων από το 2000. Έχει αποκομίσει εμπειρία σε πραγματικές συνθήκες και έχει διερευνήσει την τεχνολογία μπαταριών και υδρογόνου όσο κανείς άλλος. Γνωρίζει πώς να εφαρμόσει αυτές τις νέες τεχνολογίες. Και θεωρεί ότι το διοξείδιο του άνθρακα είναι ο εχθρός, όχι ο κινητήρας εσωτερικής καύσης.
Ήρθε η ώρα να αναγνωρίσουμε τον ηγετικό ρόλο και το θάρρος του Άκιο Τογιόντα ως θεματοφύλακα της φλόγας της κοινωνίας. Διατήρησε την προσήλωση της Toyota στην εξυπηρέτηση των πελατών και στη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα, επενδύοντας στα υβριδικά οχήματα και κάνοντάς τα πιο επιθυμητά.
Η στρατηγική στον τομέα των υβριδικών οχημάτων με μακροπρόθεσμο ορίζοντα συνεχίζει να αποδίδει οφέλη για τους πελάτες, τους αντιπροσώπους, τους επενδυτές και τη Μητέρα Γη.
Κατά τη γνώμη μου, η Toyota παραμένει η πυξίδα της αυτοκινητοβιομηχανίας.
Πηγή: Automotive News