Kia EV: σπάει τα καλούπια

Kia EV: σπάει τα καλούπια

Ούτε ένα ούτε δυο, αλλά τουλάχιστον πέντε αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα με πρωτοεμφανιζόμενη τεχνολογία που φιλοδοξούν να φέρουν την ανατροπή στη κατηγορία των αυτοκινήτων μηδενικών ρύπων, εξελίσσει και πρόκειται να λανσάρει η Kia.

Η μάρκα που το 1974, παρουσίασε το πρώτο επιβατικό αυτοκίνητο της, το Brisa και αποτελεί μια από τις εκπλήξεις των τελευταίων δεκαετιών στον κλάδο του αυτοκινήτου λόγω της ταχύτατης ανοδικής τάσης που σημειώνει σε όλους τους τομείς, καθώς και της τόλμης της να σπάσει τα καθιερωμένα καλούπια, έχει στόχο να πρωταγωνιστήσει στην ηλεκτροκίνηση.

Τον φετινό Σεπτέμβριο τα ηλεκτροκίνητα μοντέλα της, που περιλαμβάνουν υβριδικά και plug-in υβριδικά καθώς και ηλεκτρικά οχήματα με μπαταρία, αντιπροσώπευαν 23.301 μονάδες, 40,9% των συνολικών πωλήσεων (+9,8% σε σύγκριση με τον Σεπτέμβριο του 2022), αριθμός ρεκόρ που αναμένεται να αυξηθεί ακόμη περισσότερο με την προσθήκη του Kia EV9.

Πέντε μοντέλα

Μετά το ρηξικέλευθο SUV EV9, που θα λανσαριστεί σύντομα στην ελληνική αγορά και το EV6, η εταιρεία αποκάλυψε άλλα τρία νέα ηλεκτρικά μοντέλα μικρού έως μεσαίου μεγέθους. Το Kia EV5 είναι ένα αμιγώς ηλεκτρικό συμπαγές SUV, σχεδιασμένο για να καλύψει τις ανάγκες των οικογενειών.

Kia EV: σπάει τα καλούπια

Το Kia Concept EV3 ενσαρκώνει το όραμα της μάρκας για ένα ηλεκτρικό συμπαγές SUV που είναι ταυτόχρονα πρακτικό και ευχάριστο στην οδήγηση. Το Kia Concept EV4, επαναπροσδιορίζει το αμιγώς ηλεκτρικό σεντάν που διαμορφώνεται από τη σχεδιαστική φιλοσοφία Opposites United.

Η μάρκα στοχεύει τα μικρότερα EV, όπως τα EV5, EV4 και EV3, να έχουν τιμές πώλησης που θα κυμαίνονται από 33.000 ευρώ έως 47.000 ευρώ, για να επιταχύνει την ευρεία ανάπτυξη των πωλήσεων των EV.

Kia EV5

Το Kia EV5, διαθέτει εσωτερικό που επαναπροσδιορίζει πλήρως τον εσωτερικό χώρο του οχήματος. Προσφέρει έναν εκτεταμένο εσωτερικό χώρο που είναι πιο κοντά στην ιδέα και την εκτέλεση σε ένα οικιακό σαλόνι από μια παραδοσιακή καμπίνα αυτοκινήτου.

Φτάνοντας στον προορισμό τους, οι οικογένειες μπορούν να μετατρέψουν αποτελεσματικά το πίσω μέρος του οχήματος σε υπνοδωμάτιο χάρη στο αναδιπλούμενο κάθισμα κάμπινγκ δεύτερης σειράς 0 μοιρών, πλήρως επίπεδο. Μπορούν να απολαύσουν προαγορασμένο φαγητό που είναι αποθηκευμένο στο ψυγείο/θερμαντήρα της πίσω κονσόλας.

Η μονάδα παρέχει λειτουργίες θέρμανσης φαγητού και ψύξης ποτών με εύρος θερμοκρασίας από 5 έως 55 βαθμούς Κελσίου και χωρητικότητα 4 λίτρων. Μπορεί να χρησιμοποιηθεί με πολλούς τρόπους, όπως η διατήρηση του πρωινού σε πακέτο ζεστό κατά τη διάρκεια των μετακινήσεων, η θέρμανση ποτών όπως το τσάι και ο καφές και η αποθήκευση παγωμένων ποτών και νερού κατά τη διάρκεια των καλοκαιρινών εκδρομών σε κάμπινγκ.

Φαγητό και ύπνος στην ύπαιθρο

Όπως είναι φυσικό, οι σχεδιαστές εσωτερικών χώρων του EV5 έχουν επίσης σκεφτεί ένα χαρακτηριστικό που επιτρέπει στους επιβάτες να απολαμβάνουν το φαγητό τους, είτε επιλέγουν να δειπνήσουν στο ύπαιθρο είτε στην καμπίνα. Έχει τη μορφή της ευέλικτης σανίδας αποσκευών Multi Table, η οποία μπορεί να μετατραπεί αμέσως σε τραπέζι.

Η βασική έκδοση φέρει μπαταρία 64 kWh και κινητήρα απόδοσης 160 kW. Αναμένεται να έχει αυτονομία 530 χλμ.(CLTC). Το μοντέλο μεγάλης εμβέλειας, διαθέτει μπαταρία 88 kWh και τον ίδιο κινητήρα 160 kW. Στοχεύει στην επίτευξη αυτονομίας 720 χλμ. Το μοντέλο AWD μεγάλης εμβέλειας θα διαθέτει μπαταρία 88 kWh και συνδυασμένη ισχύ 230 kW, με κινητήρα μπροστά 160 kW και κινητήρα πίσω 70 kW. Στοχεύει σε αυτονομία 650 χλμ.

Kia EV: σπάει τα καλούπια

Η μπαταρία του EV5 έχει σχεδιαστεί για να λειτουργεί αποτελεσματικά και τις τέσσερις εποχές του χρόνου, ακόμη και σε ακραία ζέστη και κρύο καιρό.

Η ευρύχωρη καμπίνα του EV5 είναι εξοπλισμένη με τεχνολογία ενημέρωσης και ψυχαγωγίας αιχμής και συνδεσιμότητας που ενισχύει την αποτελεσματικότητα και την ευκολία σε κάθε ταξίδι, ενώ επιτρέπει στους επιβάτες να παραμείνουν συνδεδεμένοι με τον ψηφιακό κόσμο καθώς ταξιδεύουν.

Είναι εξοπλισμένο με το συνδεδεμένο σύστημα infotainment Cockpit πλοήγησης αυτοκινήτου (ccNC) και υποστηρίζει ενημερώσεις λογισμικού over-the-air. Ενσωματώνει μια πανοραμική ευρεία οθόνη, η οποία συνδυάζει ένα σύμπλεγμα 12,3 ιντσών και σύστημα ψυχαγωγίας 12,3 ιντσών, μαζί με μια οθόνη ελέγχου κλιματισμού 5 ιντσών. Αυτά τα χαρακτηριστικά παρέχουν στον οδηγό ολοκληρωμένες πληροφορίες και περιεχόμενο για μια άνετη οδήγηση.

Τεχνητή νοημοσύνη

Η μάρκα έχει επίσης αποκαλύψει σχέδια για τη βελτίωση διαφόρων νέων λειτουργιών: εξορθολογισμό διαφορετικών λειτουργιών σε μια φιλική προς το χρήστη εφαρμογή smartphone,  εισαγωγή νέων υπηρεσιών στις φυσικές τους τοποθεσίες και την παροχή υπηρεσιών τεχνητής νοημοσύνης (AI) εντός του οχήματος.

Στόχος της μάρκας είναι να επιτύχει έναν ετήσιο στόχο πωλήσεων 1 εκατ. ηλεκτρικών οχημάτων έως το 2026 και να τον αυξήσει σε 1,6 εκατ. μονάδες ετησίως έως το 2030.


About the author


Δείτε επίσης

WRC: Xρόνια Πολλά Σεμπαστιέν Λεμπ! (video)

WRC: Xρόνια Πολλά Σεμπαστιέν Λεμπ! (video)

Formula1: Gentlemen! Start your engines!

Formula1: Gentlemen! Start your engines!

Porsche 356A Speedster: «Στο σφυρί!» μοντέλο – «κόσμημα» του 1958 [Βίντεο]

Porsche 356A Speedster: «Στο σφυρί!» μοντέλο – «κόσμημα» του 1958 [Βίντεο]

Formula1: Ούτε ένας πρωτάρης φέτος στην F1!

Formula1: Ούτε ένας πρωτάρης φέτος στην F1!

Ιμάντας χρονισμού: Συμπτώματα βλάβης, πότε θέλει αλλαγή και πόσο κοστίζει

Ιμάντας χρονισμού: Συμπτώματα βλάβης, πότε θέλει αλλαγή και πόσο κοστίζει

Audi – Verizon Business: Νέα τεχνολογία σε πίστα δοκιμών

Audi – Verizon Business: Νέα τεχνολογία σε πίστα δοκιμών