MINI: ηλεκτρική αντεπίθεση

MINI: ηλεκτρική αντεπίθεση

Η MINI προετοιμάζεται για την μεγαλύτερη προιοντική της επίθεση στη παγκόσμια αγορά αυτοκινήτων. Η προσπάθεια της έχει επικεντρωθεί στην εξέλιξη και ανάπτυξη ναών μοντέλων τα οποία θα διαστρώσουν αναλλοίωτα τα χαρακτηριστικά του DNA της βρετανικής μάρκας και παράλληλα να αναπτύξουν την ηλεκτροκίνηση.

Στη Διεθνή Αυτοκίνητού στο Μόναχο IAA 2023, η βρετανική μάρκα παρουσίασε δυο νέα μοντέλα μηδενικών ρύπων τα οποία απευθύνονται σε διαφορετικές κατηγορίες υποψήφιων αγοραστών

Πρόκειται για τα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα, το 3θυρο MINI Cooper το MINI Countryman. Επιπλέον, το MINI Aceman θα κάνει πρεμιέρα τον Απρίλιο του 2024 ως crossover στην κατηγορία των premium μικρών αυτοκινήτων.

Αμιγώς ηλεκτρικό MINI Cooper

Περνώντας στην πέμπτη γενιά του, το 3θυρο MINI Cooper εξακολουθεί να ενσαρκώνει την ουσία της μάρκας. Ως αμιγώς ηλεκτρικό όχημα, το νέο MINI είναι διαθέσιμο στην έκδοση Cooper E και ως Cooper SE, με μεγαλύτερη ισχύ και αυτονομία. Στη νέα οικογένεια MINI, το “Cooper” αναφέρεται σε όλα τα 3θυρα και 5θυρα μοντέλα MINI, καθώς και στο MINI Cabrio. Δεν χρησιμοποιείται πλέον ως προδιαγραφή για τον κινητήρα. Τα κλασικά στρογγυλά φώτα και η εντυπωσιακή οκταγωνική μάσκα είναι τα κυρίαρχα στοιχεία στο εμπρός τμήμα, διαμορφώνοντας το χαρακτηριστικό πρόσωπο του MINI.

Το διακριτικά δομημένο καπό συνεισφέρει στη δημιουργία μιας εικόνας που κεντρίζει το ενδιαφέρον. Τα μαύρα μαρσπιέ φέρνουν οπτικά το αμιγώς ηλεκτρικό MINI Cooper πιο κοντά στο δρόμο. Οι τέσσερις διαφορετικές εκδόσεις – Essential, Classic, Favoured και JCW –  διαφοροποιούν κάθε μοντέλο χαρίζοντας η καθεμία στο νέο MINI το δικό του ξεχωριστό χαρακτήρα.

Ο ηλεκτροκινητήρας των 135 kW/184 ίππων του MINI Cooper E παράγει ροπή 290 Nm και επιταχύνει το όχημα από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε 7,3 δευτερόλεπτα. Με ισχύ 160 kW/218 ίππων, το MINI Cooper SE επιταχύνει από τα 0 στα 100 χλμ./ώρα σε 6,7 δευτερόλεπτα με μέγιστη ροπή 330 Nm. Η αυτονομία που προσδιορίζεται στον κύκλο WLTP είναι 305 χλμ. για το MINI Cooper E και 402 χλμ. για το MINI Cooper SE.

Μινιμαλιστικό εσωτερικό

Στο εσωτερικό, η σχεδίαση του εμπρός τμήματος παραπέμπει στην κομψή μινιμαλιστική αισθητική προσέγγιση του κλασικού Mini όπου τον πρώτο λόγο έχουν ένα λεπτό και ‘γενναιόδωρο’ ταμπλό και ένα τιμόνι πολλαπλών λειτουργιών που εγγυάται με τη σειρά του την γνωστή αίσθηση go-kart. Η κεντρική οθόνη OLED, με την ονομασία Interaction Unit, θέτει νέα πρότυπα με την υψηλή της ανάλυση και καθιστά πιο έντονη την παρουσία του στρογγυλού οργάνου, το οποίο έχει διάμετρο 240 χιλιοστά.

Ο νέος έξυπνος προσωπικός βοηθός Intelligent Personal Assistant μπορεί να ενεργοποιηθεί με τη φράση “Hey MINI”. Η δυνατότητα ελέγχου πολυάριθμων λειτουργιών μέσω φωνητικών εντολών αναβαθμίζει το επίπεδο άνεσης συμβάλλοντας συγχρόνως στη μεγαλύτερη συγκέντρωση του οδηγού στην οδήγηση. Η νέας σχεδίασης απέριττη μπάρα με πέντε διακόπτες περιλαμβάνει όλες τις λειτουργίες οδήγησης και είναι εργονομικά τοποθετημένη κάτω από το στρογγυλό όργανο. Ο επιλογέας ταχυτήτων έχει καταργηθεί για να δημιουργηθεί πρόσθετος αποθηκευτικός χώρος μεταξύ των εμπρός καθισμάτων. Σε αυτόν τον αποθηκευτικό χώρο και συγκεκριμένα στην περιοχή ασύρματης φόρτισης μπορούν να φορτίζονται οι φορητές συσκευές με τους χρήστες τους να έχουν άνετη πρόσβαση ανά πάσα στιγμή.

Η νέα αίσθηση που αποπνέει το εσωτερικό απορρέει κυρίως από τις υφασμάτινες επιφάνειες. Μια ειδική τεχνική πλέξης χρησιμοποιείται για τη δημιουργία της πρακτικής και ευέλικτης δομής του δίχρωμου υφάσματος. Προαιρετικά, έως και επτά MINI Experience Modes ζωντανεύουν το ταμπλό. Ειδικές φωτεινές προβολές επεκτείνουν τα χρώματα του στρογγυλού οργάνου σε όλο το ταμπλό, εντείνοντας τη συνολική εμπειρία της διεπαφής χρήστη στο εσωτερικό. Οι νέες επιλογές εξατομίκευσης στο cockpit προσθέτουν μια αίσθηση ευεξίας στο εσωτερικό του νέου Cooper.

Όλες οι εκδόσεις του αμιγώς ηλεκτρικού Cooper διαθέτουν καθίσματα από υψηλής ποιότητας τεχνητό δέρμα Vescin, ενώ όλα τα υφάσματα και τα νήματα των καθισμάτων, οι πλεκτές επιφάνειες, η επένδυση οροφής και το δάπεδο είναι κατασκευασμένα από ανακυκλωμένα υλικά.

Αμιγώς ηλεκτρικό MINI Countryman

Ψηλότερο κατά έξι εκατοστά και μακρύτερο κατά δεκατρία εκατοστά, το νέο Countryman έχει μεγαλώσει αισθητά σε σχέση με τον προκάτοχό του, προσφέροντας ακόμα περισσότερους χώρους και άνεση. Οι φαρδύτεροι θόλοι των τροχών και η καθαρή, μοντέρνα σχεδίαση ενισχύουν την αισθητική γοητεία του στιβαρού, περιπετειώδους.

Η κομψή σχεδίαση της κολόνας C διαφέρει ανάλογα με τον εξοπλισμό του οχήματος και βασίζεται σε ένα από τα τέσσερα χρώματα της οροφής. Το πίσω μέρος του οχήματος πλαισιώνεται από τα κάθετα διατεταγμένα νέα πίσω φώτα. Κάτω από τα γράμματα της ονομασίας του μοντέλου, το αμάξωμα στενεύει σε όλο το πλάτος και, σε συνδυασμό με την εντυπωσιακή, μαύρη λωρίδα που αγκαλιάζει το όχημα, τονίζει την αναβαθμισμένη παρουσία του νέου Countryman.

Ο ηλεκτροκινητήρας των 150 kW/204 ιππων του Cooper E παράγει ροπή 250 Nm και επιταχύνει το αυτοκίνητο από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε 8,6 δευτερόλεπτα. Αποδίδοντας ισχύ 230 kW/313 ίππων, οι ηλεκτροκινητήρες του τετρακίνητου MINI Countryman SE ALL4 παράγουν συνδυασμένη ροπή 494 Nm και επιταχύνουν το όχημα από τα 0 στα 100 χλμ./ώρα σε 5,6 δευτερόλεπτα. Η αυτονομία σύμφωνα με τον κύκλο WLTP είναι 462 χλμ. για το Cooper E και 433 χλμ. για το Cooper SE ALL4.

Ανέσεις υψηλού επιπέδου

Στο εσωτερικό, το ευέλικτο Countryman είναι το μεγαλύτερο και πιο ευρύχωρο μοντέλο MINI που διατίθεται χάρη στην υψηλή ικανότητα προσαρμογής του. Το σχεδιασμένο με σαφήνεια ταμπλό και τα πάνελ των θυρών καλύπτονται με υφασμάτινες επενδύσεις. Η σχεδίασή τους βρίσκεται σε απόλυτη συμφωνία με τα οκτώ διαφορετικά Experience Modes που μεγιστοποιούν τις επιλογές εξατομίκευσης του εσωτερικού μέσω φωτεινών προβολών, ενός προσαρμοζόμενου περιβάλλοντος χρήστη και νέων ήχων του κινητήρα.

Το Operating System 9, το οποίο έχει βελτιστοποιηθεί για απτικό και φωνητικό έλεγχο, σε συνδυασμό με την κεντρική οθόνη OLED διαμέτρου 240 χιλ. και πολλές νέες, ψηφιακές λειτουργίες στο Connected Package, προάγει αισθητά το επίπεδο της διασκεδαστικής οδήγησης στο νέο Countryman.

Αυτό γίνεται επίσης εμφανές στο νέο τιμόνι πολλαπλών λειτουργιών με σχεδιασμό δύο ακτίνων και προαιρετικό υφασμάτινο μπράτσο αντί της κλασικής κάτω ακτίνας. Σε σύγκριση με το Cooper, οι αεραγωγοί στο cockpit είναι τοποθετημένοι κάθετα και, μαζί με το όρθιο ταμπλό, τονίζουν τον χαρακτήρα του νέου Countryman.

Όπως και στο εξωτερικό, οι κάθετα τοποθετημένες χειρολαβές είναι ενσωματωμένες στο εσωτερικό στο ίδιο επίπεδο με την επιφάνεια των θυρών. Σε συνδυασμό με τη φιμέ πανοραμική γυάλινη οροφή και την λιγότερο ογκώδη σχεδίαση των εμπρός και πίσω καθισμάτων, η ατμόσφαιρα είναι ιδιαίτερα φωτεινή και ευρύχωρη.

Οι αυξημένες διαστάσεις του αμαξώματος προσφέρουν επιπλέον χώρο για το κεφάλι και τα πόδια, διευρύνοντας τις χωροταξικές επιλογές στο συμπαγές premium crossover. Οι τέσσερις διαθέσιμες εκδόσεις – Essential, Classic, Favoured και JCW – προσφέρουν διαφορετικά επίπεδα σχεδίασης και εξοπλισμού και χαρίζουν έναν ξεχωριστό χαρακτήρα.


About the author


Δείτε επίσης

Formula1: Άσχημο το μονοθέσιο του Μαξ Φερστάπεν! (video)

Formula1: Άσχημο το μονοθέσιο του Μαξ Φερστάπεν! (video)

Formula1: Κανένα πρόβλημα στη Mercedes!

Formula1: Κανένα πρόβλημα στη Mercedes!

Monstrous Atlas APC: Ένα τεθωρακισμένο για πολίτες [Βίντεο]

Monstrous Atlas APC: Ένα τεθωρακισμένο για πολίτες [Βίντεο]

Formula1: Καλύτερη η Ferrari από πέρσι! (Video)

Formula1: Καλύτερη η Ferrari από πέρσι! (Video)

4 ζώδια που ονειρεύονται να γίνουν οδηγοί της Formula 1

4 ζώδια που ονειρεύονται να γίνουν οδηγοί της Formula 1

Η Cadillac του Αλ Καπόνε βγαίνει στο σφυρί

Η Cadillac του Αλ Καπόνε βγαίνει στο σφυρί