Νέα Volvo XC90 και Volvo EX90: Χαρακτηριστικά και τιμές

Νέα Volvo XC90 και Volvo EX90: Χαρακτηριστικά και τιμές

Μία από τις πιο δύσκολες στιγμές για κάθε αυτοκινητοβιομηχανία είναι να αλλάξει τη στόχευσή της, καθώς κάθε μεταβολή μεταφράζεται σε κόστος πολλών εκατομμυρίων ευρώ.

Η Volvo, πρωτοπόρος στην ηλεκτροκίνηση, αξιολογώντας την επιβράδυνση των πωλήσεων των αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων στη διεθνή αγορά, αναθεώρησε την άποψή της και δεν άφησε το εξαιρετικό SUV XC90 με τους ισχυρούς κινητήρες βενζίνης και την υβριδική τεχνολογία να πάρει τον δρόμο για το μουσείο.

Περιποιήθηκε τη ναυαρχίδα της σαν να είναι μωρό, τη γυάλισε ακόμα περισσότερο, την εξόπλισε με ό,τι καλύτερο διαθέτει και τη λανσάρει πάλι με την ανανεωμένη της μορφή. Την αποκαλεί νέο XC90, αλλά ουσιαστικά είναι ένα ανανεωμένο μοντέλο ικανό να καλύψει μεγάλες αποστάσεις με ανέσεις πρώτης θέσης και κορυφαία ασφάλεια.

Στο Γκέτεμποργκ της Σουηδίας είχα την ευκαιρία να αξιολογήσω το νέο Volvo XC90 και να ονειρευτώ την ώρα που θα έχω στα χέρια μου το αμιγώς ηλεκτρικό EX90 για να κάνω ένα ταξίδι μέχρι τον Εβρο χωρίς να με απασχολεί η φόρτισή του. Το premium επταθέσιο Volvo XC90 T8 plug-in hybrid προσφέρει περισσότερα από 70 χλμ. αμιγώς ηλεκτρικής αυτονομίας με μία φόρτιση (WLTP).

Το υβριδικό σύστημα κίνησης περιλαμβάνει έναν αποδοτικό κινητήρα βενζίνης που επεκτείνει την αυτονομία σε πάνω από 800 χλμ. Υπάρχει και τετρακίνητη έκδοση με συνδυαστική ισχύ του κινητήρα βενζίνης και του ηλεκτροκινητήρα για μόνιμη τετρακίνηση (All-Wheel Drive) και οδήγηση εκτός δρόμου.

Το πιο σύγχρονο εξωτερικό design ενισχύει την επιβλητική εμφάνιση του οχήματος. Ωστόσο, τα πιο σημαντικά νέα αφορούν το εσωτερικό. Ανανεωμένο, αναβαθμίζει την πρακτικότητα και φέρνει την πιο πρόσφατη εμπειρία χρήστη από τα νέα, αμιγώς ηλεκτρικά EX90 και EX30. Μία μεγαλύτερη κεντρική οθόνη αφής με υψηλότερη ανάλυση εξασφαλίζει νέες λειτουργίες, εφαρμογές και ασύρματες (over-the-air) αναβαθμίσεις λογισμικού.

Δύο ήπιες υβριδικές εκδόσεις με κινητήρα βενζίνης. Τόσο ο Β5 όσο και ο Β6 υποβοηθούνται από μία μπαταρία ιόντων λιθίου 48V και μία ενσωματωμένη γεννήτρια/μίζα. Μείωση των εκπομπών και της κατανάλωσης έως και κατά 15% σε πραγματικές συνθήκες οδήγησης.

Από 103.661 ευρώ (XC90 Plug-In Hybrid T8 βενζίνη 2.0 455 ίπποι AWD).

Στην εντυπωσιακή εκδήλωση παρουσιάστηκε και το αμιγώς ηλεκτρικό SUV EX90. Είναι το πρώτο μοντέλο της Volvo που βασίζεται σε έναν κεντρικό υπολογιστή. Ο in-car υπολογιστής AI στηρίζεται στην πλατφόρμα NVIDIA DRIVE. Αυτό το κεντρικό σύστημα, με την προσθήκη της Snapdragon Cockpit Platform από την Qualcomm Technologies και του εσωτερικά εξελιγμένου λογισμικού, εκτελεί τις σημαντικότερες λειτουργίες του αυτοκινήτου, από την ασφάλεια και το σύστημα infotainment έως τη διαχείριση της μπαταρίας.

Εξοπλίζεται με μια σειρά αισθητήρων, οι οποίοι περιλαμβάνουν ραντάρ, κάμερες και ένα lidar που παρέχεται από τη Luminar για επαυξημένη ασφάλεια. Η συλλογή δεδομένων από τους αισθητήρες, σε συνεργασία με τη συνεχώς ενεργή σύνδεση 5G και τις τακτικές ασύρματες (over-the-air) ενημερώσεις λογισμικού, επιτρέπει να βελτιώνονται συνεχώς τα χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου και να αναπτύσσεται η λειτουργικότητά του με την πάροδο του χρόνου.

Οι 5 σημαντικότερες τεχνολογίες αυτόνομης οδήγησης

Είναι επίσης το πρώτο Volvo που σχεδιάστηκε για να παρέχει δυνατότητα αμφίδρομης φόρτισης, επιτρέποντας στους οδηγούς να συνεισφέρουν σε ένα πιο σταθερό δίκτυο και σε μεγαλύτερη χρήση ανανεώσιμης ενέργειας. Επίσης, είναι το πρώτο αυτοκίνητο στον κόσμο που προσφέρει τη λειτουργία Abbey Road Studios, η οποία περιλαμβάνεται στο προαιρετικό κορυφαίο ηχοσύστημα Bowers & Wilkins.

Η νέα μπαταρία μειώνει το χρόνο φόρτισης των ηλεκτρικών οχημάτων σε 5 λεπτά

Βασίζεται στη νέας γενιάς τεχνολογική βάση, σχεδιάστηκε ως αμιγώς ηλεκτρικό και έχει αυτονομία οδήγησης έως 600 χλμ. Είναι το ασφαλέστερο αυτοκίνητο της μάρκας, με πληθώρα συστημάτων παθητικής και ενεργητικής ασφάλειας νέας γενιάς και λογισμικό που λαμβάνει πληροφορίες από μια δέσμη προηγμένων αισθητήρων.

Από 112.654 ευρώ (ΕX90 Electric Twin Motor 408 ίππου Αuto AWD).

Δείτε επίσης

Ποιο είναι το σωστό λάδι για το αυτοκίνητο μου;

Ποιο είναι το σωστό λάδι για το αυτοκίνητο μου;

Μπορώ να αναμείξω απλή και σούπερ αμόλυβδη βενζίνη;

Μπορώ να αναμείξω απλή και σούπερ αμόλυβδη βενζίνη;

Skoda Elroq: Προσιτό ηλεκτρικό – Πόσο θα κοστίζει

Skoda Elroq: Προσιτό ηλεκτρικό – Πόσο θα κοστίζει

Ελαστικά: Ποια είναι η σωστή πίεση το καλοκαίρι και τον χειμώνα

Ελαστικά: Ποια είναι η σωστή πίεση το καλοκαίρι και τον χειμώνα

Φαρδιά vs στενά ελαστικά: Ποια είναι τα καλύτερα για το αυτοκίνητο

Φαρδιά vs στενά ελαστικά: Ποια είναι τα καλύτερα για το αυτοκίνητο

Φίλτρο αέρα καμπίνας: Πώς λειτουργεί και πότε πρέπει να το αλλάξετε

Φίλτρο αέρα καμπίνας: Πώς λειτουργεί και πότε πρέπει να το αλλάξετε