Toyota C-HR: ένα concept car για τον δρόμο

Toyota C-HR: ένα concept car για τον δρόμο

Η πρώτη γενιά του Toyota C-HR έκανε «μπαμ»  στην αγορά. Ανέτρεψε ισορροπίες, προβλημάτισε τις ανταγωνιστικές μάρκες και άλλαξε την άποψη που έχουν οι υποψήφιοι αγοραστές αυτοκινήτων για την Toyota.

Η μεγαλύτερή σε όγκο πωλήσεων αυτοκινητοβιομηχανία του κόσμου, απολαμβάνει την επιτυχία της πρώτης γενιάς του καινοτομικού C-HR και τώρα λανσάρει την δεύτερη γενιά που ακολουθεί πιστά τον δρόμο που άνοιξε η πρώτη προσπάθεια της φίρμας να αλώσει την ευρωπαϊκή κατηγορία C-SUV.

Η ολοκαίνουρια γενιά βασίζεται στην επιτυχία του πρώτου Toyota C-HR, ενός καινοτόμου μοντέλου, με μοναδικό σχεδιασμό και κορυφαία τεχνολογία. Σχεδιάστηκε, εξελίχθηκε και κατασκευάζεται στην Ευρώπη, με γνώμονα τον Ευρωπαίο οδηγό. Η ριζοσπαστική εξωτερική του σχεδίαση δημιουργεί την εντύπωση ενός concept car για τον δρόμο.

Το μοντέρνο εσωτερικό συνδυάζει τη λειτουργικότητα με τη σύγχρονη άνεση. Εστίαση στη βιωσιμότητα με αυξημένη χρήση ανακυκλωμένων και μη ζωικής προέλευσης υλικών και μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα μέσω εξοικονόμησης βάρους και νέων διαδικασιών παραγωγής. Νέα εξατομικευμένη ψηφιακή εμπειρία χρήστη που παρέχει απρόσκοπτο και διαισθητικό έλεγχο και συνδεσιμότητα, συμπεριλαμβανομένου ενός νέου ψηφιακού κλειδιού. Πλήρως εξηλεκτρισμένη γκάμα κινητήρων με 1.8 και 2.0 hybrid electric και 2.0 plug-in hybrid electric.

Λειτουργία γεωεντοπισμού (geofencing) στην έκδοση 2.0 PHEV βάζει το αυτοκίνητο αυτόματα σε λειτουργία EV όταν εισέρχεται σε μία ζώνη χαμηλών εκπομπών ρύπων (LEZ).

Avantgarde σχεδίαση

Η νέα γενιά προάγει την ποιότητα και το κύρος του προκατόχου της σε ακόμα υψηλότερο επίπεδο, χάρη στην avantgarde σχεδίαση, τις προηγμένες τεχνολογίες και μία γκάμα εξηλεκτρισμένων υβριδικών και plug-in υβριδικών κινητήριων συνόλων με αυξημένη ισχύ, βελτιωμένη οδηγησιμότητα και διευρυμένες δυνατότητες αμιγούς ηλεκτρικής οδήγησης.

Επίσης ενισχύει τη δέσμευση της Toyota στην Ευρώπη: η ιδέα για το νέο μοντέλο γεννήθηκε στην Ευρώπη, με γνώμονα τους Ευρωπαίους οδηγούς και κατασκευάζεται αποκλειστικά στην Ευρώπη, όπου επίσης συναρμολογούνται οι μονάδες της μπαταρίας υψηλής τάσης.

Το εμπρός τμήμα απεικονίζει το νέο πρόσωπο των SUV της Toyota, γνωστό από το αμιγώς ηλεκτρικό bZ4X και το νέο Prius. Η σχεδιαστική προσέγγιση των αλληλένδετων σχημάτων είναι εμφανής στις χαρακτηριστικές diamond-cut γραμμές κατά μήκος του πλευρικού τμήματος, υπογραμμίζοντας τις χωνευτές χειρολαβές των θυρών – που εμφανίζονται για πρώτη φορά σε μοντέλο της μάρκας.

Κοντοί πρόβολοι

Η δυναμική, συμπαγής εμφάνιση του αυτοκινήτου ενισχύεται περαιτέρω από τους κοντούς προβόλους και τους μεγάλους τροχούς, διαμέτρου έως και 20 ιντσών. Ένας νέος σχεδιασμός διχρωμίας, με το μαύρο χρώμα της οροφής να επεκτείνεται έως τον πίσω προφυλακτήρα και το πίσω φτερό, ενισχύει ακόμα περισσότερο την εμφάνιση του.

Οι ομάδες σχεδίασης και αεροδυναμικής συνεργάστηκαν στενά για να διασφαλίσουν ένα αεροδυναμικά αποδοτικό και ταυτόχρονα οπτικά εντυπωσιακό εξωτερικό. Αυτό εξασφάλισε τη βελτιστοποίηση της ροής του αέρα πάνω και γύρω από το όχημα σε λεπτομέρειες όπως η ακριβής διαμόρφωση του εμπρός προφυλακτήρα και το σχήμα της πίσω αεροτομής οροφής.

Εκλεπτυσμένη αίσθηση

Η πρώτη γενιά σηματοδότησε ένα άλμα προόδου στην άμεσα αντιληπτή ποιότητα. Το νέο μοντέλο προχωρά ακόμη περισσότερο με ένα εσωτερικό που έχει ακόμη πιο premium και εκλεπτυσμένη αίσθηση και εμφάνιση.  Όλα τα στοιχεία ελέγχου είναι συγκεντρωμένα στον χώρο του οδηγού, ενώ η οριζόντια διάταξη του πίνακα οργάνων και ο εσωτερικός σχεδιασμός δίνουν στους επιβάτες την αίσθηση ότι η καμπίνα τους αγκαλιάζει, ενισχύοντας την αίσθηση της άνεσης.

Ένα σενάριο καλωσορίσματος ξετυλίγεται  αυτόματα καθώς ο οδηγός πλησιάζει το όχημά του, με ενεργοποίηση των εξωτερικών φώτων – συμπεριλαμβανομένου του φωτισμού της νέας φωτεινής υπογραφής στην πίσω πόρτα.

Διαθέτει ένα νέο, πλήρως ψηφιακό πίνακα οργάνων 12,3”. Τα γραφικά είναι υψηλής ανάλυσης και οι πληροφορίες ξεκάθαρα χωροθετημένες και ευανάγνωστες. Η οθόνη μπορεί να ρυθμιστεί ώστε να δίνει προτεραιότητα σε διαφορετικό περιεχόμενο ανάλογα με τις προτιμήσεις του οδηγού ή το είδος της διαδρομής που πραγματοποιεί, για παράδειγμα, εμφανίζοντας τις πληροφορίες των ενεργών λειτουργιών ADAS κατά την είσοδο σε αυτοκινητόδρομο.

Υπάρχουν τρεις προκαθορισμένες διατάξεις, οι οποίες μπορούν να εξατομικευτούν μέσω διακοπτών στο τιμόνι. Η ποιότητα και η ευκολία χρήσης ενισχύονται από τη συνεπή χρήση χρωμάτων και γραμματοσειρών για τον πίνακα οργάνων και την οθόνη πολυμέσων.

Ψηφιακό κλειδί

Θα διατίθεται με ένα σύστημα ψηφιακού κλειδιού, όπου ο χρήστης χρειάζεται μόνο να έχει το τηλέφωνό του μαζί του για πρόσβαση και εκκίνηση του οχήματος.

Το σύστημα ατμοσφαιρικού φωτισμού προσφέρει μια ευρεία γκάμα έως και 64 χρωμάτων, εισάγοντας επιλογές για άμεσο και έμμεσο φωτισμό στο εσωτερικό, ώστε να αντικατοπτρίζει το περιβάλλον της καμπίνας – ψυχρό ή θερμό – ή την ώρα της ημέρας. 24 αποχρώσεις είναι προγραμματισμένες να αλλάζουν ανάλογα με την ώρα της ημέρας, ξεκινώντας από ζωηρούς πρωινούς τόνους και καταλήγοντας σε πιο χαλαρωτικούς το βράδυ.

Το σύστημα φωτισμού θα συμβάλει επίσης στη βελτίωση της ασφάλειας: οι ηχητικές και οπτικές ειδοποιήσεις του συστήματος Safe Exit Assist θα ενισχύονται από τον εσωτερικό φωτισμό που θα αλλάζει σε κόκκινο χρώμα, για να προειδοποιεί για το άνοιγμα μιας πόρτας όταν υπάρχει κίνδυνος σύγκρουσης με άλλα οχήματα ή ποδηλάτες που πλησιάζουν από πίσω.

Απομακρυσμένος έλεγχος

 Διατίθεται με το πακέτο πολυμέσων Toyota Smart Connect, που περιλαμβάνει (ανάλογα με την έκδοση του μοντέλου) οθόνη αφής 8” ή 12,3”, ενσωματωμένο φωνητικό βοηθό και ασύρματη σύνδεση smartphone μέσω Apple CarPlay ή Android Auto. Το σύστημα θα παρέχει πληροφορίες σχετικά με την ηλεκτρική αυτονομία και τους τοπικούς σταθμούς φόρτισης στη λειτουργία POI (Σημεία Ενδιαφέροντος).

Οι ιδιοκτήτες μπορούν επίσης να χρησιμοποιούν την εφαρμογή MyT για smartphone για απομακρυσμένο έλεγχο των λειτουργιών του οχήματος, συμπεριλαμβανομένης της ενεργοποίησης του συστήματος κλιματισμού για θέρμανση ή ψύξη της καμπίνας πριν από το ταξίδι. Το υψηλό επίπεδο καινοτομίας περιλαμβάνει μια μοναδική στην κατηγορία λειτουργία αυτόματης στάθμευσης.

Διατίθεται επίσης μια εφαρμογή που θα επιτρέπει την πλήρως ελεγχόμενη από απόσταση διαδικασία στάθμευσης, με τον οδηγό εκτός του οχήματος, δίνοντας τη δυνατότητα για ακόμα πιο ακριβείς ελιγμούς σε περιορισμένους χώρους.

Μεγαλύτερη προστασία

Όλες οι εκδόσεις μπορούν να επωφεληθούν από την πιο πρόσφατη σουίτα συστημάτων ενεργητικής ασφάλειας και υποβοήθησης οδηγού, του Toyota Safety Sense. Η εμβέλεια και η λειτουργικότητά τους έχουν επεκταθεί για να παρέχουν ακόμη μεγαλύτερη προστασία από πολλούς κοινούς κινδύνους ατυχημάτων και να μειώσουν το άγχος του οδηγού. Για μεγαλύτερη ευκολία, οι μελλοντικές ενημερώσεις λογισμικού του συστήματος μπορούν να παρέχονται over-the-air, χωρίς να απαιτείται επίσκεψη σε έμπορο του δικτύου.

Σημαντική εξέλιξη είναι η νέα λειτουργία Acceleration Suppression που επιβραδύνει κάθε ξαφνική χρήση του γκαζιού όταν ανιχνεύεται κίνδυνος σύγκρουσης με προπορευόμενο όχημα. Επίσης, το νέο σύστημα Proactive Driving Assist (PDA) λειτουργεί σε χαμηλές ταχύτητες, παρέχοντας ομαλή επιβράδυνση όταν ο οδηγός αφήνει το γκάζι καθώς πλησιάζει ένα πιο αργό προπορευόμενο όχημα ή εισέρχεται σε στροφή. Παρέχει επίσης Υποβοήθηση Διεύθυνσης (Steering Assist), που αναγνωρίζει μία επερχόμενη στροφή μπροστά και προσαρμόζει τη ροπή διεύθυνσης για να βοηθήσει τον οδηγό να στρίψει πιο ομαλά και σταθερά.

Οι ιδιοκτήτες απολαμβάνουν ένα προηγμένο πακέτο ασφάλειας για το αυτοκίνητό τους, το οποίο θα περιλαμβάνει χαρακτηριστικά όπως Lane Change Assist με Front Cross Traffic Alert, Κάμερα Παρακολούθησης Οδηγού (Driver Monitor Camera) που ενισχύει την απόδοση του EDSS, Αυτόματο Σύστημα Μεγάλης Σκάλας Φώτων (Automatic High-Beam System) με έλεγχο της κάμερας για την προσαρμογή της κατανομής του φωτός και, όπου το επιτρέπουν οι τοπικοί κανονισμοί, hands-free οδήγηση για αυτόματη παρακολούθηση του προπορευόμενου οχήματος σε μποτιλιάρισμα με συνεχείς στάσεις-εκκινήσεις.

Βιωσιμότητα

Έχουν ληφθεί εκτεταμένα μέτρα για τη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα και τη μεγαλύτερη χρήση ανακυκλωμένων υλικών, υποστηρίζοντας τη βιωσιμότητα και την έννοια της κυκλικής οικονομίας.

Σε σύγκριση με τον προκάτοχό του, το νέο αυτοκίνητο έχει διπλάσια ποσότητα ανακυκλωμένων πλαστικών – που χρησιμοποιούνται σε περισσότερα από 100 διαφορετικά εξαρτήματα. Μεταξύ αυτών είναι ένα νέο ύφασμα για την επένδυση των καθισμάτων που κατασκευάζεται από ανακυκλωμένα μπουκάλια PET.

Οι προφυλακτήρες διαμορφώνονται από ένα νέο υλικό ρητίνης που χρωματίζεται εκ των προτέρων στο καλούπι – μια καινοτομία που αναμένεται να εξοικονομήσει εκατοντάδες τόνους CO2. Περαιτέρω εξοικονόμηση έχει επιτευχθεί με την υιοθέτηση μιας νέας αυτοματοποιημένης διαδικασίας βαφής που χρησιμοποιεί χρώματα με βάση το νερό και με τη χρήση ενός νέου υλικού μη ζωικής προέλευσης ως εναλλακτική λύση στο δέρμα για το κάλυμμα του τιμονιού.

Μείωση του βάρους

Έχουν επίσης ληφθεί μέτρα σε σχεδίαση και τεχνολογία για τη μείωση του βάρους του αυτοκινήτου, όπως οι νέοι χάλυβες υψηλής αντοχής και η νέα πανοραμική οροφή. Η σταθερή πανοραμική οροφή διαθέτει επιστρώσεις για μείωση των επιπέδων ακτινοβολούμενης θερμικής ενέργειας και υπέρυθρης ακτινοβολίας, οι οποίες διατηρούν τη θερμότητα στο εσωτερικό της καμπίνας το χειμώνα και αποτρέπουν την υπερβολική ανάπτυξη θερμοκρασίας σε ηλιόλουστο καλοκαιρινό καιρό.

Έτσι, αποφεύγεται η ανάγκη για συμβατικό σκίαστρο, εξοικονομώντας 5 kg βάρους, βελτιώνοντας τον χώρο για το κεφάλι κατά 3 cm και μειώνοντας την ανάγκη χρήσης του κλιματισμού για τη διατήρηση μιας ευχάριστης θερμοκρασίας.

Το νέο Toyota C-HR λανσάρεται με τέσσερις επιλογές εξηλεκτρισμένων κινητήριων συνόλων – μία γκάμα που καταδεικνύει την αποδεδειγμένη πολυτεχνολογική προσέγγιση της Toyota για τη μετάβαση στην ανθρακική ουδετερότητα.

Η γκάμα περιλαμβάνει υβριδικές εξηλεκτρισμένες (HEV) εκδόσεις 1,8 και 2,0 λίτρων και ένα plug-in hybrid electric (PHEV) μοντέλο 2,0 λίτρων, με αντίστοιχες ονομασίες Hybrid 140, Hybrid 200 και Plug-in Hybrid 220. Η έκδοση Hybrid 200 θα διατίθεται επιπλέον με την επιλογή έξυπνης τετρακίνησης (AWD-i).

Πέμπτη γενιά hybrid electric

Το νέο μοντέλο επωφελείται από την πιο πρόσφατη hybrid electric τεχνολογία πέμπτης γενιάς της Toyota, η οποία εξισορροπεί την αυξημένη ισχύ με τις χαμηλές εκπομπές ρύπων. Αυτό επιτεύχθηκε μέσω ενός ολοκληρωμένου επανασχεδιασμού των βασικών εξαρτημάτων του hybrid electric συστήματος με στόχο τη μείωση του μεγέθους και του βάρους, συμπεριλαμβανομένου ενός νέου διαφορικού, μιας νέας μονάδας ελέγχου ισχύος (PCU) καθώς και μιας ισχυρότερης μπαταρίας υψηλής τάσης.

Το σύστημα κίνησης Hybrid 140, που επίσης διατίθεται με τη νέα οικογένεια Corolla, εστιάζει στις οικολογικές επιδόσεις, αλλά αποδίδει σημαντικά περισσότερη ισχύ από το τρέχον υβριδικό ηλεκτρικό Toyota C-HR των 1,8 λίτρων. Το Hybrid 200 είναι μια ακόμη ισχυρότερη πρόταση, με αυξημένη ισχύ.

Το Plug-in Hybrid 220 – κορυφαίο στην κατηγορία του – έχει διττό DNA: παρέχει αβίαστη αμιγώς ηλεκτρική οδήγηση για καθημερινή χρήση και εξαιρετικά αποδοτικές υβριδικές εξηλεκτρισμένες επιδόσεις για μακρινά ταξίδια. Το σύστημα εξασφαλίζει πιο ξέγνοιαστη οδήγηση, με πραγματική ικανότητα EV, κορυφαία αυτονομία και Regeneration Boost – μια εμπειρία τύπου “one pedal” driving – με τρία επίπεδα λειτουργίας- για άνετες μετακινήσεις σε αστικό περιβάλλον.

Επίσης, ρυθμίζει αυτόματα το προφίλ οδήγησης για βελτιστοποίηση της ενεργειακής απόδοσης, αναγνωρίζοντας τις καλύτερες ευκαιρίες για επαναφόρτιση κατά τη διάρκεια της διαδρομής μέσω του συστήματος πλοήγησης του αυτοκινήτου. Χάρη στην εισαγωγή μιας νέας λειτουργίας geofencing, το Toyota C-HR PHEV θα μεταβεί αυτόματα σε λειτουργία EV όταν το αυτοκίνητο εισέλθει σε ζώνη χαμηλών εκπομπών (LEZ), βελτιστοποιώντας τη χρήση της μπαταρίας καθ’ όλη τη διάρκεια του ταξιδιού.

Τετρακίνηση

Η επιλογή AWD-i που διατίθεται με το Hybrid 200 παρέχει πρόσθετη πρόσφυση και σταθερότητα κατά την εκκίνηση, στις στροφές ή σε ολισθηρές επιφάνειες, με την υποστήριξη ενός ακόμα συμπαγούς ηλεκτροκινητήρα-γεννήτρια υψηλής ροπής στον πίσω άξονα του αυτοκινήτου. Αυτό το σύστημα μπορεί να λειτουργήσει σε ένα ευρύ φάσμα ταχυτήτων του οχήματος και οδικών συνθηκών.

Ο τιμοκατάλογος ξεκινά από τα 29.300 ευρώ.


About the author


Δείτε επίσης

Φώτα αυτοκινήτου: Δεν ανάβει η μεγάλη σκάλα – 9 πιθανές αιτίες

Φώτα αυτοκινήτου: Δεν ανάβει η μεγάλη σκάλα – 9 πιθανές αιτίες

Σήμα της Renault: Το κρυφό μήνυμα πίσω από το γαλλικό διαμάντι

Σήμα της Renault: Το κρυφό μήνυμα πίσω από το γαλλικό διαμάντι

Mercedes: Χωρίς… φρένα τα νέα ηλεκτρικά της αυτοκίνητα

Mercedes: Χωρίς… φρένα τα νέα ηλεκτρικά της αυτοκίνητα

F1: Σαμποτάζ της Mercedes στον Hamilton; Τι λέει ο διευθυντής της ομάδας

F1: Σαμποτάζ της Mercedes στον Hamilton; Τι λέει ο διευθυντής της ομάδας

Μεταχειρισμένα: Τι προσέχω όταν αγοράζω από «δεύτερο χέρι»;

Μεταχειρισμένα: Τι προσέχω όταν αγοράζω από «δεύτερο χέρι»;

Το κρυφό μήνυμα πίσω από το σήμα της Hyundai – Μήπως νόμιζες οτι ήταν απλά το γράμμα «H»;

Το κρυφό μήνυμα πίσω από το σήμα της Hyundai – Μήπως νόμιζες οτι ήταν απλά το γράμμα «H»;