4 σημάδια που δείχνουν πως το τιμόνι χρειάζεται επισκευή

4 σημάδια που δείχνουν πως το τιμόνι χρειάζεται επισκευή

Εάν έχετε οδηγήσει ποτέ ένα παλαιότερο όχημα χωρίς υδραυλικό τιμόνι, πιθανώς καταλαβαίνετε πόσο σημαντικά είναι τα συστήματα υδραυλικού τιμονιού για τα σύγχρονα αυτοκίνητα. Αυτά τα εξαρτήματα μας επιτρέπουν να στρίβουμε το τιμόνι με ελάχιστη προσπάθεια, χάρη σε ένα πολύπλοκο υδραυλικό σύστημα και μια σειρά από αλληλοσυνδεόμενα μέρη.

Ενώ σήμερα, τα περισσότερα αυτοκίνητα χρησιμοποιούν ηλεκτρικά συστήματα υδραυλικού τιμονιού, τα υδραυλικά συστήματα εξακολουθούν να είναι απίστευτα διαδεδομένα. Χιλιάδες οχήματα που παρήχθησαν κατά τις δεκαετίες του ’80, του ’90 και στις αρχές της δεκαετίας του 2000 εξακολουθούν να κυκλοφορούν στους δρόμους, καθώς και μια μικρή γκάμα νέων οχημάτων που εξακολουθούν να κατασκευάζονται με παλαιότερα υδραυλικά συστήματα.

Όπως τα περισσότερα εξαρτήματα του αυτοκινήτου σας, έτσι και τα υδραυλικά απαιτούν τακτική συντήρηση. Γενικά, θα πρέπει να αντικαθιστάτε το υγρό κάθε 40.000 έως 80.000 χιλιόμετρα, ανάλογα με τη μάρκα και το μοντέλο του αυτοκινήτου σας. Ωστόσο, στο μεσοδιάστημα μεταξύ των αλλαγών των υγρών, είναι σημαντικό να παρακολουθείτε το σύστημα και την απόδοση του οχήματός σας. Με αυτόν τον τρόπο μπορείτε να μείνετε ενήμεροι για τυχόν προβλήματα και να διατηρήσετε το αυτοκίνητό σας υγιές.

Μερικά από τα πράγματα που πρέπει να προσέχετε περιλαμβάνουν όχι μόνο τη στάθμη του υγρού, αλλά και την κατάστασή του. Ο τρόπος που αισθάνεστε το τιμόνι σας καθώς το γυρίζετε από τη μία πλευρά στην άλλη και τυχόν περίεργοι ήχοι που κάνει το όχημά σας. Το να προσέχετε τα σημάδια που δείχνουν ότι το σύστημα υδραυλικού τιμονιού σας χρειάζεται σέρβις μπορεί να παρατείνει τη διάρκεια ζωής του και να σας γλιτώσει από ακριβούς λογαριασμούς επισκευής. Αλλά ποια είναι αυτά τα σημάδια; Από τους περίεργους ήχους μέχρι το βρώμικο υγρό και το άκαμπτο τιμόνι, ας βουτήξουμε και ας εξερευνήσουμε τα τέσσερα πιο συνηθισμένα σημάδια που δείχνουν ότι πρέπει να του κάνετε σέρβις.

Το υγρό του υδραυλικού τιμονιού είναι βρώμικο

Όταν είναι φρέσκο και υγιές, τα περισσότερα υδραυλικά τιμόνια πρέπει να έχουν βαθύ κόκκινο χρώμα. Ωστόσο, με την πάροδο του χρόνου, το υγρό μπορεί να υποβαθμιστεί και να συσσωρεύσει ρύπους. Εάν αρχίζει να φαίνεται λασπωμένο, φυσαλιδώδες, χοντροκομμένο ή ακόμη και μαύρο, αυτό είναι ένα σημάδι ότι πρέπει να το αντικαταστήσετε το συντομότερο δυνατό.

Αυτές οι αλλαγές στην εμφάνιση οφείλονται σε διάφορους λόγους. Ο πιο ακίνδυνος λόγος για την αλλαγή χρώματος του υγρού είναι, απλά, η ηλικία. Με την πάροδο του χρόνου, το υγρό υποβαθμίζεται και διασπάται και απορροφά βρωμιά, σκόνη και άλλες ακαθαρσίες που καταφέρνουν να εισέλθουν στο σύστημα. Το υγρό με καφέ ή λασπωμένη όψη από μόνο του δεν αποτελεί συνήθως αιτία μεγάλης ανησυχίας, αλλά σημαίνει ότι πρέπει να το αντικαταστήσετε το ταχύτερο δυνατό.
Άλλα χρώματα και καταστάσεις είναι πιο σοβαρά.

Αν το υγρό σας φαίνεται γαλακτώδες ή αφρώδες, μπορεί να είναι ένδειξη ότι εισχωρεί νερό στο σύστημα, ενώ γυαλιστερά μεταλλικά θραύσματα μπορεί να υποδεικνύουν βαθύτερα προβλήματα, όπως μια ελαττωματική αντλία. Κάθε φορά που παρατηρείτε ότι το υγρό του υδραυλικού τιμονιού σας είναι αποχρωματισμένο, φυσαλιδώδες ή χοντροκομμένο, πρέπει να ξεπλύνετε το σύστημα τουλάχιστον.

Αν αφήσετε το βρώμικο ή υποβαθμισμένο υγρό να συνεχίσει να κυκλοφορεί στο σύστημα, μπορεί να προκληθεί σοβαρότερη και ακριβότερη ζημιά. Εάν παρατηρήσετε πιο σοβαρά σημάδια, όπως μεταλλικά θραύσματα ή αφρό, ή εξαιρετικά σκούρα χρώματα, ίσως θελήσετε να ζητήσετε από τον μηχανικό σας να πραγματοποιήσει μια βαθύτερη επιθεώρηση.

Ακούτε παράξενους ήχους όταν γυρίζετε το τιμόνι

Ένα άλλο από τα πιο συνηθισμένα σημάδια ότι κάτι δεν πάει καλά με το σύστημα υδραυλικής υποβοήθησης του τιμονιού του αυτοκινήτου σας είναι ένα θορυβώδες τιμόνι. Υπό κανονικές συνθήκες, το τιμόνι σας θα πρέπει να περιστρέφεται ομαλά και αθόρυβα. Ωστόσο, αν το υγρό είναι χαμηλό ή μολυσμένο ή υπάρχουν πιο σοβαρά προβλήματα με το σύστημα, μπορεί να παρατηρήσετε ότι ο τροχός κάνει έναν υψηλό θόρυβο που τσιρίζει ή βογκάει καθώς τον στρίβετε.

Όταν προκαλείται από προβλήματα στο υδραυλικό τιμόνι, το πρόβλημα αυτό συνήθως οφείλεται στην αντλία που δυσκολεύεται να λειτουργήσει. Χωρίς την κατάλληλη ποσότητα καθαρού υγρού, η αντλία δεν μπορεί να λειτουργήσει τόσο αποτελεσματικά και επίσης δεν θα λάβει τη σωστή ποσότητα λίπανσης. Και οι δύο αυτοί παράγοντες μπορούν να συμβάλουν σε εξαιρετικά δυνατούς θορύβους κατά τη στροφή του τιμονιού.

Αυτό σημαίνει ότι υπάρχουν και άλλα ζητήματα που μπορεί να προκαλέσουν το τρίξιμο του αυτοκινήτου σας κατά τη στροφή. Εάν αντιμετωπίσετε αυτό το πρόβλημα μόνοι σας, ένα από τα πρώτα πράγματα που πρέπει να κάνετε είναι να ελέγξετε τη στάθμη και την κατάσταση του υγρού υδραυλικού τιμονιού. Εάν το υγρό φαίνεται καλό, και εξακολουθείτε να έχετε πρόβλημα με το υδραυλικό τιμόνι, τότε ενδέχεται να πρέπει να αναζητήσετε την ουσία του θέματος σε βάθος.

Δεν μπορείτε να αγνοήσετε αυτούς τους θορύβους και αν τους παρατηρήσετε ενώ οδηγείτε, η πιο έξυπνη κίνηση είναι να επισκεφθείτε έναν επαγγελματία μηχανικό για έλεγχο.

Το τιμόνι περιστρέφεται δύσκολα

Το υδραυλικό σύστημα υποβοήθησης του τιμονιού του αυτοκινήτου σας λειτουργεί με τη χρήση υγρού υπό πίεση για να σας βοηθήσει να στρίψετε το τιμόνι. Πολλά εξαρτήματα συμβάλλουν σε αυτή τη λειτουργία, όπως μια αντλία, μια περιστροφική βαλβίδα, ένα γρανάζι οδοντωτού τροχού και το ίδιο το υδραυλικό υγρό. Εάν κάποιο από αυτά τα εξαρτήματα δυσλειτουργήσει ή υποστεί βλάβη, το σύστημα δεν θα μπορεί να λειτουργήσει σωστά και, σε ορισμένες περιπτώσεις, μπορεί να σταματήσει να λειτουργεί εντελώς.

Καθώς το σύστημα υδραυλικού τιμονιού χάνει την ικανότητά του να πιέζει το υγρό και να σας βοηθάει να στρίβετε, θα σας είναι όλο και πιο δύσκολο να κατευθύνετε το αυτοκίνητό σας. Αν η κατάσταση προχωρήσει αρκετά, μπορεί να χάσετε εντελώς το υδραυλικό τιμόνι και να αναγκαστείτε να οδηγείτε με τον παλιομοδίτικο τρόπο – χρησιμοποιώντας πολλή δύναμη του χεριού.

Οι πιθανοί υπαίτιοι που μπορούν να προκαλέσουν προβλήματα του συστήματος κυμαίνονται από ανεπαρκές ή κακής ποιότητας υγρό έως φθαρμένο ιμάντα μετάδοσης κίνησης, ελαττωματική αντλία υδραυλικού τιμονιού ή σπασμένο γρανάζι οδοντωτού τροχού. Όσον αφορά τη σοβαρότητα, τα πιο δευτερεύοντα προβλήματα που μπορεί να προκαλέσουν δυσκαμψία του τιμονιού σας είναι η υπερβολική ποσότητα υγρού ή ένας φθαρμένος ιμάντας κίνησης.

Αυτά τα ζητήματα είναι σχετικά ασήμαντα και φτηνά για να διορθωθούν. Από την άλλη πλευρά, ένα σπασμένο γρανάζι είναι εξαιρετικά σοβαρό και η επισκευή του μπορεί να κοστίσει πολλά χρήματα. Εάν παρατηρείτε ένα σκληρό τιμόνι και το δοχείο του υδραυλικού τιμονιού είναι γεμάτο με καθαρό υγρό, θα πρέπει να επισκεφθείτε αμέσως έναν επαγγελματία τεχνικό επισκευής για έλεγχο.

Έχετε διαρροή υγρών

Βγάζετε το αυτοκίνητό σας από το δρόμο όταν βλέπετε – μια μεγάλη, υγρή κηλίδα στο έδαφος, εκεί όπου μόλις είχε σταθμεύσει το όχημά σας. Σε κανέναν δεν αρέσει να βλέπει το αυτοκίνητό του να χάνει υγρά. Μπορεί να είναι τρομακτικό, και δεν είναι πάντα προφανές τι είδους υγρό διαρρέει ή από πού ακριβώς προέρχεται.

Παρόλο που όλοι μας μισούμε να βλέπουμε τα αυτοκίνητά μας να στάζουν υγρά, είναι ζωτικής σημασίας να μην αγνοούμε τις διαρροές όταν εμφανίζονται. Η επιθεώρηση πραγμάτων όπως το χρώμα, η σύσταση και η μυρωδιά μπορεί να μας βοηθήσει να προσδιορίσουμε τον τύπο του υγρού και την προέλευσή του. Με αυτόν τον τρόπο μπορείτε να αποφύγετε μια πολυέξοδη επίσκεψη στο συνεργείο για κάτι που μπορεί να αποδειχθεί ότι είναι αβλαβές συμπύκνωμα.

Οι διαρροές υγρού είναι μία από τις πιο δύσκολες διαρροές αυτοκινήτων που εντοπίζονται. Αυτό οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στο γεγονός ότι μοιάζει πολύ με το υγρό κιβωτίου ταχυτήτων – σε ορισμένες περιπτώσεις, αυτά τα υγρά είναι ακριβώς τα ίδια. Ως εκ τούτου, υπάρχουν μερικοί τρόποι που θα σας βοηθήσουν να διακρίνετε τα δύο.

Τόσο το υγρό υδραυλικού τιμονιού όσο και τα υγρά μετάδοσης κίνησης είναι συνήθως έντονα κόκκινα και έχουν παρόμοιες οσμές και σύσταση. Ωστόσο, οι διαρροές υγρού τείνουν να αφήνουν λακκούβες προς το μπροστινό μέρος του οχήματός σας. Μια διαρροή στο γρανάζι της οδοντωτής τροχοφόρου μπορεί να αφήσει σταγόνες υγρού πιο πίσω, αλλά ακόμη και τότε, οι λακκούβες θα πρέπει να αντιστοιχούν στην περιοχή μεταξύ των μπροστινών ελαστικών του αυτοκινήτου σας.

Οι διαρροές υγρού μετάδοσης κίνησης, από την άλλη πλευρά, συνήθως αφήνουν λακκούβες περισσότερο προς τη μέση του οχήματός σας. Οι διαρροές υγρού υδραυλικού τιμονιού μπορεί να αφήσουν λιπαρή βρωμιά γύρω από το χώρο του κινητήρα σας, ενώ οι διαρροές μετάδοσης τείνουν να αφήνουν το κάτω μέρος του αμαξώματος βρώμικο.

Σύμφωνα με όλα αυτά, ο καλύτερος τρόπος για να εντοπίσετε μια διαρροή είναι να επισκεφθείτε έναν επαγγελματία μηχανικό για επιθεώρηση.

Δείτε επίσης

Bugatti Tourbillon: Ποιο μοντέλο αντικαθιστά – Πόσο κοστίζει

Bugatti Tourbillon: Ποιο μοντέλο αντικαθιστά – Πόσο κοστίζει

Seven 360R: Το αυτοκίνητο με κομμάτια πολεμικού ελικοπτέρου – Η έκπληξη κάτω από το καπό

Seven 360R: Το αυτοκίνητο με κομμάτια πολεμικού ελικοπτέρου – Η έκπληξη κάτω από το καπό

F1: Συνεργασία McLaren – Redbull; Τί αποκάλυψε άνθρωπος της McLaren

F1: Συνεργασία McLaren – Redbull; Τί αποκάλυψε άνθρωπος της McLaren

Χάμιλτον: Διέρρευσαν λεπτομέρειες του συμβολαίου με τη Ferrari

Χάμιλτον: Διέρρευσαν λεπτομέρειες του συμβολαίου με τη Ferrari

Κουίζ: Ξέρεις όλα τα νέα μοντέλα που κυκλοφορούν; Κάνε το 3/3 και εντυπωσίασε τους φίλους σου

Κουίζ: Ξέρεις όλα τα νέα μοντέλα που κυκλοφορούν; Κάνε το 3/3 και εντυπωσίασε τους φίλους σου

Γιατί βγαίνει καπνός από την εξάτμιση; Τί σημαίνει το κάθε χρώμα

Γιατί βγαίνει καπνός από την εξάτμιση; Τί σημαίνει το κάθε χρώμα