Πρόβλημα στο τιμόνι: 6 ανησυχητικά σημάδια - Τί να προσέξετε

Πρόβλημα στο τιμόνι: 6 ανησυχητικά σημάδια - Τί να προσέξετε

Το συστήματα διεύθυνσης και ανάρτησης του αυτοκινήτου σας διαδραματίζουν καθοριστικό ρόλο στην ασφάλειά σας κατά την οδήγηση εξομαλύνοντας τις ανωμαλίες και κακοτεχνίες του οδοστρώματος.

Επιπλέον, εμποδίζουν τα εξαρτήματα του κάτω μέρους του αμαξώματος να έρθουν σε επαφή με τον δρόμο.

Το πιο σημαντικό, σας επιτρέπουν να κατευθύνετε το όχημά σας στη σωστή πορεία.

Διαβάστε ποια σημάδια δείχνουν ότι υπάρχουν προβλήματα στο σύστημα διεύθυνσης.

  1. Δυσκολία στο στρίψιμο του τιμονιού
  2. Τρέμουλο στο τιμόνι
  3. Θόρυβοι, στρίγκλισμα, βουητό
  4. Χαλαρό τιμόνι
  5. Διαρροή υγρών τιμονιού
  6. Αποχρωματισμός υγρών του τιμονιού

Αλλά πάμε να τα δούμε και αναλυτικά:

1. Δυσκολία στο στρίψιμο του τιμονιού

Το σύστημα διεύθυνσης με μηχανισμό κρεμαγιέρας εξαρτάται από την υδραυλική πίεση για να περιστρέφεται εύκολα. Όταν το τιμόνι είναι πιο σφιχτό από το συνηθισμένο, το πρόβλημα πιθανόν να οφείλεται στο ότι η κρεμαγιέρα αναπτύσσει περισσότερη θερμότητα ή χάνει υδραυλική πίεση. Όπως και να έχει, αυτό μπορεί να δυσχεράνει την οδήγηση και να προκαλέσει σύγκρουση αν συμβεί απότομα.

Στις περισσότερες περιπτώσεις, αυτό το πρόβλημα εμφανίζεται όταν δεν υπάρχει αρκετό υγρό στο σύστημα υδραυλικής υποβοήθησης του τιμονιού. Η δυσκολία στρέψης των τροχών μπορεί επίσης να οφείλεται σε πρόβλημα με την ευθυγράμμιση.

2. Τρέμουλο στο τιμόνι

Εάν το τιμόνι αρχίσει να δονείται κατά την οδήγηση, αυτό μπορεί να υποδηλώνει σοβαρή ζημιά στα ελαστικά ή την ανάρτηση. Αυτή η δόνηση προκαλείται συχνά από έναν ιμάντα που δεν είναι σωστά ευθυγραμμισμένος με το σύστημα μετάδοσης κίνησης. Εναλλακτικά, θα μπορούσε να σημαίνει συσσώρευση ρύπων στο σύστημα που προκαλεί κραδασμούς στο τιμόνι.

Η συμπλήρωση υγρών στο υδραυλικό σύστημα υποβοήθησης του τιμονιού συνήθως επιλύει το πρόβλημα. Αν όμως το τιμόνι τρέμει ενώ το αυτοκίνητο βρίσκεται στο ρελαντί, μπορεί να είναι σημάδι ότι ο ιμάντας μετάδοσης κίνησης έχει φθαρεί και ίσως χρειάζεται επειγόντως αντικατάσταση.

3. Θόρυβοι, στρίγκλισμα, βουητό

Ένα άλλο συνηθισμένο προειδοποιητικό σημάδι για προβλήματα στο σύστημα διεύθυνσης είναι οι ήχοι που προέρχονται από το τιμόνι. Αυτό μπορεί να μεταφράζεται σε ελαττωματικό ιμάντα τιμονιού, εσωτερικά γρανάζια ή χαμηλά επίπεδα υγρών. Εάν πρόκειται για ζήτημα που έχει να κάνει με τον ιμάντα, απαιτείται άμεση αντικατάσταση.

Παρατηρείτε κάποιο βουητό ή αργή απόκριση όταν στρίβετε; Είναι πολύ πιθανό η αντλία να έχει πρόβλημα. Όταν συμβαίνει αυτό, το υγρό μπορεί να μην κατανέμεται σωστά στο σύστημα, με επιπτώσεις στη λειτουργία του υδραυλικού τιμονιού.
Τέλος, αν το αυτοκίνητό σας στριγγλίζει όταν στρίβει, αυτό μπορεί να υποδηλώνει φθορά στους μπιλιοφόρους και χρειάζεται άμεση αντιμετώπιση.

4. Χαλαρό τιμόνι

Η λειτουργία τηλεσκοπικής ρύθμισης του ύψους του τιμονιού έχει σχεδιαστεί για να σας βοηθήσει να ρυθμίσετε σωστή τη θέση του, ως προς το ύψος και την απόστασή του από εσάς.
Εάν έχετε την αίσθηση ότι το τιμόνι είναι χαλαρό και έχει μπόσικα (τζόγος) καθώς οδηγείτε, αυτό μπορεί να υποδηλώνει σοβαρό πρόβλημα με την κολόνα του τιμονιού ή τα γρανάζια.

Ένα τιμόνι που λειτουργεί σωστά θα πρέπει να επανέρχεται αυτόματα στο κέντρο όταν ολοκληρώνετε οποιαδήποτε στροφή. Σε αντίθετη περίπτωση, επικοινωνήστε με έναν επαγγελματία μηχανικό το συντομότερο δυνατό.

5. Διαρροή υγρών τιμονιού

Μια διαρροή υγρών στο σύστημα υδραυλικής υποβοήθησης του τιμονιού συνήθως υποδηλώνει ζημιά στη φλάντζα, ή άλλα μηχανικά προβλήματα, όπως η χαλαρή σύνδεση της όλης διάταξης, που χρειάζονται άμεση προσοχή. Διαφορετικά μπορεί να αναπτυχθεί υπερβολική θερμοκρασία στην κρεμιαγιέρα ενώ πιθανό είναι να οδηγήσει σε προβλήματα σε άλλα εξαρτήματα του συστήματος διεύθυνσης, όπως τα γρανάζια.

Το υγρό που διαρρέει είναι συνήθως κόκκινο ή ροζ και μπορεί να το δείτε να στάζει κάτω από το αυτοκίνητο σας. Ένα άλλο σημάδι ότι μπορεί να υπάρχει διαρροή είναι όταν το αυτοκίνητο κάνει θόρυβο που μοιάζε με τρίξιμο όταν το στρίβετε. Αυτό δείχνει ότι η στάθμη υγρών του υδραυλικά υποβοηθούμενου τιμονιού είναι χαμηλότερη από την απαιτούμενη.

6. Αποχρωματισμός υγρών του τιμονιού

Εάν το υγρό του υδραυλικού τιμονιού είναι αποχρωματισμένο ή δείχνει να έχει αφρίσει, σας συνιστούμε να ελέγξετε εάν υπάρχει διαρροή στην αντλία του υδραυλικά υποβοηθούμενου τιμονιού. Σε ορισμένες περιπτώσεις, το πρόβλημα αυτό προκύπτει όταν αέρας ή νερό εισέρχεται στο σύστημα παρεμβαίνοντας έτσι στην εύρυθμη λειτουργία του.

Ελέγχετε τακτικά το υγρό για να βεβαιωθείτε ότι φαίνεται κόκκινο και ότι έχει μια αρκούντως αισθητή μυρωδιά καψίματος. Εάν παρατηρήσετε ότι το χρώμα του σκουραίνει χωρίς να εκπέμπει τη χαρακτηριστική αυτή μυρωδιά, θα πρέπει να το αντικαταστήσετε το συντομότερο δυνατό.


About the author


Δείτε επίσης

Formula1: Tότο Βολφ: “Είμαστε πρότυπα για όλο τον πλανήτη”!

Formula1: Tότο Βολφ: “Είμαστε πρότυπα για όλο τον πλανήτη”!

Porsche 911 Carrera 4 GTS Cabriole: Τελευταία προσφορά 18.000 δολάρια – Πότε λήγει η δημοπρασία

Porsche 911 Carrera 4 GTS Cabriole: Τελευταία προσφορά 18.000 δολάρια – Πότε λήγει η δημοπρασία

Suzuki Jimny: To επταθέσιο offroader μάς κλείνει το μάτι

Suzuki Jimny: To επταθέσιο offroader μάς κλείνει το μάτι

Διεθνές Σαλόνι Αυτοκινήτου Γενεύης: Η πιο μεγάλη στιγμή της Renault

Διεθνές Σαλόνι Αυτοκινήτου Γενεύης: Η πιο μεγάλη στιγμή της Renault

Ποια ζώδια βρίσκουν εύκολα πάρκινγκ;

Ποια ζώδια βρίσκουν εύκολα πάρκινγκ;

Ararkis Sandstorm: Τo hypercar με τη μεγαλύτερη επιτάχυνση στον κόσμο – Πότε θα κυκλοφορήσει

Ararkis Sandstorm: Τo hypercar με τη μεγαλύτερη επιτάχυνση στον κόσμο – Πότε θα κυκλοφορήσει