Αυτοκινητοβιομηχανίες: Το software αλλάζει το παιχνίδι

Αυτοκινητοβιομηχανίες: Το software αλλάζει το παιχνίδι

Τόσο οι αυτοκινητοβιομηχανίες όσο και οι προμηθευτές θα πρέπει να αναθεωρήσουν πλήρως την εταιρική τους κουλτούρα για να αντεπεξέλθουν στην εισαγωγή των οχημάτων που καθορίζονται από το λογισμικό (Software-Defined Vehicles – SDV).

Τι λένε οι αναλυτές

Ακόμη και αν δεν γνωρίζουν τις βέλτιστες πρακτικές για να προχωρήσουν, αμφότερες οι πλευρές αναγνωρίζουν ότι το λογισμικό των οχημάτων είναι κρίσιμο για το μέλλον τους, δήλωσε ο αναλυτής της Gartner, Pedro Pacheco.

«Αυτή η μεταμόρφωση σε εταιρεία λογισμικού είναι ο πιο σημαντικός και βαθύς μετασχηματισμός που θα έχουν βιώσει οι αυτοκινητοβιομηχανίες και οι προμηθευτές από την απαρχή τους» είπε χαρακτηριστικά.

Επιπλέον, ο μετασχηματισμός θα επιφέρει μία θεμελιώδη αλλαγή στην εταιρική κουλτούρα, καθώς θα προσπαθούν να ευθυγραμμιστούν με τις αλλαγές που συντελούνται.

Ώρα για αλλαγές

Στην Continental, που αποτελεί έναν από τους μεγαλύτερους προμηθευτές στην αυτοκινητοβιομηχανία, η μετάβαση στα οχήματα που ορίζονται από το λογισμικό οδήγησε σε αναδιαμόρφωση των διαδικασιών ανάπτυξης της εταιρείας. Επίσης, έχει αλλάξει τον τρόπο εκπαίδευσης του προσωπικού της, με χιλιάδες μηχανικούς να  ανακαλύπτουν τα μυστικά της τεχνολογίας cloud, ώστε να μάθουν να αναπτύσσουν προϊόντα με διαφορετικό τρόπο.

Μία άλλη πρόκληση είναι ότι ο ρυθμός των αλλαγών διαφέρει από χώρα σε χώρα. «Συνεργαζόμαστε με Κινέζους, Ιάπωνες, Ευρωπαίους και Αμερικανούς πελάτες και, δυστυχώς, δεν προχωρούν όλοι με την ίδια ταχύτητα» δήλωσε ο CTO της εταιρείας Gilles Mabire. «Για παράδειγμα, οι Κινέζοι προηγούνται όσον αφορά την ενσωμάτωση λειτουργιών στα οχήματα που ορίζονται από το λογισμικό. Από την άλλη, οι Ιάπωνες υιοθετούν μια πιο σταδιακή προσέγγιση».

Ως αποτέλεσμα, η Continental εξακολουθεί να ασχολείται με την προσπάθεια αναβάθμισης των παραδοσιακών προϊόντων των αυτοκινητοβιομηχανιών, ενώ παράλληλα επενδύει σε νέες τεχνολογίες. Αυτό σημαίνει ότι η μετάβαση στα οχήματα που ορίζονται από το λογισμικό θα διαρκέσει από πέντε έως δέκα χρόνια, ανάλογα με τη χώρα.

Διαφορετικός τρόπος σκέψης 

Ο Pacheco της Gartner δήλωσε ότι μια πραγματική εταιρεία τεχνολογίας σκέφτεται και ενεργεί εντελώς διαφορετικά από μια παραδοσιακή αυτοκινητοβιομηχανία.

«Είναι άλλο πράγμα να παράγεις και να πουλάς αυτοκίνητα και άλλο να αναπτύσσεις την επιχείρησή σου εστιάζοντας στο λογισμικό ώστε να αποκομίζεις κέρδη. Πρόκειται για μια σημαντική διαφορά.»

Η αλλαγή κουλτούρας των αυτοκινητοβιομηχανιών έρχεται καθώς οι χρήστες συνδέονται όλο και περισσότερο με τον ψηφιακό κόσμο, με αποτέλεσμα να βλέπουν με διαφορετικό μάτι τα οχήματα και να αλλάζουν οι προτεραιότητές τους. Όπως ισχυρίζεται ο Pacheco, οι σημερινοί οδηγοί θέλουν το όχημά τους να γίνεται η απόλυτη συνδεδεμένη συσκευή με προνόμια όπως η εξατομικευμένη ψυχαγωγία με τους κατασκευαστές να αναγκάζονται να αναθεωρήσουν το επιχειρηματικό τους μοντέλο.

«Κατά παράδοση, οι αυτοκινητοβιομηχανίες σχεδίαζαν, κατασκεύαζαν και διέθεταν οχήματα μέσω ενός δικτύου αντιπροσώπων»  δήλωσε ο σύμβουλος της Accenture, Jürgen Reers. «Σε αυτόν τον νέο κόσμο, βλέπουμε περισσότερα καταναλωτικά μοντέλα, καθώς το επιχειρηματικό μοντέλο μετατοπίζεται προς τον κύκλο χρήσης του οχήματος όσον αφορά τις ψηφιακές υπηρεσίες και την σύνδεση με τον τελικό χρήστη.»

Πηγή: AUTOMOTIVE NEWS

 


About the author


Δείτε επίσης

Δίπλωμα αυτοκινήτου: 5 συμβουλές για να περάσετε με την πρώτη τις εξετάσεις

Δίπλωμα αυτοκινήτου: 5 συμβουλές για να περάσετε με την πρώτη τις εξετάσεις

Ποια αυτοκίνητα είναι κατηγορίας Εuro 6; Πού ανήκει το δικό σας

Ποια αυτοκίνητα είναι κατηγορίας Εuro 6; Πού ανήκει το δικό σας

Celestial Phantom: Η πιο σπάνια Rolls-Royce του κόσμου

Celestial Phantom: Η πιο σπάνια Rolls-Royce του κόσμου

Δες σε ποιον ανήκει η πινακίδα αυτοκινήτου – Όλες οι πληροφορίες με ένα κλικ

Δες σε ποιον ανήκει η πινακίδα αυτοκινήτου – Όλες οι πληροφορίες με ένα κλικ

Πώς να ελέγξετε την κίνηση στο Google Maps

Πώς να ελέγξετε την κίνηση στο Google Maps

Κουίζ: Είσαι “γκουρού” ή απλά θαυμαστής; Ελάχιστοι κάνουν το 3/3

Κουίζ: Είσαι “γκουρού” ή απλά θαυμαστής; Ελάχιστοι κάνουν το 3/3