Είναι ασφαλές να βάζετε βενζίνη στον καύσωνα; Τί λένε οι ειδικοί

Είναι ασφαλές να βάζετε βενζίνη στον καύσωνα; Τί λένε οι ειδικοί

Το να σβήνετε τον κινητήρα σας όταν γεμίζετε το ρεζερβουάρ είναι κάτι που δεν χρειάζεται να σκεφτείτε. Τι γίνεται όμως όταν οι θερμοκρασίες έξω είναι καυτές; Στον απόηχο διαδικτυακών φημών που τροφοδοτήθηκαν από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, οι Βρετανοί οδηγοί αναρωτιούνται αν είναι επικίνδυνο να γεμίζετε το ρεζερβουάρ με καύσωνα και αν αυτό μπορεί να προκαλέσει εκρήξεις.

Ενώ οι φήμες έχουν αποκτήσει σοβαρή απήχηση, οι ειδικοί επιβεβαίωσαν ότι δεν υπάρχει καμία αλήθεια πίσω από τις δυσοίωνες προειδοποιήσεις.

«Πρόκειται για μια παλιά ιστορία που εμφανίζεται συχνά ξανά και ξανά στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης», σχολιάζει η AA. «Δεν υπάρχει κανένας λόγος πανικού – οι κατασκευαστές σχεδιάζουν και κατασκευάζουν αυτοκίνητα για να λειτουργούν σε όλα τα κλίματα και δοκιμάζονται σε ακραίες καιρικές συνθήκες, όπως ζέστη και κρύο».

Μύθος που καταρρίπτεται

Αντιθέτως, οι οδηγοί καλούνται να διασφαλίσουν ότι υπάρχει αρκετό καύσιμο στο ρεζερβουάρ τους για να αποφύγουν τη βλάβη, καθώς η ακινητοποίηση σε κύμα καύσωνα είναι σαφώς πιο επικίνδυνη από την υπερπλήρωση του ρεζερβουάρ.

Ο εκπρόσωπος της RAC Rod Dennis συμφωνεί, υποστηρίζοντας ότι «δεν υπάρχει καμία αλήθεια σε αυτό. Όλα τα συστήματα καυσίμου στα επιβατικά οχήματα είναι σχεδιασμένα για να αντιμετωπίζουν οποιαδήποτε διαστολή του καυσίμου ή των ατμών που προέρχονται από το καύσιμο».

Υπάρχει λοιπόν περίπτωση το καύσιμο να αναφλεγεί αυθόρμητα χωρίς σπινθήρα; Σύμφωνα με τους ειδικούς, η εξωτερική θερμοκρασία θα έπρεπε να είναι πολύ πάνω από 250C για να υπάρξει κίνδυνος. Με δεδομένο το σημερινό κλίμα, αυτό καθιστά το μύθο πρακτικά αδύνατο.

Διατηρώντας την υγεία σας κατά τη διάρκεια ενός καύσωνα

Το πιο έξυπνο πράγμα που πρέπει να κάνετε είναι να αγνοήσετε τη διαφημιστική εκστρατεία των μέσων κοινωνικής δικτύωσης και να επικεντρωθείτε στο να παραμείνετε υγιείς και ενυδατωμένοι κατά τη διάρκεια του καύσωνα, ο οποίος μπορεί να αποτελέσει σοβαρό κίνδυνο για τη δημόσια υγεία. Για παράδειγμα, η ακραία ζέστη στο Κεμπέκ έχει προκαλέσει πάνω από 30 θανάτους, με τα περισσότερα θύματα να είναι ηλικίας μεταξύ 50 και 80 ετών.

Ο καθηγητής William Keatinge του Πανεπιστημίου του Λονδίνου υποστηρίζει ότι η πρόληψη των θανατηφόρων ατυχημάτων έγκειται στην προσαρμογή στο κλίμα και στην εκπαίδευση του πληθυσμού.

«Στη Βόρεια Καρολίνα, όπου τα καλοκαίρια είναι πιο ζεστά και πιο υγρά, δεν έχουν επιπλέον θανάτους επειδή υπάρχει περισσότερος κλιματισμός και οι άνθρωποι ξέρουν πώς να συμπεριφέρονται», εξηγεί. «Οι άνθρωποι εδώ χρειάζονται καλύτερη ενημέρωση σχετικά με το να ντύνονται με ελαφριά ρούχα και να βεβαιώνονται ότι όλα τα παράθυρα του σπιτιού θα ανοίξουν. Το να πίνουν περισσότερο είναι σημαντικό, αλλά το ίδιο και το φαγητό, επειδή πολλοί άνθρωποι τείνουν να πίνουν μόνο όταν έχουν φαγητό».

Από τα αυτοαναφλεγόμενα Samsung Galaxy Note 7 μέχρι τους θανάτους που προκαλούνται από εκρήξεις ηλεκτρονικών τσιγάρων, δεν λείπουν οι διαμάχες γύρω από τις υπερθερμαινόμενες μηχανές και τα ηλεκτρονικά είδη. Αμφισβητώντας την υψηλή ενεργειακή πυκνότητα και το χαμηλό ποσοστό αυτοεκφόρτισης, το «Risks and Side Effects: The Underestimated Dangers of Lithium-Ion Batteries’ (Οι υποτιμημένοι κίνδυνοι των μπαταριών ιόντων λιθίου)» υπερασπίζεται τις μπαταρίες υδριδίου μετάλλων νικελίου ως ασφαλέστερη εναλλακτική λύση.

Δείτε επίσης

Γιατί ο κλιματισμός του αυτοκινήτου βγάζει ζεστό αέρα;

Γιατί ο κλιματισμός του αυτοκινήτου βγάζει ζεστό αέρα;

Rolls-Royce: Ο νέος κινητήρας που μπορεί να αλλάξει τα πάντα

Rolls-Royce: Ο νέος κινητήρας που μπορεί να αλλάξει τα πάντα

Grand Prix Ουγγαρίας 2024: Νικητές και χαμένοι

Grand Prix Ουγγαρίας 2024: Νικητές και χαμένοι

Google Maps: Η νέα ρύθμιση στα κινητά – Τώρα ξέρει πότε παραβιάζετε το νόμο

Google Maps: Η νέα ρύθμιση στα κινητά – Τώρα ξέρει πότε παραβιάζετε το νόμο

Κουίζ: Πόσα ξέρεις για τους 4 τροχούς; Μόνο το 3% κάνει το 3/3

Κουίζ: Πόσα ξέρεις για τους 4 τροχούς; Μόνο το 3% κάνει το 3/3

Ευθυγράμμιση ελαστικών αυτοκινήτου: Τί είναι και πότε πρέπει να γίνεται

Ευθυγράμμιση ελαστικών αυτοκινήτου: Τί είναι και πότε πρέπει να γίνεται