Formula 1: Η Williams δεν σταματάει να τρακάρει - το βάναυσο κόστος

Formula 1: Η Williams δεν σταματάει να τρακάρει - το βάναυσο κόστος

Τρία μεγάλα ατυχήματα, δύο κατεστραμμένα σασί και κανένα εφεδρικό αυτοκίνητο συνοψίζουν ένα βάναυσο κόστος για την ομάδα Williams στην Formula 1 που ξεπερνά το ποσό των 2 εκατομμυρίων δολαρίων.

Η σεζόν του 2024 δεν θα μπορούσε να ξεκινήσει χειρότερα για την Williams, παρόλο που η ομάδα πήρε εν γνώσει της ένα μεγάλο ρίσκο πριν από τη νέα σεζόν.

Η ομάδα είχε μόνο δύο σασί έτοιμα για τους εναρκτήριους αγώνες και πλέον έχουν και τα δύο έχουν υποστεί ζημιές σε δύο ατυχήματα απο τον Alex Albon – με ένα βαρύ τρακάρισμα για τον συμπαίκτη του Logan Sargeant να προστίθεται στις επισκευές.

Η Williams κατέληξε πολύ πίσω στο πρόγραμμα δημιουργίας ενός ανταγωνιστικού μονοθεσίου για το 2024 λόγω ενός συνδυασμού πεπερασμένων διαδικασιών και συστημάτων, περιορισμένων εγκαταστάσεων και μιας μεγάλης αλλαγής στη σύνθεση και τη διαχείριση της ομάδας κατασκευής των αυτοκινήτων της.

Αυτό της έδωσε περισσότερη δουλειά να κάνει και πολύ μεγαλύτερη ταλαιπωρία έχοντας τους ίδιους περιορισμούς υποδομής με το 2023, οπότε κάτι έπρεπε να συμβεί.

Η Williams επέλεξε να θυσιάσει εφεδρικά ανταλλακτικά ή να φτιάξει ένα εφεδρικό σασί για να εστιάσει στην προετοιμασία του αμαξιού. Επέλεξε να προχωρήσει με μόνο δύο σασί, ελπίζοντας ότι θα μπορούσε να αντιμετωπίσει οποιαδήποτε ζημιά επί τόπου, με την εξαιρετικά ανταγωνιστική φετινή F1 να απαιτεί περισσότερη εστίαση στην απόδοση του αυτοκινήτου.

Αλλά το μόνο που χρειαζόταν ήταν ένα μεγάλο τρακάρισμα στους πρώτους αγώνες για να προκαλέσει πρόβλημα. Και η Williams έχει τρία, το χειρότερο σερί ατυχημάτων από οποιαδήποτε ομάδα στη πρόσφατη μνήμη του αθλήματος.

Μετά την πρόσκρουση του Albon στον τοίχο στις δοκιμές στην Αυστραλία, ο οποίος πήρε το αυτοκίνητο του Sargeant για το υπόλοιπο της διοργάνωσης ενώ το δικό του στάλθηκε πίσω στο Ηνωμένο Βασίλειο για επισκευές, η διαδικασία για την προετοιμασία του εφεδρικού σασί καθυστέρησε ακόμη περισσότερο.

Αυτό σήμαινε ότι η Williams είχε ακόμα μόνο δύο σασί στην Ιαπωνία, όπου υπέστη δύο ακόμη βαριά ατυχήματα.

Ο Sargeant, οδηγώντας το μπαλωμένο σασί του Albon, έφυγε από τις δοκιμές της Παρασκευής, αλλά η ζημιά ήταν “περιορισμένη” στα μέρη του αμαξώματος, στα εξαρτήματα της ανάρτησης και στο κιβώτιο ταχυτήτων. Κατόπιν, μετά απο τρεις γύρους στο γκραν πρι της Κυριακής, ο Άλμπον βρέθηκε αβοήθητος να κατρακυλάει προς τον τοίχο αφού κλείστηκε απο τον Ντάνιελ Ρικιάρντο.

Η πρόσκρουση δεν ήταν σε εξαιρετικά υψηλή ταχύτητα, αλλά η δομή της μπαριέρας εκεί σήμαινε ότι το αυτοκίνητο σταμάτησε αρκετά ξαφνικά και απότομα. Η ενέργεια που πέρασε από το αυτοκίνητο έχει προκαλέσει τόση ζημιά που για άλλη μια φορά η Williams έπρεπε να στείλει ένα αγωνιστικό σασί πίσω στο Ηνωμένο Βασίλειο για επιθεώρηση και επισκευές πριν από τον επόμενο αγώνα στην Κίνα.

ΤΟ ΒΑΝΑΥΣΟ ΚΟΣΤΟΣ

Η κατάσταση ήταν τόσο επισφαλής ακόμη και πριν από το Grand Prix της Ιαπωνίας της Κυριακής, που ο Albon ισχυρίζεται ότι κατά τη διάρκεια του ατυχήματός του σκεφτόταν συνειδητά πόσο άσχημα θα ήταν τα πράγματα για την Williams ενώ κατευθυνόταν προς τον τοίχο.

Όπως ήταν αναμενόμενο, το κόστος είναι τεράστιο. Οι επισκευές, τα ανταλλακτικά για πάτωμα, φτερά και εξαρτήματα ανάρτησης, τουλάχιστον δύο νέα κιβώτια ταχυτήτων, η απροσδόκητη ανάγκη μεταφοράς του σασί – όλα αυτά συσσωρεύονται, και τα τρία ατυχήματα είναι πιθανό να κοστίσουν στη Williams πάνω από 2 εκατομμύρια δολάρια μόλις γίνει κατανοητή η πλήρης έκταση του ατυχήματος του Albon στη Suzuka.

Πηγή: The Race

Δείτε επίσης

Audi Q3: Οι πρώτες φωτογραφίες του νέου μοντέλου – Τι μας «τιζάρει» η Audi, πότε θα παρουσιαστεί

Audi Q3: Οι πρώτες φωτογραφίες του νέου μοντέλου – Τι μας «τιζάρει» η Audi, πότε θα παρουσιαστεί

BYD Sealion 7: Ηλεκτρικός λέων με 8 χρόνια εγγύηση για μπαταρία και ηλεκτροκινητήρα

BYD Sealion 7: Ηλεκτρικός λέων με 8 χρόνια εγγύηση για μπαταρία και ηλεκτροκινητήρα

F1: «Στα μέτρα» του Hamilton το μονοθέσιο της Ferrari για το 2026;

F1: «Στα μέτρα» του Hamilton το μονοθέσιο της Ferrari για το 2026;

F1 – Τελευταία νέα: Ο Steiner απαντά στον Hamilton, νέο υλικό για Verstappen, «μπελάδες» για τη Red Bull

F1 – Τελευταία νέα: Ο Steiner απαντά στον Hamilton, νέο υλικό για Verstappen, «μπελάδες» για τη Red Bull

10 μύθοι για τα φρένα που πρέπει να σταματήσεις να πιστεύεις

10 μύθοι για τα φρένα που πρέπει να σταματήσεις να πιστεύεις

Τι σημαίνει αν τα καλώδια εκκίνησης του αυτοκινήτου αρχίσουν να καπνίζουν και να ζεσταίνονται

Τι σημαίνει αν τα καλώδια εκκίνησης του αυτοκινήτου αρχίσουν να καπνίζουν και να ζεσταίνονται