Hyundai Ioniq 5: Ο εφιάλτης της αλλαγής φρένων – Γιατί μια απλή επισκευή απαιτεί χιλιάδες ευρώ;

Hyundai Ioniq 5: Ο εφιάλτης της αλλαγής φρένων – Γιατί μια απλή επισκευή απαιτεί χιλιάδες ευρώ;

Για πολλές γενιές, η αλλαγή στα τακάκια των φρένων ήταν μια κλασική «μύηση» για τους λάτρεις του αυτοκινήτου και ένας έξυπνος τρόπος για να γλιτώσει κανείς χρήματα. Ωστόσο, για τους ιδιοκτήτες του πανίσχυρου Hyundai Ioniq 5 N, αυτή η απλή δουλειά του Σαββατοκύριακου έχει μετατραπεί σε έναν δαπανηρό και περίπλοκο εφιάλτη.

Το πρόβλημα ήρθε στο φως όταν ένας ιδιοκτήτης, ο οποίος οδήγησε το ηλεκτρικό του αυτοκίνητο στα όρια μέσα στην πίστα, ακριβώς όπως προωθεί η Hyundai, προσπάθησε να αντικαταστήσει τα φθαρμένα πίσω τακάκια. Γρήγορα ανακάλυψε ότι το ηλεκτρονικό χειρόφρενο του οχήματος απαιτεί ειδικό λογισμικό για να απενεργοποιήσει με ασφάλεια τις δαγκάνες — μια διαδικασία αδύνατη χωρίς πανάκριβα, εξειδικευμένα εργαλεία.

Ποιες είναι λοιπόν οι επιλογές; Η πρώτη είναι το επίσημο διαγνωστικό σύστημα της Hyundai (GDS), ένα επαγγελματικό σετ που μπορεί να κοστίσει το ιλιγγιώδες ποσό των 5.000 ευρώ. Μια ελαφρώς πιο «προσιτή» εναλλακτική είναι ένα διαγνωστικό εργαλείο τύπου J2534, το οποίο όμως απαιτεί περίπου 1.700 ευρώ για τον εξοπλισμό, συν μια συνδρομή για το λογισμικό.

Αλλά εδώ είναι η παγίδα: ακόμα κι αν κάποιος πληρώσει αυτά τα χρήματα, η χρήση αυτού του εργαλείου απαιτεί ειδικές πιστοποιήσεις που συνήθως προορίζονται για επαγγελματίες μηχανικούς και συνεργεία, όχι για τον μέσο ιδιοκτήτη.

Η Hyundai απάντησε, υπερασπιζόμενη τη διαδικασία για λόγους ασφάλειας. Η εταιρεία επιμένει ότι αυτά τα εργαλεία είναι διαθέσιμα προς πώληση σε οποιονδήποτε και ότι εργάζεται για να κάνει τη συντήρηση ευκολότερη. «Η Hyundai δεν περιορίζει τις επισκευές από ιδιώτες», δήλωσε η εταιρεία, τονίζοντας ότι πρόσφατες ενημερώσεις έχουν διευρύνει την πρόσβαση για ανεξάρτητα συνεργεία.

Ωστόσο, η πραγματικότητα για τον μέσο ιδιοκτήτη είναι σαφής. Ενώ είναι «θεωρητικά» εφικτό να αλλάξεις τα φρένα μόνος σου, το αστρονομικό κόστος του απαιτούμενου εξοπλισμού το καθιστά πρακτικά ανέφικτο. Προς το παρόν, αυτή η κάποτε απλή εργασία στο Ioniq 5 είναι μάλλον καλύτερα να αφήνεται στους επαγγελματίες — εκτός κι αν είστε διατεθειμένοι να πληρώσετε για τα εργαλεία όσο θα κόστιζε ένα παλιό μεταχειρισμένο αυτοκίνητο.

Πηγή: Sure, You Can Replace Ioniq Brakes, But Only With Hyundai’s $6K Tool Or A $2K Locked Workaround

Πηγή: https://www.carscoops.com/2025/11/hyundai-ioniq5n-brake-software-right-to-repair/

Δείτε επίσης

Black Friday Garmin: Απίστευτες προσφορές σε GPS και Gadget για το αυτοκίνητο!

Black Friday Garmin: Απίστευτες προσφορές σε GPS και Gadget για το αυτοκίνητο!

Hyundai: Επένδυση-μαμούθ 85 δισ. δολαρίων για το μέλλον της αυτοκίνησης

Hyundai: Επένδυση-μαμούθ 85 δισ. δολαρίων για το μέλλον της αυτοκίνησης

Νέο Audi A8: Θα μοιάζει έτσι η επόμενη ναυαρχίδα της Audi;

Νέο Audi A8: Θα μοιάζει έτσι η επόμενη ναυαρχίδα της Audi;

Μεταχειρισμένα ηλεκτρικά: Πωλούνται πιο γρήγορα από βενζινοκίνητα! Η μεγάλη ανατροπή στην αγορά.

Μεταχειρισμένα ηλεκτρικά: Πωλούνται πιο γρήγορα από βενζινοκίνητα! Η μεγάλη ανατροπή στην αγορά.

Kia: Γιγαντιαία επένδυση με νέο hi-tech εργοστάσιο για τα ηλεκτρικά του μέλλοντος

Kia: Γιγαντιαία επένδυση με νέο hi-tech εργοστάσιο για τα ηλεκτρικά του μέλλοντος

Νέος συναγερμός στη Jeep: Μαζική Ανάκληση για τα υβριδικά Wrangler και Grand Cherokee 4xe

Νέος συναγερμός στη Jeep: Μαζική Ανάκληση για τα υβριδικά Wrangler και Grand Cherokee 4xe