Κεραμικά φρένα carbon: Τι είναι και γιατί τα συναντάμε σε supercars;
Σε έναν κόσμο όπου τα supercars δεν κατασκευάζονται απλώς για να κινούνται γρήγορα, αλλά για να αποδίδουν με ακρίβεια και ασφάλεια σε ακραίες συνθήκες, η κάθε τεχνική λεπτομέρεια μετρά. Ένα από τα πιο κρίσιμα σημεία σε αυτά τα δυναμικά και εντυπωσιακά οχήματα είναι το σύστημα πέδησης και εκεί ακριβώς μπαίνουν στο παιχνίδι τα carbon ceramic φρένα (ανθρακεραμικά φρένα).
Πρόκειται για μια εξειδικευμένη τεχνολογία που έχει τις ρίζες της στην αεροδιαστημική και τη F1, και που σήμερα αποτελεί σύνηθες χαρακτηριστικό στα κορυφαία μοντέλα κατασκευαστών όπως η Ferrari, η Porsche και η Lamborghini. Παρότι η χρήση τους αυξάνει σημαντικά το κόστος ενός οχήματος, τα πλεονεκτήματά τους είναι τέτοια που δύσκολα μπορεί κανείς να τα αγνοήσει: εξαιρετική απόδοση στη θερμότητα, αντοχή στο χρόνο, μικρότερο βάρος και αξιοσημείωτη ανθεκτικότητα στη φθορά.
Σε αυτό το άρθρο, εξετάζουμε τι ακριβώς είναι, πώς λειτουργούν, από πού προέρχονται και γιατί αποτελούν τον «χρυσό κανόνα» στα αυτοκίνητα υψηλών επιδόσεων.
Κεραμικά φρένα carbon: Τι είναι – Γιατί τοποθετούνται στα supercars
Τα ανθρακεραμικά φρένα αποτελούν την αιχμή της τεχνολογίας στα συστήματα πέδησης, προσφέροντας κορυφαίες επιδόσεις και αντοχή. Σε αντίθεση με τους συμβατικούς δίσκους από χάλυβα ή σίδηρο, οι συγκεκριμένοι δίσκοι κατασκευάζονται από πυρήνα κεραμικού υλικού ενισχυμένου με ανθρακονήματα και επικάλυψη από κεραμικά υλικά, που τους προσδίδουν εξαιρετική θερμική αντοχή και μειωμένη φθορά.
Η τεχνολογία έχει τις ρίζες της σε εφαρμογές υψηλών απαιτήσεων.Από τα τέλη της δεκαετίας του ’70, τα carbon φρένα έκαναν την εμφάνισή τους στη F1, ενώ το πρώτο αυτοκίνητο δρόμου που τα υιοθέτησε ήταν η περιορισμένης παραγωγής Mercedes-Benz CL 55 AMG F1 Edition το 2000. Ακολούθησαν τα Porsche 911 Turbo/GT2 και το εμβληματικό Ferrari Enzo, εδραιώνοντας τη χρήση τους σε εντυπωσιακά supercars μοντέλα.
Ο λόγος που συναντώνται σχεδόν αποκλειστικά σε αυτοκίνητα υψηλών επιδόσεων είναι η εξαιρετική απόδοσή τους στις υψηλές ταχύτητες. Προσφέρουν μειωμένη φθορά, άμεση απόκριση στο φρενάρισμα, αντοχή στο brake fade και σημαντικά μικρότερο βάρος. Όλα αυτά καθιστούν τα ανθρακεραμικά φρένα ιδανικά για οδήγηση σε πίστα ή για supercars που φτάνουν ή ξεπερνούν τα 300+ χλμ./ώρα.
Ωστόσο, πρόκειται για μια ακριβή τεχνολογία: η αναβάθμιση σε carbon ceramic φρένα σε ένα Porsche 911 Turbo κοστίζει περίπου 10.000 €, ποσό που, αν και μεγάλο, θεωρείται «λογικό» όταν συγκρίνεται με το συνολικά υψηλό τίμημα των αυτοκινήτων αυτής της κατηγορίας.
Δείτε επίσης

Γιατί δεν πρέπει πότε να οδηγείς με νεκρά σε κατηφόρα

Τι κοινό έχουν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα της BMW και τα… χταπόδια;

F1:«Η ομάδα του Max είναι η Red Bull» – Η Aston Martin βάζει τέλος στις φήμες για μεταγραφή Verstappen;

Toyota Land Cruiser Hybrid 48V: Στην εξηλεκτρισμένη εποχή και το θρυλικό SUV

Συντήρηση αυτοκινήτου: 9 μύθοι που πρέπει να σταματήσεις να πιστεύεις
