Κορυφαία χρώματα αυτοκινήτων για το 2024; «Τα πολύχρωμα αυτοκίνητα φαίνεται να αποτελούν είδος υπό εξαφάνιση

Κορυφαία χρώματα αυτοκινήτων για το 2024; «Τα πολύχρωμα αυτοκίνητα φαίνεται να αποτελούν είδος υπό εξαφάνιση

Το γκρι γίνεται ακόμα πιο δημοφιλές στην τελευταία έρευνα της iSeeCars

Η πρόσφατη ανάλυση δεδομένων από το iSeeCars.com δείχνει ότι οι αποχρώσεις του γκρι κυριαρχούν πλέον στο τοπίο των χρωμάτων των αυτοκινήτων, ενώ τα αυτοκίνητα που θεωρούνται «πολύχρωμα» – μπλε και κόκκινα, χρυσά και καφέ – συνεχίζουν να χάνουν έδαφος σε δημοτικότητα.

Η ανοδική τάση στις αποχρώσεις του γκρι είναι αρκετά θεαματική, καθώς η έρευνα δείχνει ότι αυτά τα ουδέτερα χρώματα έχουν πλέον μερίδιο αγοράς 78,5%, σε σύγκριση με 60% το 2004. Το iSeeCars ανέλυσε τα χρώματα περισσότερων από 20 εκατομμύρια μεταχειρισμένων αυτοκινήτων από τα μοντέλα του 2004 έως το 2023.

Μεταξύ αυτών των κυρίαρχων αποχρώσεων, το γκρι σημείωσε την μεγαλύτερη άνοδο σε διάστημα 20 ετών, αποκτώντας μερίδιο αγοράς 9,7%. Μόνο τον τελευταίο χρόνο, το γκρι κέρδισε 3,5% μερίδιο αγοράς σε σχέση με το 2022, ενώ ακόμα και το μαύρο, το λευκό και το ασημί έχασαν λίγο έδαφος. Αυτό μπορεί να οφείλεται στο γεγονός ότι περισσότερες αυτοκινητοβιομηχανίες προσφέρουν πλέον μια ευρύτερη ποικιλία  αποχρώσεων του γκρι.

Το λευκό παραμένει το πιο δημοφιλές χρώμα σήμερα, κερδίζοντας 12,5% μερίδιο αγοράς από το 2004, ακολουθούμενο από το μαύρο, το οποίο κέρδισε 8% της αγοράς. Το ασημί, ωστόσο, έχει δει μεγάλη πτώση εκείνη την περίοδο, χάνοντας 13,5% της αγοράς.

«Τα πολύχρωμα αυτοκίνητα φαίνεται να είναι είδος προς εξαφάνιση», δήλωσε ο Karl Brauer, αναλυτής της iSeeCars. «Παρά την ποικιλία χρωμάτων που προσφέρουν οι κατασκευαστές αυτοκινήτων, σήμερα πωλούνται πολύ λιγότερα αυτοκίνητα εκτός της γκρι παλέτας. Έχασαν το μισό μερίδιο αγοράς τους τα τελευταία 20 χρόνια και θα μπορούσαν να γίνουν ακόμα πιο σπάνια σε άλλα 20 χρόνια».

Τα ευρήματα της έκθεσης, σημειώνει, οδηγούν στο λυπηρό συμπέρασμα – τουλάχιστον για τους λάτρεις των αυτοκινήτων – ότι οι σημερινοί δρόμοι αντικατοπτρίζουν την «αναμφισβήτητη αραίωση του χρωματικού φάσματος των αυτοκινήτων μας».

Ενώ οι αριθμοί φαίνεται να είναι αρκετά σταθεροί στην έκθεση της ISeeCars μεταξύ των επιβατικών αυτοκινήτων, των φορτηγών και των SUV, η μία εξαίρεση, ενδιαφέροντως, έρχεται στην κατηγορία των σπορ αυτοκινήτων, όπου οι ιδιοκτήτες τείνουν να είναι λίγο πιο τολμηροί και εκφραστικοί στην επιλογή χρώματος και δεν ανησυχούν τόσο για το «να παίζουν με ασφάλεια» με πιο ουδέτερα χρώματα όταν έρχεται η ώρα να πουλήσουν ή να ανταλλάξουν τα οχήματά τους. Η έκθεση iSeeCars αναλύει τις επιλογές χρώματος ανά τύπο οχήματος.

«Η κατηγορία των σπορ αυτοκίνητων κατάφερε να σπάσει το μοτίβο της βιομηχανίας, με τα γκρι χρώματα να κερδίζουν μόνο 4,3% μερίδιο αγοράς από το 2004», είπε ο Brauer. «Το λευκό περισσότερο από τριπλασιάστηκε σε αυτό το τμήμα, και το γκρι σημείωσε άνοδο 81%, αλλά αυτά τα κέρδη αντισταθμίστηκαν κυρίως από την πτώση του ασημί κατά 83% και του μαύρου κατά 2,1%. Το κόκκινο έχασε επίσης έδαφος στους αγοραστές σπορ αυτοκινήτων, ενώ το μπλε και το πορτοκαλί σημείωσαν σημαντικά κέρδη.»

Εναλλακτικά, τα αυτοκίνητα συνολικά έχουν χάσει την ελκυστικότητά τους στην αγορά των καταναλωτών, «αλλά εξακολουθούν να εξυπηρετούν σε στόλους ενοικιαζόμενων αυτοκινήτων και σε άλλες εμπορικές χρήσεις», είπε ο Brauer. «Αυτό πιθανότατα εξηγεί τον περισσότερο από διπλασιασμό του μεριδίου για το λευκό χρώμα στην κατηγορία των αυτοκινήτων, ένα χρώμα δημοφιλές στους διαχειριστές στόλων λόγω της σχετικά υψηλής ανθεκτικότητας του και του χαμηλού κόστους συντήρησης».

Δείτε επίσης

Φώτα αυτοκινήτου: Δεν ανάβει η μεγάλη σκάλα – 9 πιθανές αιτίες

Φώτα αυτοκινήτου: Δεν ανάβει η μεγάλη σκάλα – 9 πιθανές αιτίες

Σήμα της Renault: Το κρυφό μήνυμα πίσω από το γαλλικό διαμάντι

Σήμα της Renault: Το κρυφό μήνυμα πίσω από το γαλλικό διαμάντι

Mercedes: Χωρίς… φρένα τα νέα ηλεκτρικά της αυτοκίνητα

Mercedes: Χωρίς… φρένα τα νέα ηλεκτρικά της αυτοκίνητα

F1: Σαμποτάζ της Mercedes στον Hamilton; Τι λέει ο διευθυντής της ομάδας

F1: Σαμποτάζ της Mercedes στον Hamilton; Τι λέει ο διευθυντής της ομάδας

Μεταχειρισμένα: Τι προσέχω όταν αγοράζω από «δεύτερο χέρι»;

Μεταχειρισμένα: Τι προσέχω όταν αγοράζω από «δεύτερο χέρι»;

Το κρυφό μήνυμα πίσω από το σήμα της Hyundai – Μήπως νόμιζες οτι ήταν απλά το γράμμα «H»;

Το κρυφό μήνυμα πίσω από το σήμα της Hyundai – Μήπως νόμιζες οτι ήταν απλά το γράμμα «H»;