Lexus vs Toyota: Ουσιαστικά ανήκουν στην ίδια εταιρεία, έχουν όμως διαφορετική φιλοσοφία ως brands. Και τα δύο ιαπωνικά, αρά φημίζονται για την ποιότητα κατασκευής τους και την αξιοπιστία τους. Ποια μάρκα όμως είναι πιο οικονομική μετά την αγορά; Δείτε τι λέει έρευνα κατόχων.
Όταν μιλάμε για αξιοπιστία και χαμηλό κόστος συντήρησης, οι περισσότεροι οδηγοί στρέφονται αυτόματα στην Toyota. Και εδώ που τα λέμε, όχι άδικα.
Η ιαπωνική φίρμα έχει χτίσει δεκαετίες τώρα ένα όνομα-συνώνυμο της απροβλημάτιστης λειτουργίας και της οικονομικής χρήσης.
Τι συμβαίνει, όμως, όταν στο παιχνίδι μπαίνει και η Lexus, το πολυτελές παρακλάδι της; Είναι τελικά πιο ακριβή στην καθημερινή ζωή ή μήπως η διαφορά περιορίζεται μόνο στην αρχική αγορά;
Lexus vs Toyota: Ποια μάρκα είναι πιο φθηνή στην συντήρηση σύμφωνα με ανεξάρτητη έρευνα
Η έρευνα πραγματοποιήθηκε από την CarEdge, μια ανεξάρτητη ιστοσελίδα που δοκιμάζει και παρέχει πληροφορίες για τα μοντέλα της αγοράς(καινούρια και μεταχειρισμένα) και έχει ως στόχο να ενημερώσει το αγοραστικό κοινό της ώστε να κάνει πιο καλές αγορές.
Εδώ να σημειώσουμε ότι η έρευνα πραγματοποιήθηκε στις ΗΠΑ, εκεί που Toyota και Lexus μπορεί να προσφέρουν άλλα αυτοκίνητα από αυτά που έχουμε στην αγορά της Ευρώπης(για παράδειγμα, στις ΗΠΑ έχει σταματήσει η πώληση του best seller στην χώρα μας, Toyota Yaris, λόγω μεγέθους, αφού κατά παράδοση οι Αμερικανοί προτιμούν πιο πληθωρικά αυτοκίνητα).
Ωστόσο, ακόμη και αν σε ορισμένες περιπτώσεις, υπάρχει αναντιστοιχία, η έρευνα δίνει πολύτιμες πληροφορίες για τη ζωή μετά την αγορά με τα μοντέλα των 2 ιαπωνικών μαρκών.
Πιο οικονομική η Toyota – H Lexus βάζει τα γυαλιά στις άλλες premium μάρκες
Σύμφωνα με τα στοιχεία της CarEdge, λοιπόν, το μέσο κόστος συντήρησης για ένα Toyota σε ορίζοντα δεκαετίας φτάνει τα 5.996 δολάρια, ενώ για τη Lexus το ποσό ανεβαίνει στα 7.786 δολάρια. Αν και η Lexus κοστίζει περίπου 1.800 δολάρια περισσότερα, παραμένει μια από τις οικονομικότερες premium επιλογές στην αγορά, ακολουθώντας τη Tesla ως η δεύτερη πιο φθηνή μάρκα πολυτελείας σε όρους ιδιοκτησίας.
Η Toyota ξεχωρίζει για την προσβασιμότητα στα ανταλλακτικά, την απλότητα των μηχανικών λύσεων και τα ευρείας κυκλοφορίας υβριδικά της μοντέλα, όπως το Prius και το RAV4 Hybrid. Αυτά δεν μειώνουν μόνο τα κόστη καυσίμου, αλλά περιορίζουν και τις πιθανότητες σοβαρών μηχανικών βλαβών, που για την Toyota υπολογίζονται στο 14,97%, ποσοστό αρκετά χαμηλότερο του μέσου όρου της κατηγορίας.
Από την άλλη, η Lexus προσφέρει μια σαφώς πιο premium εμπειρία, χωρίς όμως τις παγίδες που συχνά συνοδεύουν τις αντίστοιχες ευρωπαϊκές προτάσεις. Με μόλις 18,75% πιθανότητα σοβαρής βλάβης (17% χαμηλότερη από άλλες πολυτελείς μάρκες), υψηλή μεταπωλητική αξία και ποιότητα κατασκευής που παραπέμπει σε μεγαλύτερες κατηγορίες, μοντέλα όπως τα RX και ES θεωρούνται κορυφαία σε μακροχρόνια αξιοπιστία και αξία.
Η σύγκριση λοιπόν καταλήγει σε μια ισορροπία μεταξύ τιμής και προσδοκώμενης απόδοσης: αν το ζητούμενο είναι η απόλυτη οικονομία και η λειτουργική απλότητα, η Toyota εξακολουθεί να είναι ο βασιλιάς του value-for-money. Αν όμως αναζητάς κορυφαία ποιότητα κύλισης, πολυτέλεια και ηρεμία χωρίς τη βαριά «συντήρηση» που απαιτούν οι γερμανικές premium προτάσεις, τότε η Lexus είναι μια επιλογή που αξίζει να μπει στη λίστα σου.
Σε κάθε περίπτωση, το κοινό DNA των δύο εταιρειών σημαίνει πως, είτε οδηγείς RAV4 είτε ένα RX, οδηγείς ένα από τα πιο αξιόπιστα αυτοκίνητα στον δρόμο.
Δείτε επίσης

Πόσο ακριβά είναι τα Volvo σε συντήρηση; Τι δείχνει έρευνα κατόχων

F1: Ο Zak Brown της McLaren επιτίθεται στους αντιπάλους της για τις «ανόητες κατηγορίες»

F1: Έρχεται μεγάλη αναβάθμιση για την Ferrari

Lexus RZ: Το πρώτο της αμιγώς ηλεκτρικό θα έχει «ψεύτικα» shifters για να αλλάζεις ταχύτητες χειροκίνητα

10 λόγοι για τους οποίους τα αυτοκίνητα βενζίνης παραμένουν καλύτερα από τα ηλεκτρικά
