Μέσα Μαζικής Μεταφοράς: ανασφαλείς νιώθουν οι γυναίκες

Μέσα Μαζικής Μεταφοράς: ανασφαλείς νιώθουν οι γυναίκες

Όταν αναφερόμαστε στη βιώσιμη κινητικότητα, το πρώτο πράγμα που μας έρχεται στο μυαλό είναι οι δημόσιες μεταφορές ή τα ηλεκτρικά οχήματα (EV).

Ωστόσο, ορισμένοι εμπειρογνώμονες λένε ότι για να είναι πραγματικά βιώσιμες οι πόλεις, απαιτείται ένα πιο ισότιμο αστικό περιβάλλον στο οποίο οι γυναίκες να νιώθουν ασφαλείς.

Η ασφάλεια, εμπόδιο

«Πολλές γυναίκες αποφεύγουν να χρησιμοποιούν τα μέσα μαζικής μεταφοράς, κυρίως για λόγους ασφαλείας. Και αυτό δεν αφορά μόνο τις δημόσιες συγκοινωνίες, αλλά και την ίδια την πόλη» δήλωσε στο Euronews Next η Léan Doody, διευθύντρια της Arup, υπεύθυνη για τον τομέα πολεοδομικού σχεδιασμού στην Ευρώπη.

Η Arup είναι μια διεθνής εταιρεία που παρέχει υπηρεσίες σχεδιασμού και αρχιτεκτονικής. Το 2020, της ανατέθηκε να μελετήσει τις ανάγκες μετακίνησης των γυναικών και δημοσίευσε την 90σέλιδη έκθεσή της για το θέμα.

Στην Ιρλανδία, το 55% των γυναικών δήλωσαν ότι δεν θα χρησιμοποιούσαν τα μέσα μαζικής μεταφοράς τη νύχτα και το 34% παραδέχτηκαν ότι το αίσθημα ανασφάλειας τις εμπόδισε να ταξιδέψουν.

Στη Γαλλία, τα αποτελέσματα είναι χειρότερα: το 87% των γυναικών δηλώνουν ότι έχουν πέσει θύματα σεξουαλικής παρενόχλησης, σεξουαλικής επίθεσης ή βιασμού στα μέσα μαζικής μεταφοράς

«Ένα και μόνο περιστατικό έχει συχνά διαρκή αντίκτυπο στο αίσθημα ασφάλειας και στις καθημερινές επιλογές των γυναικών» σύμφωνα με την έκθεση της Arup.

Η έκθεση αυτή δίνει επίσης παραδείγματα των στρατηγικών που χρησιμοποιούν οι γυναίκες για να προστατεύσουν τον εαυτό τους, όπως «επιλέγουν να κατέβουν σε μια πιο μακρινή στάση, προκειμένου να αποφύγουν έναν μη ασφαλή σταθμό» ή «κρατούν κλειδιά στο χέρι τους ως αυτοσχέδιο όπλο».

Στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, υπάρχουν επίσης βίντεο με έφηβες και γυναίκες που δείχνουν το «μπλουζάκι του μετρό», ένα φαρδύ ρούχο το οποίο φοράνε πάνω από πιο εφαρμοστά ρούχα, ώστε να μην προσελκύουν την ανεπιθύμητη προσοχή.

Αρκετές χώρες έχουν ξεκινήσει εκστρατείες ευαισθητοποίησης σχετικά με τον τρόπο αντίδρασης στην παρενόχληση. Στην Ευρώπη, το Βέλγιο ήταν η πρώτη χώρα που ψήφισε το 2014 νόμο που καθιστά ποινικό αδίκημα τον σεξισμό την σεξουαλική παρενόχληση. Η Πορτογαλία ακολούθησε το 2015 και η Γαλλία το 2018.


About the author


Δείτε επίσης

Η τρίτη γενιά του Nissan Leaf ξεκινά την παραγωγή της στο πλήρως αναβαθμισμένο εργοστάσιο του Sunderland

Η τρίτη γενιά του Nissan Leaf ξεκινά την παραγωγή της στο πλήρως αναβαθμισμένο εργοστάσιο του Sunderland

Λάντο Νόρις εναντίον του αφεντικού του: Η απίστευτη μάχη με καρτ που κόβει την ανάσα – BINTEO

Λάντο Νόρις εναντίον του αφεντικού του: Η απίστευτη μάχη με καρτ που κόβει την ανάσα – BINTEO

Toyota Prius Plug-in Hybrid Nightshade: Το δοκιμάζουμε στην πιο εντυπωσιακή του έκδοση

Toyota Prius Plug-in Hybrid Nightshade: Το δοκιμάζουμε στην πιο εντυπωσιακή του έκδοση

To smart #2 ξεκινά δοκιμές στη νέα ηλεκτρική πλατφόρμα ECA

To smart #2 ξεκινά δοκιμές στη νέα ηλεκτρική πλατφόρμα ECA

Ford Ranger PHEV Platinum: Ανυπέρβλητη ισχύς!

Ford Ranger PHEV Platinum: Ανυπέρβλητη ισχύς!

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αναθεωρεί τον στόχο για την πλήρη απαγόρευση πώλησης νέων βενζινοκίνητων και πετρελαιοκίνητων οχημάτων το 2035

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αναθεωρεί τον στόχο για την πλήρη απαγόρευση πώλησης νέων βενζινοκίνητων και πετρελαιοκίνητων οχημάτων το 2035