Το πιο παράξενο μονοθέσιο της F1 βγαίνει προς πώληση

Το πιο παράξενο μονοθέσιο της F1 βγαίνει προς πώληση

Το « πιο παράξενο » μονοθέσιο όλων των εποχών με έξι τροχούς, που οδηγήθηκε από έναν πρώην παγκόσμιο πρωταθλητή, βγαίνει προς πώληση σε εξωφρενική τιμή.

Το παράξενο αντίγραφο της Tyrrell P34 με έξι τροχούς, πρόκειται να δημοπρατηθεί τον Μάιο και αναμένεται να φτάσει την τιμή των 544.000 λιρών. Το αρχικό P34 αγωνίστηκε κατά τις αγωνιστικές περιόδους του 1976 και του 1977, ενώ αυτό το αντίγραφο κατασκευάστηκε πολλά χρόνια αργότερα, το 2008.

Καθώς το συγκεκριμένο μοντέλο – που ανήκει στον θρυλικό οδηγό αγώνων Jody Scheckter – δεν έχει αγωνιστεί ποτέ, βρίσκεται σε άριστη κατάσταση.

wacky-racer-oddest-f1-car

Ο ιδιόμορφος σχεδιασμός του κινητήρα με έξι τροχούς είναι δημιούργημα του τεχνικού διευθυντή της Tyrrell, Derek Gardner.

Πίστευε ότι μπορούσε να τοποθετήσει μικρότερους τροχούς κάτω από την αεροτομή. Το δεύτερο σετ ελαστικών θα αντιστάθμιζε τη μειωμένη επιφάνεια επαφής των μικρότερων τροχών.

wacky-racer-oddest-f1-car

Επίσης, θα υπήρχε λιγότερη αντίσταση συγκριτικά με τη ροή του αέρα πάνω από τα ψηλότερα ελαστικά που χρησιμοποιούσαν οι ανταγωνιστές. Ο Gardner θεωρούσε επίσης ότι δύο επιπλέον τροχοί ίσως να σήμαιναν καλύτερο φρενάρισμα.

Παρά την έξυπνη ιδέα, στην πράξη οι οδηγοί αντιμετόπισαν δυσκολίες.

Παρόλο που υπήρχαν σχεδιαστικές αδυναμίες, η P34 γνώρισε επιτυχία στην πίστα.

Ο Σέκτερ οδήγησε το μονοθέσιο στην νίκη του στο Grand Prix της Σουηδίας το 1976. Εκείνος και ο συμπαίκτης του, Patrick Depailler, σημείωσαν συνολικά 10 νίκες εκείνη τη σεζόν, συμπεριλαμβανομένων της δεύτερης και τρίτης θέσης αντίστοιχα στο Grand Prix του Μονακό.

wacky-racer-oddest-f1-car

Χαρακτηριστικά

Τα πάνελ είναι διάφανα, και επιτρέπουν στον οδηγό να έχει εικόνα των ελαστικών του. Διαθέτει επίσης απαγωγούς που τους επέτρεπαν να πάρουν καλύτερα τις στροφές και να ελαχιστοποιήσουν τη φθορά των ελαστικών.

Το μονοθέσιο του Σέκετερ φαίνεται να έχει κατασκευαστεί σύμφωνα με τις προδιαγραφές του 1976, κρίνοντας από τους αεραγωγούς ψύξης φρένων NACA στην εμπρός πτέρυγα. Οι τροποποιήσεις για τη σεζόν του 1977 περιλάμβαναν έναν εξελιγμένο σχεδιασμό με μεγάλα πάνελ από πλέγμα.

Θα δημοπρατηθεί τον Μάιο στον οίκο δημοπρασιών RM Sotheby’s στο Μονακό, με εκτιμώμενη τιμή μεταξύ £381.000 και £544.000, χωρίς ελάχιστο όριο.

Έρχεται τη στιγμή που η εκπληκτική συλλογή αυτοκινήτων του θρύλου της Formula 1, η οποία περιλαμβάνει ένα σπάνιο κλασικό αυτοκίνητο, πρόκειται να βγει σε δημοπρασία.

Οι οπαδοί της Formula 1 με μεγάλη οικονομική άνεση θα είναι πρόθυμοι να αποκτήσουν μερικά από τα σπανιότερα κλασικά αυτοκίνητα που υπάρχουν ακόμα.

Το μονοθέσιο που χάρισε στον Jody τον τίτλο του Παγκόσμιου Πρωταθλητή είναι μόνο ένα από τα πολλά απίστευτα που θα δημοπρατηθούν στο Μονακό.

Η Ferrari 312 T4 του 1979 αναμένεται να πουληθεί μεταξύ £4.5 εκατομμυρίων και £5.5 εκατομμυρίων, με ολόκληρη τη συλλογή να εκτιμάται ότι θα φτάσει περίπου τα £11 εκατομμύρια. Ανάμεσα στην απίστευτη συλλογή του Jody από μονοθέσια της Formula 1, αναμένεται να εντυπωσιάσει τους petrolheads στη δημοπρασία και ένα σπάνιο κλασικό αυτοκίνητο δρόμου.

Η Alfa Romeo Giulietta SZ του 1960 είναι ένα εκπληκτικό αυτοκίνητο που ανήκε προηγουμένως σε οδηγό της Scuderia Ferrari.

Δείτε επίσης

Φώτα αυτοκινήτου: Δεν ανάβει η μεγάλη σκάλα – 9 πιθανές αιτίες

Φώτα αυτοκινήτου: Δεν ανάβει η μεγάλη σκάλα – 9 πιθανές αιτίες

Σήμα της Renault: Το κρυφό μήνυμα πίσω από το γαλλικό διαμάντι

Σήμα της Renault: Το κρυφό μήνυμα πίσω από το γαλλικό διαμάντι

Mercedes: Χωρίς… φρένα τα νέα ηλεκτρικά της αυτοκίνητα

Mercedes: Χωρίς… φρένα τα νέα ηλεκτρικά της αυτοκίνητα

F1: Σαμποτάζ της Mercedes στον Hamilton; Τι λέει ο διευθυντής της ομάδας

F1: Σαμποτάζ της Mercedes στον Hamilton; Τι λέει ο διευθυντής της ομάδας

Μεταχειρισμένα: Τι προσέχω όταν αγοράζω από «δεύτερο χέρι»;

Μεταχειρισμένα: Τι προσέχω όταν αγοράζω από «δεύτερο χέρι»;

Το κρυφό μήνυμα πίσω από το σήμα της Hyundai – Μήπως νόμιζες οτι ήταν απλά το γράμμα «H»;

Το κρυφό μήνυμα πίσω από το σήμα της Hyundai – Μήπως νόμιζες οτι ήταν απλά το γράμμα «H»;