Νέα απειλή: Οι Χούθι «παγώνουν» την αυτοκινητοβιομηχανία

Νέα απειλή: Οι Χούθι «παγώνουν» την αυτοκινητοβιομηχανία

Ένα νέο πρόβλημα αντιμετωπίζει η παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία, βλέποντας τις επιθέσεις των Χούθι σε φορτηγά πλοία να δημιουργούν ελλείψεις σε εξαρτήματα και ανυπέρβλητα εμπόδια στη μεταφορά οχημάτων.

Μπροστά σε μια νέα πρόκληση βρίσκεται η παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία μετά και την κλιμάκωση που παρατηρείται στις επιθέσεις των Χούθι σε πλοία-φορτηγά τα οποία διασχίζουν την Ερυθρά Θάλασσα.

Οι επιθέσεις αυτές δημιουργούν ελλείψεις σε εξαρτήματα αναγκάζοντας πολλούς κατασκευαστές να αναζητήσουν νέα «κανάλια» τροφοδοσίας ή ακόμα και να διακόψουν την παραγωγική διαδικασία.

Ενδεικτική της κατάστασης είναι η απόφαση της Volvo να παγώσει την παραγωγή των XC40 και C40 στο εργοστάσιο που διατηρεί στη Γάνδη, εξαιτίας της έλλειψης συστημάτων μετάδοσης.

Νέα απειλή: Οι Χούθι «παγώνουν» την αυτοκινητοβιομηχανία

Η έλλειψη προκλήθηκε καθώς τα φορτηγά πλοία που μεταφέρουν τα συγκεκριμένα εξαρτήματα αναγκάστηκαν να αλλάξουν πορεία ώστε να αποφύγουν μια ενδεχόμενη επίθεση από τους Χούθι στην Ερυθρά Θάλασσα.

Ανάλογη ήταν και η απόφαση της Tesla, η οποία πρόκειται να παγώσει την παραγωγή του Model Y στο Βερολίνο από τις 29 Ιανουαρίου έως και τις 11 Φεβρουαρίου.

Ο όμιλος Volkswagen αναζητά λύσεις σε συνεργασία με τις πλοιοκτήτριες εταιρείες ενώ ο όμιλος Stellantis έχει ενεργοποιήσει την επιλογή της αερομεταφοράς ώστε να κρατήσει τα εργοστάσιά της ανοικτά.

Νέα απειλή: Οι Χούθι «παγώνουν» την αυτοκινητοβιομηχανία

Αποφεύγοντας την Ερυθρά Θάλασσα και κατ’ επέκταση τη διώρυγα του Σουέζ, τα φορτηγά πλοία είναι αναγκασμένα να κατευθύνονται προς το νοτιότερο άκρο της αφρικανικής ηπείρου και στη συνέχεια να κινούνται βόρεια με κατεύθυνση τα δυτικά παράλια της Ευρώπης. Αυτό κοστίζει τόσο σε χρόνο όσο και σε χρήμα, μιας και τα πλοία καλούνται να διανύσουν μια μεγαλύτερη διαδρομή από και προς τον τελικό προορισμό τους.

Στην περίπτωση, λοιπόν, που οι επιθέσεις των Χούθι στην ερυθρά θάλασσα συνεχιστούν είναι πολύ πιθανόν οι καθυστερήσεις στην παραγωγή και στις παραδόσεις νέων οχημάτων να κάνουν και πάλι την εμφάνισή τους, βάζοντας φρένο στη σταθερά ανοδική τάση που παρατηρείται το τελευταίο έτος στα μεγέθη της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας.    


About the author


Δείτε επίσης

Πόσο «πράσινα» είναι πραγματικά τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα;

Πόσο «πράσινα» είναι πραγματικά τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα;

F1:Οι 5 βασικοί λόγοι που ο Lewis Hamilton δεν έχει «κουμπώσει» στη Ferrari

F1:Οι 5 βασικοί λόγοι που ο Lewis Hamilton δεν έχει «κουμπώσει» στη Ferrari

Τα 4 πιο κοινά λάθη που κάνουμε όλοι και κάνουμε ζημιά στον κινητήρα

Τα 4 πιο κοινά λάθη που κάνουμε όλοι και κάνουμε ζημιά στον κινητήρα

Γιατί επανεξετάζονται οι κανονισμοί κινητήρων του 2026 στη συνεδρίαση της Επιτροπής F1

Γιατί επανεξετάζονται οι κανονισμοί κινητήρων του 2026 στη συνεδρίαση της Επιτροπής F1

Γιατί δεν πέφτουν οι τιμές μεταχειρισμένων;

Γιατί δεν πέφτουν οι τιμές μεταχειρισμένων;

F1: Προς πώληση γνήσια ανταλλακτικά της Ferrari

F1: Προς πώληση γνήσια ανταλλακτικά της Ferrari