Νέο ηλεκτρικό Volkswagen Golf GTI: Το επερχόμενο hot hatch θα είναι ένα «τέρας»

Νέο ηλεκτρικό Volkswagen Golf GTI: Το επερχόμενο hot hatch θα είναι ένα «τέρας»

Είναι πλέον επίσημο: Το πρώτο πλήρως ηλεκτρικό Volkswagen Golf GTI βρίσκεται υπό ανάπτυξη.

Πρόκειται αναμφίβολα για μια κομβική στιγμή για το εμβληματικό hot hatchback, και προκειμένου να καθησυχάσει τους πιο σκεπτικιστές φίλους του μοντέλου, ο CEO της VW, Thomas Schäfer, υποσχέθηκε πως το νέο ηλεκτρικό GTI θα είναι «ένα αυτοκίνητο-τέρας».

Δεν έχει ακόμη ανακοινωθεί η ακριβής ημερομηνία κυκλοφορίας του νέου GTI, ωστόσο η Volkswagen θα συνεχίσει να εξελίσσει την υπάρχουσα γενιά του Golf τουλάχιστον μέχρι το 2030.

Η εξέλιξη του νέου μοντέλου βρίσκεται ήδη σε προχωρημένο στάδιο, και παρότι η VW κρατά τα περισσότερα στοιχεία ως επτασφράγιστο μυστικό, ο Schäfer δήλωσε πως είναι «πολύ ευχαριστημένος με την πρόοδο», προσθέτοντας: «Είναι κουλ. Μπορείς να το κάνεις συναρπαστικό. Πρέπει να είναι συναρπαστικό, πρέπει να είναι αυθεντικό. Πρέπει να είναι ένα [αληθινό] GTI».

Κινητήρας και επιδόσεις του νέου ηλεκτρικού VW Golf GTI

Αυτό που γνωρίζουμε μέχρι στιγμής είναι ότι το νέο GTI θα παραμείνει προσθιοκίνητο, παρότι το ηλεκτρικό του «αδελφάκι», το ID.3 GTX, αποδίδει 322 ίππους και είναι πισωκίνητο. Πρόκειται για περίπου 60 ίππους περισσότερους από το σημερινό GTI με τον 2.0 λίτρων υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα. Ωστόσο, είναι πολύ πιθανό το νέο e-GTI να φτάσει σε αντίστοιχα επίπεδα ισχύος(αναμένεται να ξεπερνάει τα 300 άλογα), εκμεταλλευόμενο την ικανότητα των ηλεκτρικών μοτέρ να διαχειρίζονται με ακρίβεια τη ροπή σε κάθε τροχό.

Ταυτόχρονα, σχεδιάζεται και η πρώτη ηλεκτρική έκδοση του Golf R, η οποία θα ανεβάσει κι άλλο την ισχύ και θα διαθέτει τετρακίνηση.

Ο Schäfer ανέφερε ότι το ID.2 GTI, το οποίο έχει ήδη παρουσιαστεί σε μορφή concept, θα αποτελέσει το σημείο αναφοράς για το νέο ηλεκτρικό Golf GTI. «Θα παρουσιάσουμε μια ολόκληρη οικογένεια GTI, ξεκινώντας με το ID.2 GTI, που θα είναι το πρώτο ηλεκτρικό GTI», εξήγησε. «Όταν ξεκινήσαμε αυτό το ταξίδι, είπαμε στις ομάδες εξέλιξης “πρέπει να είμαστε υπερήφανοι για το GTI του μέλλοντος” – και το έχουν πάρει πολύ σοβαρά».

Ο ίδιος έχει ήδη οδηγήσει το νέο GTI(το οποίο αναμένεται να κυκλοφορήσει το 2026) σε πρωτότυπη μορφή. «Έχουμε δοκιμάσει μερικά πρωτότυπα με τη νέα διάταξη και είναι συγκλονιστικό», δήλωσε. «Τι γίνεται με τον ήχο; Τι γίνεται με την αίσθηση, την οδική συμπεριφορά και όλα τα σχετικά; Μπορεί να επιτευχθεί». Παρόλα αυτά, δεν θέλησε να αποκαλύψει αν το νέο GTI θα ακολουθήσει την προσέγγιση του Hyundai Ioniq 5 N, που περιλαμβάνει προσομοίωση αλλαγών ταχυτήτων, τεχνητό ήχο και drift mode, λειτουργίες που θα ταίριαζαν στη σκληροπυρηνική φύση ενός ηλεκτρικού Golf R.

Πώς θα μοιάζει το ηλεκτρικό VW Golf GTI;

Ο ψηφιακός σχεδιασμός του νέου Golf προχωρά με γοργούς ρυθμούς, πριν ξεκινήσει η παραγωγή των φυσικών πρωτοτύπων. «Ξέρουμε πώς μοιάζει το αυτοκίνητο και μπορούμε να καθίσουμε εικονικά μέσα του», είπε ο Schäfer. «Οι διαστάσεις της πλατφόρμας και του οχήματος έχουν οριστεί, αν και δεν έχει τελειοποιηθεί κάθε σχεδιαστική λεπτομέρεια. Έχουμε ακόμα πολλά βήματα μπροστά μας».

Σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες και τις αποκλειστικές εικόνες, το νέο GTI θα ακολουθήσει την παραδοσιακή σχεδιαστική φιλοσοφία της εξέλιξης και όχι της «επανάστασης». Η προσβασιμότητα και η οικειότητα είναι δύο στοιχεία που διατηρούν εδώ και δεκαετίες τη δημοφιλία του Golf στο κοινό και αναμένεται να αποδειχθούν κρίσιμα στοιχεία για να πειστούν οι αγοραστές να στραφούν στην ηλεκτροκίνηση.

Πλατφόρμα SSP και νέα εποχή για το Group VW

Η νέα αρχιτεκτονική SSP πρόβλέπεται πως θα φέρει επανάσταση στο Group Volkswagen. Ηλεκτρικά αυτοκίνητα από τη Skoda και τη VW μέχρι τη Lamborghini και την Bentley θα βασίζονται στη νέα αυτή τεχνολογία λογισμικού και υλικού, με διαμορφώσεις που θα προσαρμόζονται ανάλογα με το μέγεθος και την τιμή του κάθε οχήματος.

«Θα είναι πραγματικά κλιμακούμενη», δήλωσε ο Schäfer στα διεθνή μέσα. «Έχουμε διαφορετικά μεγέθη ανάλογα με το μοντέλο, αλλά χρησιμοποιούμε τα ίδια βασικά στοιχεία, ώστε να επιτυγχάνεται το μέγιστο όφελος σε κλίμακα, ακόμη και στην αγοραστική δύναμη».

Και ποιο είναι το αγαπημένο GTI του Schäfer;

«Νομίζω ότι το πρώτο είναι το πιο συναρπαστικό, γιατί ήρθε από το πουθενά και άλλαξε τα δεδομένα», απάντησε ο CEO της VW.

Το πρώτο Golf GTI απέδιδε 108 ίππους από έναν ατμοσφαιρικό, τετρακύλινδρο κινητήρα 1.6 λίτρων. Ένα τεράστιο άλμα μάς φέρνει 54 χρόνια μετά, στο πρώτο ηλεκτρικό GTI με περισσότερους από 300 ίππους. Το πιο σημαντικό; Όπως όλα δείχνουν, η VW θέλει να κρατήσει DNA του πρωτοτύπου μοντέλου  ζωντανό και στην ηλεκτρική εποχή.

 

Δείτε επίσης

Πώς να επιλέξεις το σωστό μέγεθος εξάτμισης για το όχημά σου – Και τι θα γίνει αν βάλεις μεγαλύτερη ή μικρότερη

Πώς να επιλέξεις το σωστό μέγεθος εξάτμισης για το όχημά σου – Και τι θα γίνει αν βάλεις μεγαλύτερη ή μικρότερη

Μεγάλη έρευνα: 1 στους 2 οδηγούς αποσπάται από τη συζήτηση με τους επιβάτες στο αυτοκίνητο

Μεγάλη έρευνα: 1 στους 2 οδηγούς αποσπάται από τη συζήτηση με τους επιβάτες στο αυτοκίνητο

Κορεατικό οικογενειακό SUV, με προηγμένα συστήματα ασφάλειας και υποβοήθησης, 7 αερόσακους και εργοστασιακή εγγύηση 5 ετών χωρίς όριο στα χλμ.

Κορεατικό οικογενειακό SUV, με προηγμένα συστήματα ασφάλειας και υποβοήθησης, 7 αερόσακους και εργοστασιακή εγγύηση 5 ετών χωρίς όριο στα χλμ.

Καις πολύ βενζίνη; Αυτοί είναι οι 10 καλύτεροι τρόποι να μειώσεις την κατανάλωση στο αυτοκίνητο

Καις πολύ βενζίνη; Αυτοί είναι οι 10 καλύτεροι τρόποι να μειώσεις την κατανάλωση στο αυτοκίνητο

Νέο Toyota Celica: Παρουσιάστηκε σε επιλεγμένους εμπόρους της μάρκας – Έχει βγει στον δρόμο για δοκιμές

Νέο Toyota Celica: Παρουσιάστηκε σε επιλεγμένους εμπόρους της μάρκας – Έχει βγει στον δρόμο για δοκιμές

F1: «Ο Piastri μας έδωσε δουλίτσα για το σπίτι» είπε ο Stella

F1: «Ο Piastri μας έδωσε δουλίτσα για το σπίτι» είπε ο Stella