Νέοι κανονισμοί στην F1 το 2026 - Ποιες είναι οι αντιδράσεις των οδηγών

Νέοι κανονισμοί στην F1 το 2026 - Ποιες είναι οι αντιδράσεις των οδηγών

Τα πρώτα 24ωρα μετά την ανακοίνωσή τους, τα σχέδια για την αναμόρφωση των τεχνικών κανονισμών της Φόρμουλα Ένα το 2026 έτυχαν ανάμεικτης υποδοχής από τους οδηγούς. Μιλώντας κατά τη διάρκεια της δημοσιογραφικής ημέρας για το Γκραν Πρι του Καναδά αυτό το Σαββατοκύριακο, οι οδηγοί έθεσαν ερωτήματα σχετικά με την απόδοση των προτεινόμενων μονοθέσιων και την ασφάλειά τους, αν και σχεδόν κάθε απάντηση προηγήθηκε με την πεποίθηση ότι είναι πολύ νωρίς για να μιλήσουμε οριστικά για τον αντίκτυπο που θα έχουν οι νέοι κανονισμοί.

Το βιβλίο κανονισμών του 2026 προβλέπει μείωση του βάρους και του μεγέθους των μονοθέσιων, σημαντικά επίπεδα ενεργής αεροτομής για τη μείωση της αντίστασης στις ευθείες και μια ενεργειακή ώθηση τύπου push-to-pass που θα αντικαταστήσει το σημερινό βοήθημα προσπέρασης με το σύστημα μείωσης της αντίστασης (DRS). Οι αλλαγές που ανακοινώθηκαν την Πέμπτη γράφτηκαν έτσι ώστε να λειτουργούν σε συνδυασμό με τους νέους κανονισμούς της F1 για τους κινητήρες, σύμφωνα με τους οποίους το 50% της ισχύος του μονοθεσίου θα προέρχεται από το ηλεκτρικό μέρος της μονάδας ισχύος και το 50% από τον V6 turbo κινητήρα.

Μετά την ανακοίνωση των κανονισμών για τους κινητήρες το 2022, εκφράστηκαν ανησυχίες ότι η πρόσθετη έμφαση στην ηλεκτρική ισχύ μπορεί να έχει ως αποτέλεσμα τα αυτοκίνητα να ξεμένουν από μπαταρία στις ευθείες, αναγκάζοντας τους οδηγούς να επιβραδύνουν σημαντικά και να κατεβάζουν ταχύτητα πριν από τις ζώνες φρεναρίσματος. Οι νέοι αεροδυναμικοί κανονισμοί γράφτηκαν για να διασκεδάσουν αυτούς τους φόβους, με την ενεργή αεροτομή τόσο στα εμπρός όσο και στα πίσω φτερά να επιτρέπει τη μείωση της αντίστασης κατά 55% – βελτιώνοντας σημαντικά την απόδοση του αυτοκινήτου. Όμως, αυτή η μείωση της αντίστασης έχει έρθει επίσης με κόστος την downforce – με μια προβλεπόμενη μείωση 30%, σύμφωνα με τη FIA – η οποία με τη σειρά της θα μειώσει τις ταχύτητες στις στροφές.

«Μίλησα με μερικούς οδηγούς που το οδήγησαν στον προσομοιωτή, Εγώ όχι, αλλά είπαν ότι είναι αρκετά αργό», δήλωσε ο επτά φορές παγκόσμιος πρωταθλητής Lewis Hamilton στο Μόντρεαλ. “Οπότε θα δούμε αν είναι όντως η σωστή κατεύθυνση ή όχι».

«Αλλά νομίζω ότι από την άποψη της βιωσιμότητας, ιδίως από την πλευρά της μονάδας ισχύος, είναι ένα πραγματικά τολμηρό βήμα και πηγαίνει προς τη σωστή κατεύθυνση. Απλά πρέπει να διασφαλίσουμε ότι τα μονοθέσια είναι αποδοτικά, γρήγορα και ότι στην πραγματικότητα οι αγώνες βελτιώνονται».

Ο οδηγός της Williams, Alex Albon, εξέφρασε επίσης ανησυχίες σχετικά με τη συνολική ταχύτητα των μονοθεσίων στις προσομοιώσεις, αλλά δήλωσε ότι πιθανότατα θα βελτιωθεί καθώς οι κανόνες θα αυστηροποιούνται και η ανάπτυξη βάσει των νέων κανονισμών θα ξεκινάει.

«Βάλαμε τους δικούς μας στις προσομοιώσεις να κάνουν κάποια δουλειά, αλλά εγώ ο ίδιος δεν έχω κάνει καμία », είπε. «Δεν θέλω να μιλήσω εκτός σειράς, αλλά νομίζω ότι θα είναι πολύ αργά, εξαιρετικά αργά.»

«Υποθέτω ότι γίνονται πολλά πράγματα γύρω από τη διασφάλιση ότι οι ταχύτητες στην ευθεία δεν θα μειώνονται στο τέλος με όλη την MGU-K. Εξακολουθώ να πιστεύω ότι πρέπει να γίνει κάποια δουλειά.»

Ο οδηγός της Haas, Nico Hükenberg, πρόσθεσε: «Μοιάζει με πολύ λιγότερη downforce, ειδικά στις στροφές υψηλής ταχύτητας. Θα είναι ένα αρκετά διαφορετικό σενάριο και χαρακτηριστικό από τώρα.»

«Όπως καταλαβαίνετε, θα υπάρξει σίγουρα μια δραστική αλλαγή, αλλά θα δούμε τι θα συμβεί από τώρα μέχρι και σε ενάμιση χρόνο, αν μπορεί δηλαδή να υπάρξουν κάποιες μικρές προσαρμογές ή όχι, με όλο αυτό που συμβαίνει.»

Ο απερχόμενος πρωταθλητής Max Verstappen δήλωσε ότι έχει ήδη σημειωθεί καλή πρόοδος στις προσομοιώσεις της Red Bull και ότι οι χρόνοι γύρου σε σχέση με τα σημερινά μονοθέσια θα εξαρτηθούν σε μεγάλο βαθμό από τα χαρακτηριστικά της πίστας.

«Είδα πολλές προσομοιώσεις μέσα στην ομάδα – δεν είναι σαν να βγήκε ξαφνικά τώρα και τώρα να αρχίζουμε να αναπτύσσουμε, είναι κάτι που υπήρχε και τελειοποιήθηκε φυσικά», είπε.

“Και πρέπει να πω ότι από την πρώτη φορά που το είδα μέχρι τις τελευταίες ενημερώσεις που είδα, νομίζω ότι έκαναν πολύ καλή πρόοδο στο πώς ο κινητήρας συνεργάζεται με το πλαίσιο και τη σχέση στις ευθείες. «Κάποιες πίστες νομίζω ότι θα είναι καλύτερες από άλλες, φυσικά, όταν είσαι πιο περιορισμένη ενεργειακά, αυτό θα είναι κάτι που πρέπει να αντιμετωπίσουμε».

Ενώ η μείωση της αντίστασης και της downforce θα έχει ως αποτέλεσμα μειωμένες ταχύτητες στις στροφές, θα επιτρέψει πολύ υψηλότερες τελικές ταχύτητες στις ευθείες. Ο οδηγός της Mercedes George Russell, ο οποίος είναι επίσης διευθυντής της Ένωσης Οδηγών Grand Prix, δήλωσε ότι η ασφάλεια σε ταχύτητες άνω των 230 μιλίων/ώρα στις ευθείες είναι κάτι που η FIA θα πρέπει να παρακολουθεί.

«Νομίζω ότι όσον αφορά την ασφάλεια, δυστυχώς, η ιστορία μάς έχει πει ότι πρέπει να συμβούν περιστατικά πριν γίνουν αλλαγές», δήλωσε. «Όλοι πρέπει να κάνουν πραγματικά διεξοδική δουλειά πριν από αυτούς τους κανονισμούς, επειδή τα μονοθέσια θα είναι τόσο γρήγορα και θα έχουν τόσο λίγη downforce στις ευθείες που θα νιώθεις σχεδόν σαν να αιωρείσαι και να πετάς στον αέρα.»

“Αν μπορείτε να φανταστείτε σε έναν αγώνα όπου αρχίζει να βρέχει και είστε με σλικ ελαστικά που τρέχετε με 250 μίλια/ώρα σε μια πίστα δρόμου, αυτό θα είναι ένα κάπως ακατάλληλο μέρος για να βρίσκεστε. Αυτά είναι ερωτήματα που πρέπει να απαντηθούν, και για να είμαστε δίκαιοι με τη FIA, έχουν πλήρη επίγνωση του θέματος και το παρακολουθούν και εξετάζουν όλα τα πιθανά σενάρια για το τι θα μπορούσε να συμβεί.”Ο χρόνος θα δείξει, αλλά τα μονοθέσια είναι ήδη πολύ γρήγορα όπως είναι και πού θα φτάσουμε στα 400 km/h [250 mph]; Χρειάζονται ή θέλουν πραγματικά οι οπαδοί να το δουν αυτό και τι είναι αυτό που πραγματικά θέλουμε εμείς να πετύχουμε;

«Για μένα είναι οι καλοί αγώνες, δεν με νοιάζει πραγματικά πόσο γρήγορα είναι τα αυτοκίνητα στην πίστα, θέλετε να έχετε καλούς αγώνες, σκληρούς αγώνες και ισχυρό ανταγωνισμό, ιδανικά μεταξύ κάθε ομάδας και κάθε οδηγού. »

Οι οδηγοί πιέζουν για μείωση του βάρους των αυτοκινήτων εδώ και αρκετό καιρό για να βελτιώσουν τα χαρακτηριστικά χειρισμού, αλλά σύμφωνα με τους νέους κανονισμούς το ελάχιστο βάρος θα μειωθεί μόνο κατά 30 κιλά. Επιπλέον, το ποσοστό αυτό θα εξαρτάται από το αν οι ομάδες θα μπορέσουν να πετύχουν αυτόν τον στόχο με την κατασκευή των μονοθεσίων τους – κάτι για το οποίο ο Verstappen δεν είναι πεπεισμένος.

«Αυτή τη στιγμή [η επίτευξη του στόχου μείωσης του βάρους] θα είναι πολύ δύσκολη με τον τρόπο που είναι όλα», είπε. «Ακόμα και τώρα, κάποιες ομάδες είναι υπέρβαρες, οπότε για να πάμε ακόμα και 30 κιλά λιγότερο, ξέρω ότι οι διαστάσεις [του μονοθεσίου] αλλάζουν λίγο, αλλά η απώλεια 30 κιλών θα είναι το τέλειο σενάριο [για μια ομάδα το 2026], ας το πούμε έτσι».

Ερωτηθείς για το τι είδους μείωση του βάρους θα είχε θετικό αντίκτυπο στους αγώνες, ο Verstappen είπε: «Χρειάζεσαι τουλάχιστον 100 ή 150 κιλά, αλλά αυτή τη στιγμή με το πώς είναι τα πάντα, σίγουρα αυτό είναι αδύνατο. Έχει να κάνει επίσης με τον κινητήρα και την μπαταρία, που είναι πολύ βαριά και μακριά και φαρδιά.

«Προς το παρόν αυτό είναι ευσεβής πόθος, αλλά θα είναι σίγουρα αυτό που χρειαζόμαστε, για να το κάνουμε πιο ευέλικτο και πιο διασκεδαστικό».

Δείτε επίσης

F1: GP Βελγίου 2024 – Πού και πότε θα το δούμε

F1: GP Βελγίου 2024 – Πού και πότε θα το δούμε

Αγορά αυτοκινήτου: Πώς κινήθηκε το πρώτο εξάμηνο του 2024

Αγορά αυτοκινήτου: Πώς κινήθηκε το πρώτο εξάμηνο του 2024

Κουίζ: Έχεις πάθος με την ταχύτητα; Μπορείς να κάνεις το 3/3;

Κουίζ: Έχεις πάθος με την ταχύτητα; Μπορείς να κάνεις το 3/3;

Ζυγοστάθμιση ελαστικών αυτοκινήτου: Πώς θα καταλάβετε εάν υπάρχει πρόβλημα

Ζυγοστάθμιση ελαστικών αυτοκινήτου: Πώς θα καταλάβετε εάν υπάρχει πρόβλημα

Γιατί ο κλιματισμός του αυτοκινήτου βγάζει ζεστό αέρα;

Γιατί ο κλιματισμός του αυτοκινήτου βγάζει ζεστό αέρα;

Rolls-Royce: Ο νέος κινητήρας που μπορεί να αλλάξει τα πάντα

Rolls-Royce: Ο νέος κινητήρας που μπορεί να αλλάξει τα πάντα