Ο Max Verstappen κατηγορείται για πολλαπλές παραβιάσεις των κανόνων της FIA μετά από «εξαιρετικά επικίνδυνες» κινήσεις

Ο Max Verstappen κατηγορείται για πολλαπλές παραβιάσεις των κανόνων της FIA μετά από «εξαιρετικά επικίνδυνες» κινήσεις

Άνεξάρτητα από τη σύγκρουση του Max Verstappen με τον Lando Norris στην Αυστρία, ο Marc Priestley πιστεύει πως οι πράξεις του Ολλανδού μετά την επαφή ήταν «πιο επικίνδυνες» καθώς ήταν «παιδαριώδεις» και αποτελούσαν «αντίποινα».

Ο Verstappen και ο Norris συγκρούστηκαν στον 64ο γύρο του Grand Prix της Αυστρίας, καθώς πάλευαν για τη νίκη. Ήταν μια «αναπόφευκτη» επαφή, όπως την χαρακτήρισε ο Christian Horner.

Ήταν το χειρότερο από όλα τα περιστατικά που είδαμε τον Max να κάνει κίνηση για προσπέρασμα υπό το φρενάρισμα παρόλο που ο Verstappen προηγείτο με διαφορά άνω των εφτά δευτερολέπτων, ένα αργό pit stop και ένα μπλοκάρισμα των τροχών από τον Ολλανδό άνοιξαν την πόρτα στον Norris να διεκδικήσει την πρωτιά.

Το προσπάθησε αρκετές φορές, αλλά αποκρούστηκε από τον Verstappen πριν ξαναπροσπαθήσει στη ζώνη φρεναρίσματος της 3ης στροφής στον 64ο γύρο.

Προσπαθώντας να προσπεράσει τον Verstappen από την εξωτερική πλευρά, ο οδηγός της Red Bull μετακινήθηκε προς τα αριστερά και τα δύο μονοθέσια ήρθαν σε επαφή με αποτέλεσμα και τα δύο, το MCL38 και το RB20, να υποστούν ζημιές στα πίσω ελαστικά.

Ο Norris κατάφερε με δυσκολία να επιστρέψει στα pits όπου και εγκατέλειψε τον αγώνα, ενώ ο Verstappen εφοδιάστηκε με καινούργιο σετ ελαστικών και ολοκλήρωσε το Grand Prix στην 5η θέση, αυξάνοντας το προβάδισμα του στην κορυφή της βαθμολογίας, στους 81 βαθμούς έναντι του οδηγού της McLaren. Κατάφερε να πάρει την 5η θέση παρά την ποινή 10 δευτερολέπτων που του επέβαλαν οι κριτές καθώς θεωρήθηκε ως «βασικός υπεύθυνος» για τη σύγκρουση.

Ο Priestley, πρώην μηχανικός της McLaren, πιστεύει πως ήταν μια δίκαιη ποινή, αλλά βρίσκει «περίεργο» το γεγονός ότι οι κριτές δεν έδωσαν ποινή νωρίτερα στον Verstappen για την κίνησή του κάτω από το φρενάρισμα όταν αμυνόταν απέναντι στον Norris.

«Φίλοι εκτός του μονοθέσιου, τουλάχιστον μέχρι σήμερα», δήλωσε ο 47χρονος στο κανάλι του στο YouTube.

«Ένα από τα θέματα συζήτησης τις τελευταίες εβδομάδες ήταν το πώς ο Verstappen και η Red Bull έχουν διαπρέψει υπό πίεση. Παρείχαν σταθερά κορυφαία απόδοση σε κάθε τομέα. Σπάνια βλέπουμε λάθη από την ομάδα ή τον οδηγό.»

«Ωστόσο, σήμερα, Κυριακή, τα πράγματα ήταν πολύ διαφορετικά.»

Είδαμε μια καταστροφική αλλαγή ελαστικών, που έφερε ξανά τον Lando Norris στο παιχνίδι. Επίσης είδαμε αμφιλεγόμενες στρατηγικές αποφάσεις, αν και ίσως είναι λίγο σκληρή αυτή η κριτική, και σίγουρα είδαμε αμφιλεγόμενους χειρισμούς από τον Max Verstappen όταν βρέθηκε υπό πίεση.

Ήταν σαν να πηγαίναμε πίσω στο χρόνο με τον Verstappen των προηγούμενων χρόνων, όταν πρωτομπήκε στο άθλημα, όταν δεχόταν επικρίσεις για τον επιθετικό τρόπο οδήγησης του, τις αμφιλεγόμενες κινήσεις του, τις κινήσεις κάτω από το φρενάρισμα.

Εισήγαγαν ακόμη και έναν κανόνα για την απαγόρευση της αλλαγής κατεύθυνσης κάτω από το φρενάρισμα εξαιτίας του Verstappen και παρόλα αυτά ήταν ο ίδιος ο Verstappen που φαινόταν να παραβιάζει αυτόν τον κανόνα, αν και οι κριτές δεν φαίνεται να συμφωνούσαν απαραίτητα, κάτι που είναι πολύ παράξενο.

Αν δούμε αυτά τα περιστατικά, πριν το σύμβαν, μπορούμε άνετα να σκεφτούμε σίγουρα μία, πιθανώς και δύο κινήσεις όπου ο Verstappen ήταν ξεκάθαρα υπαίτιος.

Υπήρχαν τρία αμφιλεγόμενα περιστατικά. Σε ένα από αυτά ο Lando μπήκε από την εσωτερική πλευρά, μπλόκαρε ένα ελαστικό, έχασε λίγο τον έλεγχο και ανάγκασε τον Verstappen να βγεί εκτός πίστας. Ο Max αναγκάστηκε να βγει εκτός επειδή ο Lando έκανε λάθος και αυτό οδήγησε τον Max να βγει από την πίστα.

Τα άλλα, οι κινήσεις μέσα στη ζώνη φρεναρίσματος… οι κινήσεις μέσα στη ζώνη φρεναρίσματος είναι εξαιρετικά επικίνδυνες και γι’ αυτό απαγορεύτηκαν. Οι οδηγοί βρίσκονται στα όρια των μονοθεσίων τους, μπαίνουν στη στροφή με ταχύτητα, φρενάρουν την τελευταία στιγμή.

Δεν φρενάρουν απλά για έναν κυκλικό κόμβο όπως εμείς με τα αυτοκίνητά μας έχοντας λίγο περιθώριο, είναι στα όρια, πιέζοντας, προσπαθώντας να φρενάρουν περισσότερο από τον αντίπαλό τους. Προσπαθούν να πάρουν κάθε εκατοστό του δευτερολέπτου από το μονοθέσιο τους.

Όσα αντέχει το μονοθέσιο, όσα αντέχουν τα ελαστικά, όση δύναμη φρεναρίσματος μπορούν να δημιουργήσουν πατώντας το πεντάλ κυριολεκτικά όσο πιο δυνατά μπορούν, αυτό κάνουν.

Άρα όταν βρίσκεσαι σε αυτή τη φάση και παλεύεις με όλη σου τη δύναμη, ελπίζοντας ότι τα κάνεις όλα σωστά, αν ο οδηγός μπροστά αποφασίσει τότε να αλλάξει κατεύθυνση, να κινηθεί σε αυτή τη φάση, υπάρχουν πολύ λίγα πράγματα που μπορείς να κάνεις για να αποφύγεις ένα ατύχημα.

Την πρώτη φορά που συνέβη αυτό, ο Lando τα κατάφερε πολύ καλά να αποφύγει ένα ατύχημα και επικοινώνησε μέσω ασυρμάτου για να διαμαρτυρηθεί, δικαιολογημένα. Αλλά δεν έγινε τίποτα για αυτό, οι κριτές σίγουρα δεν το διερεύνησαν.

Στον γύρο 64, τον γύρο που συνέβη η σύγκρουση, ήταν το χειρότερο από όλα τα περιστατικά όπου ο Max μετακινήθηκε υπό το φρενάρισμα. Αυτό που συνέβη ήταν ότι ο Max πήγε για την εσωτερική γραμμή, κάτι που ήταν εξαιρετικό για τον Lando επειδή φρέναρε στο πιο γυαλισμένο και με περισσότερη πρόσφυση τμήμα της πίστας, μπορούσε να φρενάρει κανονικά στη γραμμή φρεναρίσματος, αλλά στη συνέχεια ο Max μετακινήθηκε προς τα αριστερά και δεν άφησε περιθώριο για ένα άλλο μονοθέσιο. Επομένως, σημειώθηκε επαφή.

Οι κριτές θα μπορούσαν να πουν ότι δεν είναι απλώς παράβαση αλλά και εξαιρετικά επικίνδυνο, και η ποινή των 10 δευτερολέπτων ήταν, δίκαιη, αλλά και μεγαλύτερη να έδιναν, πάλι δίκαιη θα ήταν.

Ωστόσο, οι πράξεις του Verstappen μετά την σύγκρουση ήταν αυτές που ενοχλήθηκαν περισσότερο τον Priestley.

Ενώ ήταν αμέσως εμφανές ότι ο Verstappen είχε σκασμένο το πίσω λάστιχο, ο Norris κέρδισε μερικά μέτρα από τον Ολλανδό μόνο για να κινηθεί ο Verstappen προς τα δεξιά της πίστας, όπου βρισκόταν ο Norris και, σύμφωνα με τον Priestley, προσπαθούσε να τον «σπρώξει» εκτός πίστας.

«Αλλά στη συνέχεια, στη διαδρομή προς τη στροφή 4, ο Max άρχισε να στρίβει προς τα δεξιά και να σπρώχνει τον Lando εκτός πίστας. Και πάλι! »

«Το μονοθέσιό του εκείνη τη στιγμή ήταν εκτός ελέγχου, ήξερε ότι κατευθυνόταν προς τα pit stop. Ο Lando εκείνη τη στιγμή είχε λίγη περισσότερη πρόσφυση καθώς το ελαστικό του δεν είχε σκάσει ακόμη και όμως ο Max εξακολουθούσε να μην θέλει να τον αφήσει να περάσει. Σχεδόν θα έλεγε κανείς θυμωμένος μετά το περιστατικό. »

«Αυτό πιστεύω ότι είναι εξίσου ή και πιο επικίνδυνο γιατί έμοιαζε ανώριμο, έμοιαζε σαν αντίποινα. Τώρα, κρίνω αυτό από την εξωτερική πλευρά, αλλά έμοιαζε με την ανωριμότητα που έχουμε δει στο παρελθόν, σαν έναν ανώριμο Max, κάτι που δεν έχουμε συνηθίσει πρόσφατα. »

«Έχω τεράστιο σεβασμό για τον Max Verstappen, στον τρόπο που οδηγεί συνήθως, αλλά σήμερα όλα αυτά φαινόταν να εξαφανίζονται.»

Δείτε επίσης

Πώς να καθαρίστε τη μοκέτα του αυτοκινήτου και να απαλλαγείτε από τις μυρωδιές

Πώς να καθαρίστε τη μοκέτα του αυτοκινήτου και να απαλλαγείτε από τις μυρωδιές

Κεραμική επίστρωση: Τί είναι και πώς να αυξήσετε τη διάρκεια ζωής της

Κεραμική επίστρωση: Τί είναι και πώς να αυξήσετε τη διάρκεια ζωής της

Transformers: Τί είδους φορτηγό ήταν ο αρχικός Optimus Prime;

Transformers: Τί είδους φορτηγό ήταν ο αρχικός Optimus Prime;

4 τρόποι για να αποφύγετε την επιμόλυνση του καυσίμου

4 τρόποι για να αποφύγετε την επιμόλυνση του καυσίμου

Κουίζ: Λατρεύεις την ταχύτητα; Μπορείς να κάνεις το 3/3;

Κουίζ: Λατρεύεις την ταχύτητα; Μπορείς να κάνεις το 3/3;

Φόρτιση EV: Ποια ευρωπαϊκή χώρα είναι η φθηνότερη;

Φόρτιση EV: Ποια ευρωπαϊκή χώρα είναι η φθηνότερη;