Οι έξι πίστες που πρέπει να μείνουν για πάντα στην F1, σύμφωνα με τον Max Verstappen

Οι έξι πίστες που πρέπει να μείνουν για πάντα στην F1, σύμφωνα με τον Max Verstappen

F1: Τις έξι αγαπημένες πίστες του αποκάλυψε σε συνέντευξη του o οδηγός της Red Bull.

Με το πρόγραμμα της F1 να περιλαμβάνει πλέον 24 αγώνες, μερικές από τις αγαπημένες πίστες έχουν αποχαιρετίσει οριστικά.

Πρόσφατα, η F1 δημοσίευσε το πρόγραμμα της για την αγωνιστική σεζόν του 2026, στην οποία θα αποχαιρετίσουμε την πίστα της Ίμολα, που επέστρεψε το 2020 και μετά την πανδημία του Covid-19.

Τα τελευταία χρόνια έχουν προστεθεί και νέες πίστες, όπως αυτές του Μαϊάμι, του Λας Βέγκας και της Σαουδικής Αραβίας ενώ η εμβληματική πίστα του Ζάντβορτ θα είναι αυτή που θα αντικαταστήσει την Ίμολα από του χρόνου. Νέα πρότζεκτ ξεκινάνε σε Ταϊλάνδη και Βόρεια Αφρική ενώ το 2026 θα προστεθεί και άλλος αγώνας στην Ισπανία, αυτή τη φορά στην Μαδρίτη.

Από του χρόνου και μέχρι το 2031 θα δούμε αγώνες και στην πίστα του Spa-Francorchamps, αφού η F1 ψάχνει να βρει την ιδανική ισορροπία ανάμεσα στο να εξαντλήσει τα περιθώρια κέρδους με τις νέες πίστες σε πιο «εξωτικές» περιοχές και στο να διατηρήσει την αγνότητα στην «καρδία του αθλήματος», την Ευρώπη. 

F1: Η αντίδραση του Verstappen και οι 6 πίστες που «πρέπει» να μείνουν στην F1

Ένα δημόσιο πρόσωπο του αθλήματος που δεν φοβάται να κρύψει την απογοήτευση του με τον τρόπο που εξελίσσεται η F1 είναι, φυσικά, ο Max Verstappen.  Μάλιστα, ο 4 φορές πρωταθλητής τόνισε πως το πρόγραμμα θα ήταν πολύ διαφορετικό, αν ήταν αυτός το άτομο που έπαιρνε τις αποφάσεις. 

Ο Max Verstappen μίλησε στο ολλανδικό περιοδικό Formule 1 και δεν έκρυψε την επιθυμία του για ένα πιο «συμμαζεμένο» αγωνιστικό καλεντάρι στη F1, με λιγότερους αγώνες και μεγαλύτερη έμφαση στις πίστες με ιστορική και αμιγώς αγωνιστική αξία.

«Ιδανικά, ελπίζεις πως θα αναπτυχθεί και μία κουλτούρα μηχανοκίνητου αθλητισμού σε αυτές τις χώρες», σχολίασε για τους νέους προορισμούς που μπαίνουν στο πρόγραμμα. «Αλλά αν ήταν στο χέρι μου, το καλεντάρι θα ήταν τελείως διαφορετικό και με λιγότερους αγώνες».

Ο Verstappen υπογράμμισε ότι ορισμένες πίστες θα έπρεπε να έχουν «ειδικό καθεστώς» και να μην απουσιάζουν ποτέ από το πρόγραμμα, λόγω της καθαρής αγωνιστικής τους αξίας. Ανέφερε συγκεκριμένα τις Spa-Francorchamps, Zandvoort, Silverstone, Imola, Suzuka και τη Βραζιλία, ως αδιαπραγμάτευτες τοποθεσίες για το πρωτάθλημα.

Η δήλωσή του έρχεται τη στιγμή που το καλεντάρι έχει φτάσει στους 24 αγώνες, γεγονός που έχει προκαλέσει πολλές συζητήσεις. Ο ίδιος είναι από τους πλέον έντονους επικριτές αυτής της υπερφόρτωσης, τονίζοντας πως το φόρτο εργασίας είναι εξουθενωτικός, ειδικά για τους ανθρώπους του paddock που καλούνται να ισορροπήσουν επαγγελματική και προσωπική ζωή.

Στο ίδιο μήκος κύματος και ο Lando Norris, ο οποίος τάσσεται υπέρ ενός συστήματος περιστρεφόμενων αγώνων. Όπως ανέφερε: «Πιστεύω πως ένας αριθμός 20 αγώνων με εναλλασσόμενες πίστες είναι μια καλή λύση. Κάποιες φορές θες να επισκεφθείς συγκεκριμένα μέρη ανά διαστήματα. Απλά δεν μπορείς να χωρέσεις όλες τις πίστες που θα ήθελαν να συμμετάσχουν, είναι τόσο απλό. Έχουν γίνει κάποιες προσπάθειες να οργανωθεί καλύτερα το πρόγραμμα, αλλά και πάλι, είναι δύσκολο».

Αξίζει να σημειωθεί ότι η Γερμανία παραμένει απούσα από το καλεντάρι, με την τελευταία της παρουσία να χρονολογείται το 2020 στο Nürburgring για το Grand Prix του Άιφελ, ενώ το Hockenheimring φιλοξένησε τον τελευταίο αγώνα του το 2019. Ούτε μία από τις δύο πίστες φαίνεται να επιστρέφει σύντομα.

Όσο για το θρυλικό Nordschleife του Nürburgring, ο Verstappen απέκλεισε κάθε πιθανότητα επιστροφής της F1 εκεί, παρότι ο ίδιος έτρεξε πρόσφατα εκεί με GT3. «Αυτό αποκλείεται να συμβεί με τα σημερινά μονοθέσια της Formula 1», είπε. «Με ταχύτητες GT3 είναι εντάξει και εφικτό. Έχω δει παλιές λήψεις από Formula 1 στο Nordschleife. Ένα είναι σίγουρο: αυτό δεν θα ξανασυμβεί. Είναι πάρα πολύ επικίνδυνο».

 

 

Δείτε επίσης

Πώς να ελέγχεις τη στάθμη του υγρού κιβωτίου ταχυτήτων (και κάθε πότε πρέπει να το κάνεις)

Πώς να ελέγχεις τη στάθμη του υγρού κιβωτίου ταχυτήτων (και κάθε πότε πρέπει να το κάνεις)

F1: Ο Russell ξανά στο στόχαστρο της Red Bull – «Καλύτερα να κοιτάξεις τον εαυτό σου»

F1: Ο Russell ξανά στο στόχαστρο της Red Bull – «Καλύτερα να κοιτάξεις τον εαυτό σου»

F1: Οι «συνήθειες» του Hamilton στο μικροσκόπιο – O Hadjar βλέπει «σκληρή» μετάβαση στη Ferrari

F1: Οι «συνήθειες» του Hamilton στο μικροσκόπιο – O Hadjar βλέπει «σκληρή» μετάβαση στη Ferrari

Sebastian Vettel: Σε επαφές με τη Red Bull για επιστροφή στην F1;

Sebastian Vettel: Σε επαφές με τη Red Bull για επιστροφή στην F1;

Μπορείς να χρησιμοποιήσεις συνθετικό λάδι σε παλιό κινητήρα;

Μπορείς να χρησιμοποιήσεις συνθετικό λάδι σε παλιό κινητήρα;

Γιατί ορισμένα αυτοκίνητα έχουν σχισμές πίσω από τον πίσω προφυλακτήρα – Τι είναι οι λεγόμενοι «Air Extractors»;

Γιατί ορισμένα αυτοκίνητα έχουν σχισμές πίσω από τον πίσω προφυλακτήρα – Τι είναι οι λεγόμενοι «Air Extractors»;