Peugeot 5008: Nέο ηλεκτρικό και υβριδικό SUV

Peugeot 5008: Nέο ηλεκτρικό και υβριδικό SUV

Το επερχόμενο μεσαίου μεγέθους SUV, θα προσφέρει διαμορφώσεις 5 και 7 θέσεων, στρέφοντας το βλέμμα του σε ανταγωνιστές όπως το Skoda Kodiaq και το Renault Espace. 

Ενώ τα συμπαγή και μικρομεσαία SUV κυριαρχούν στις Ευρωπαικές πωλήσεις, οι επιλογές μεσαίου μεγέθους κερδίζουν δημοτικότητα ως φιλικές προς την οικογένεια, όντας εναλλακτικές λύσεις, στα ουσιαστικά εξαφανισμένα μίνι βαν.

Το Peugeot 5008, ξεχωρίζει σε αυτή την κατηγορία, προσφέροντας ένα μείγμα πρακτικότητας και γοητείας, καθιστώντας το ελαφρώς λιγότερο γνωστό, αλλά πιο ευέλικτο απο το ομόσταυλο του 3008 με τις μεγαλύτερες πωλήσεις. Ξεκινώντας από το εξωτερικό, η επόμενη έκδοση του Peugeot 5008, είναι έτοιμη να δανειστεί μερικά από τα μυστικά του στυλ από το μικρότερο αδερφάκι του, το 3008.

Φανταστείτε τους ίδιους κομψούς προβολείς με τριπλά LED και τη χαρακτηριστική μάσκα της Peugeot. Αλλά το υπόλοιπο 5008, θα είναι μάλλον διαφορετικό. Θα έχει μακρύτερο πίσω μέρος, ψηλότερη γραμμή οροφής και ευθεία «ουρά».

Με το 3008 να έχει εξελιχθεί σε ένα κουπέ SUV τύπου fastback, η διαφοροποίηση μεταξύ των δύο μοντέλων θα είναι πιο έντονη από πριν. Σύμφωνα με τις προβλέψεις των ειδικών, το Peugeot 5008 αναμένεται να έχει μήκος πάνω από 4.700 mm, ξεπερνώντας τα 4.641 mm του προκατόχου του και ευθυγραμμιζόμενο στενά με ανταγωνιστές μεσαίου μεγέθους SUV, όπως το Skoda Kodiaq και το Renault Espace.

Συγκριτικά, το E-3008, έχει μήκος 4.540 mm, με αποτέλεσμα μια σημαντική διαφορά τουλάχιστον 160 mm, μεταξύ αυτών των αδελφών SUV, κυρίως λόγω της εκτεταμένης πίσω προεξοχής του 5008. Το διευρυμένο αποτύπωμα, θα έχει ως αποτέλεσμα μια πιο ευρύχωρη καμπίνα και αυξημένη χωρητικότητα του χώρου αποσκευών. Όπως και το τρέχον μοντέλο, η Peugeot θα προσφέρει εκδόσεις πέντε και επτά θέσεων, καλύπτοντας τις ανάγκες μεγαλύτερων οικογενειών.

Από την άλλη πλευρά, το ταμπλό αναμένεται να είναι κοινό με το E-3008, με την κυρτή οθόνη Panoramic i-Cockpit 21 ιντσών, ένα τιμόνι συμπαγούς διαμέτρου και υλικά υψηλής ποιότητας.

Το ίδιο ισχύει και για τον εξοπλισμό ασφαλείας, ο οποίος περιλαμβάνει την τελευταία τεχνολογία ADAS από την «προίκα» ανταλλακτικών της Stellantis. Το ολοκαίνουργιο Peugeot E-3008, εισήγαγε την αρχιτεκτονική STLA Medium, η οποία θα χρησιμεύσει ως βάση για πολλά μοντέλα επόμενης γενιάς, στις μάρκες της Stellantis .

Όπως ήταν αναμενόμενο, το Peugeot 5008, θα χρησιμοποιήσει μια εκτεταμένη έκδοση αυτής της πλατφόρμας, αξιοποιώντας πλήρως την προηγμένη τεχνολογία και τη συμβατότητά του,  με πολλαπλά κινητήρια σύνολα. Γνωρίζουμε ήδη από αναφορές, ότι το νέο Peugeot 5008 θα είναι διαθέσιμο τόσο σε πλήρως ηλεκτρικό, όσο και σε υβριδικό μοντέλο.

Η Peugeot σχεδιάζει να προσφέρει δύο εκδόσεις του πλήρως ηλεκτρικού E-5008, μία λιγότερη από την E-3008. Η βασική έκδοση EV, αναμένεται να διαθέτει ένα μικρότερο πακέτο μπαταριών 73 kWh σε συνδυασμό με έναν ηλεκτροκινητήρα τοποθετημένο μπροστά, απόδοσης 210 PS. Επιπλέον, θα είναι διαθέσιμη μια έκδοση μεγάλης εμβέλειας, εξοπλισμένη με μεγαλύτερη μπαταρία 98 kWh και έναν πιο ισχυρό ηλεκτροκινητήρα με 230 PS.

Η πιο φιλική προς τον προϋπολογισμό έκδοση με κινητήρα ICE του 5008, αναμένεται να διαθέτει τον υπερτροφοδοτούμενο 3κύλινδρο των 1,2 λίτρων με το ήπιο υβριδικό σύστημα 48V, που αποδίδει 136 PS. Η ισχύς μεταφέρεται στον μπροστινό άξονα μέσω του εξατάχυτου αυτόματου κιβωτίου e-DCS6, το οποίο ενσωματώνει έναν ηλεκτροκινητήρα 28 ίππων.

Τέλος, υπάρχουν αναφορές για μια plug-in υβριδική έκδοση, που γεφυρώνει το χάσμα μεταξύ του ήπιου υβριδικού και των ηλεκτρικών.

Κρίνοντας από τις στρατηγικές μάρκετινγκ της Peugeot, δεν θα ήταν απίθανο, αν η αυτοκινητοβιομηχανία κυκλοφορήσει τα πρώτα teaser αρκετούς μήνες πριν από το προγραμματισμένο ντεμπούτο του 5008 τον Αύγουστο του 2024. Αναμένουμε επίσης να λάβουμε περισσότερες λεπτομέρειες για τη γκάμα με κινητήρα ICE, σε κάποια στιγμή του νέου χρόνου.

Δείτε επίσης

Γνωρίζετε τι σημαίνει η ρυθμιστική πινακίδα Ρ20;

Γνωρίζετε τι σημαίνει η ρυθμιστική πινακίδα Ρ20;

Πρώτο test drive για το Fiat 500e 2024: Ένα αξιολάτρευτο ηλεκτρικό αυτοκίνητο

Πρώτο test drive για το Fiat 500e 2024: Ένα αξιολάτρευτο ηλεκτρικό αυτοκίνητο

Κουίζ: Είσαι λάτρης των αυτοκινήτων; Κάνε το 3/3 και απέδειξε το

Κουίζ: Είσαι λάτρης των αυτοκινήτων; Κάνε το 3/3 και απέδειξε το

Πρόστιμο για καθρέφτη αυτοκινήτου: πόσο θα πληρώσετε εάν λείπει

Πρόστιμο για καθρέφτη αυτοκινήτου: πόσο θα πληρώσετε εάν λείπει

5 κακές συνήθειες που βλάπτουν το κιβώτιο ταχυτήτων σας

5 κακές συνήθειες που βλάπτουν το κιβώτιο ταχυτήτων σας

Cree SAM: Micro EV που πάει 80km και πωλείται μεταχειρισμένο για $3,500

Cree SAM: Micro EV που πάει 80km και πωλείται μεταχειρισμένο για $3,500