Το μεγάλο και εντυπωσιακό βάζο με το μέλι της Toyota προσείλκυσε, σαν τις μέλισσες, την πλειονότητα των υποψήφιων αγοραστών καινούργιων αυτοκινήτων και το οκτάμηνο Ιανουάριου – Αυγούστου του 2024.
Η ιαπωνική φίρμα ήταν η πρώτη επιλογή 17.250 οδηγών! Για μία ακόμη φορά η μάρκα που έχει την ισχυρότερη φήμη στην ελληνική αγορά, δημιούργησε τη δική της «πολυπληθή οικογένεια» και πορεύεται χωρίς να έχει κανέναν ανταγωνιστή.
Με πρωτοφανή αύξηση πωλήσεων κατά 42,6% σε σχέση με πέρυσι και το «θηριώδες» ποσοστό αγοράς 17,5 % στο παλμαρέ της, κυριαρχεί στην ελληνική αγορά που παρουσιάζει σημάδια κόπωσης. Συνολικά στο οκτάμηνο πουλήθηκαν στην ελληνική αγορά 98.374 καινούργια αυτοκίνητα, αύξηση μόλις 5,7% σε σχέση με πέρυσι.
Η έκπληξη όμως της καθοριστικής περιόδου για την πορεία όλων των μαρκών είναι η εκπληκτική άνοδος της Suzuki. Η ομάδα του Σταύρου Τάκη πετάει. Δουλεύει αθόρυβα και βάζει θεαματικά γκολ. Από την όγδοη θέση που ήταν πέρυσι τώρα φιγουράρει στη δεύτερη θέση! Είναι η πρώτη φορά που η Suzuki βρίσκεται τόσο ψηλά και καταγραφεί ζηλευτά νούμερα.
Ποιος το περίμενε ότι η μικρή σε μέγεθος ιαπωνική φίρμα, θα μπορούσε να αυξήσει το ποσοστό της κατά 85,5%; Πούλησε με χαρακτηριστική ευκολία 8.097 αυτοκίνητα καταλαμβάνοντας το εμφατικό ποσοστό 8,2%. Πρόκειται για μια ανατροπή που καταγράφεται στη σύγχρονη ιστορία της ελληνικής αυτοκίνησης. Το νέο Suzuki Swift συμβάλλει στην ανέλιξη της μάρκας καθώς γρήγορα αναρριχήθηκε στις πρώτες θέσεις της κατηγορίας του.
Η Peugeot παραμένει ο ισχυρός πόλος για την ελληνική αγορά. Η άξια ομάδα της γαλλικής μάρκας ακολουθεί τη στρατηγική του Πέτρου Πιπερίδη ενώ ο τιμονιέρης Γιάννης Μεθενίτης οδηγεί με μαεστρία την κούρσα των πωλήσεων και ζει την καλύτερη περίοδο της επαγγελματικής καριέρας του. Η εμβληματική μάρκα του Ομίλου Συγγελίδη διέθεσε 7.962 αυτοκίνητα με premium χαρακτηριστικά, αύξηση 2,6% (είχε και πέρυσι εξαιρετική πορεία), ποσοστό 8,1%.
Το νέο Peugeot 3008 είναι το καλύτερο SUV της γκάμας της γαλλικής μάρκας. Ανεβάζει σε ένα εντελώς νέο επίπεδο τη δημιουργικότητα του σχεδιασμού, την οδηγική απόλαυση και την ηλεκτρική απόδοση.
Η Citroen, αγαπημένη μάρκα του Ομίλου Συγγελίδη, βρίσκεται στην τέταρτη θέση με 6.872 πωλήσεις (συμπεριλαμβάνεται και η DS). Ουσιαστικά ξεστοκάρισε, πουλώντας σχεδόν όλα τα διαθέσιμα αυτοκίνητα και τώρα περιμένει τα νέα μοντέλα χαμηλών και μηδενικών ρύπων για να κατακτήσει υψηλότερη θέση. Ποσοστό 7%, μείωση κατά 2,2%. Τους επόμενους μήνες η Citroen θα είναι στην επικαιρότητα.
Στην πέμπτη θέση βρίσκεται η Hyundai. Η κορεατική μάρκα με τα εξαιρετικά μοντέλα που διαθέτουν την τελευταία λέξη της τεχνολογίας αντιμετωπίζει τις καθυστερήσεις στις παραδόσεις, λόγω αυξημένης ζήτησης στην Ευρώπη. Ο επίμονος Ανδρέας Χριστοφορίδης αλλάζει συνεχώς τα πλάνα του και «δεν αφήνει να πέσει κάτω ούτε η σκόνη».
Διέθεσε 6.788 αυτοκίνητα, αύξηση 1,1%, ποσοστό 6,9%. Μεγάλη πρόκληση για τη Hyundai είναι το λανσάρισμα του νέου, αμιγώς ηλεκτρικού Inster, στο τέλος του χρόνου. Διαθέτει κορυφαίες δυνατότητες EV, όπως η τεχνολογία Vehicle-to-Load. Η βασική έκδοση απόδοσης 97 ίππων εξοπλίζεται με μπαταρία 42 kWh και η ισχυρότερη 115 ίππων με μπαταρία μεγαλύτερης εμβέλειας 49 kWh.
Οι χαμένοι της αγοράς στο οκτάμηνο: Opel (- 40,4%), VW (-33,1%), Kia (-21,8%), Mercedes (-5,1%), Ford (-34,1%), Renault (-40,9%), Dacia (-30,1%), Jeep (-6%), Volvo (-22,2%), Seat (-18,4%), MINI (-17,2%), Land Rover (-3,4%), Alfa Romeo (-35,7%), Jaguar (-39,4%), Subaru (-62,7%).
Ο Ομιλος Σαρακάκη κατάφερε να ενδυναμώσει σε μικρό βαθμό την παρουσία της Honda (259 πωλήσεις) και της Mitsubishi (326 πωλήσεις). Αυτές οι φημισμένες ιαπωνικές μάρκες, που τόσο αγαπούν οι Ελληνες οδηγοί, μπορούν να πρωταγωνιστήσουν αν ενισχυθεί η επικοινωνία και αλλάξει η στρατηγική.