Πρώτο test drive για το Volkswagen ID4: Καλύτερο, αλλά παραμένουν ακόμα μερικά μειονεκτήματα

Πρώτο test drive για το Volkswagen ID4: Καλύτερο, αλλά παραμένουν ακόμα μερικά μειονεκτήματα

Αυτή είναι μια τάση που μπορούμε σίγουρα να υποστηρίξουμε. Δεν είναι συχνό φαινόμενο μια κατασκευάστρια αυτοκινήτων να υπόσχεται ότι ένα από τα νέα της SUV θα αυξήσει ταυτόχρονα την αυτονομία, ενώ παράλληλα θα βελτιώσει δραματικά την επιτάχυνση, αλλά η Volkswagen καυχιέται ότι το κατάφερε αυτό και πολλά περισσότερα για το ανανεωμένο ID4 EV του 2024.

Ενώ η ταχύτητα δεν είναι κάτι για το οποίο φημίζεται το ID4 με αποκλειστικά ηλεκτρική κίνηση, δεν πρόκειται να διαφωνήσουμε αν η Volkswagen θέλει να μετατρέψει αυτό που είναι ουσιαστικά ένα SUV κατάλληλο για την οικογένεια σε ένα καυτό hatchback. Δεδομένου ότι το ID4 αντιμετωπίζει όλο και πιο σκληρό και αυξανόμενο ανταγωνισμό, δεν αποτελεί μεγάλη έκπληξη το γεγονός ότι η Volkswagen θέλει να διευρύνει το σύνολο δεξιοτήτων του EV SUV. Πόσο πιο γρήγορο είναι λοιπόν το ID4 από πριν, πραγματικά; Και πού ταιριάζει τώρα μετά τις πρόσφατες ενημερώσεις του; Είχαμε ένα ID4 Pro S του 2024 για να το μάθουμε.

024-2024-volkswagen-id4-pros-rear-three-quarters-view

Τιμή και Εύρος

Ναι, το ID4 είναι ηλεκτρικό, αλλά ο στόχος της Volkswagen με αυτό το SUV είναι να είναι όσο πιο προσιτό γίνεται. Αυτό αντικατοπτρίζεται και στους ανταγωνιστές που αναφέρει η VW, καθώς η λίστα περιλαμβάνει τόσο ηλεκτρικά όσο και βενζινοκίνητα SUV (μεταξύ των SUV που ονομάζει η Volkswagen είναι το Toyota RAV4 και το Kia EV6).

Ωστόσο, οι σημερινές τιμές αυτοκινήτων μερικές φορές δεν σημαίνουν ό,τι σήμαιναν παλιά, τουλάχιστον όταν μιλάμε για ηλεκτρικά οχήματα. Η τιμή του ID4 αυτή τη στιγμή ξεκινάει (με ΦΠΑ)Από 38.200 €.

Στο VW βλέπουμε αξιοσημείωτες βελτιώσεις για το 2024. Για παράδειγμα, τα περισσότερα μοντέλα έχουν μεγαλύτερη αυτονομία. Η γκάμα του ID4 για το 2024 φτάνει τώρα τα 468 χιλιόμετρα με βάση την EPA, όπως και το SUV δοκιμής μας με έναν κινητήρα και κίνηση στους πίσω τροχούς.

Η VW προσφέρει επίσης ID4 με σχετικά χαμηλή αυτονομία 332 χιλιομέτρων για χιλιάδες ευρώ λιγότερα. Είναι καλό να έχετε την επιλογή, αλλά θα αποφεύγαμε τα μοντέλα ID4 που δεν έχουν “Pro” στο όνομά τους, λόγω της συχνότητας που θα χρειάζονται οι ιδιοκτήτες να τα φορτίζουν. Επίσης, δεν διαθέτουν το νεότερο σύστημα infotainment της VW με φωτιζόμενα ρυθμιστικά θερμοκρασίας και έντασης ήχου.

https://www.thecars.gr/wp-content/uploads/2024/05/033-2024-volkswagen-id4-pros.avif

Τόσο γρήγορο όσο ένα GTI

Μας αρέσει να έχουμε και τα δύο, και αυτό ακριβώς προσφέρουν τα 2024 ID4 Pro. Η αυξημένη αυτονομία και η ταχύτερη επιτάχυνση ανεβάζουν το επίπεδο του ID4. Στην πίστα, το πισωκίνητο 2024 ID4 ολοκλήρωσε την καλύτερη του διαδρομή 0-100 χλμ/ώρα σε μόλις 5,6 δευτερόλεπτα, που είναι 1,7 δευτερόλεπτα ταχύτερο από το 2022 ID4 που είχαμε για ένα χρόνο και είναι ίδιο με το μακροχρόνιο 2023 GTI μας. Είναι ο τύπος επιτάχυνσης που μπορούν να απολαύσουν οι οδηγοί χωρίς να είναι υπερβολική.

Σε ευθεία επιτάχυνση, το 2024 ID4 Pro S ξεπερνάει το μονοκινητήριο, πισωκίνητο Kia EV6 που δοκιμάσαμε, το οποίο έφτασε τα 100 χλμ/ώρα σε αξιοσέβαστα 6,5 δευτερόλεπτα. Ωστόσο, δεν προκαλεί έκπληξη ότι τα SUV με διπλούς κινητήρες και τετρακίνηση είναι συνήθως πιο γρήγορα από τα μονοκινητήρια. Για παράδειγμα, το 2023 Tesla Model Y Long Range κοστίζει περίπου τα ίδια με το ID4 και σημείωσε χρόνο 0-100 σε 4,4 δευτερόλεπτα. Αυτό είναι καλύτερο από το VW, αλλά υπάρχει ένα σημείο μειούμενων αποδόσεων για τα καθημερινά οικογενειακά αυτοκίνητα, όπου η πρόσθετη επιτάχυνση είναι περισσότερο για διασκέδαση παρά για άνετη προσπέραση.

Η απόδοση του ID4 στο φρενάρισμα από τα 100 χλμ/ώρα ήταν άλλο ένα πλεονέκτημα του μοντέλου του 2024, καθώς το VW σταμάτησε σε 36,3 μέτρα. Η Tesla κατάφερε τα 35,9 μέτρα, ενώ το Kia σταμάτησε σε 37,5 μέτρα.

Κατά τη διάρκεια δυναμικών ελιγμών, η ομάδα δοκιμών σημείωσε έντονη και επιθετική είσοδο στις στροφές με ισορροπημένη απόδοση συνολικά. Ορισμένα χαρακτηριστικά πισωκίνητου αυτοκινήτου εμφανίζονται όταν το ID4 οδηγείται αρκετά δυνατά, αλλά το SUV περνάει σε δεύτερο πλάνο σε πιο λογικές ταχύτητες. Σκεφτείτε περισσότερο τη συνολική ικανότητα παρά την ακραία οδηγική διασκέδαση.

Με μια αν compliant ανάρτηση και μια εκπληκτικά ήσυχη καμπίνα, το 2024 ID4 αποτελεί ένα καλό όχημα για καθημερινές μετακινήσεις. Και μπορούμε να μιλήσουμε για την τροχιά στροφής των 9,6 μέτρων στα μοντέλα με κίνηση στους πίσω τροχούς; Η απάντηση στο “Μπορώ να κάνω αυτή τη στροφή;” είναι πλέον πιθανότατα ναι.

Υπάρχει ένα χαρακτηριστικό οδήγησης ειδικό για ηλεκτρικά οχήματα που λείπει στο ID4 και θεωρούμε ότι η VW θα πρέπει να σκεφτεί να το προσθέσει – μια πραγματική λειτουργία οδήγησης με ένα πεντάλ. Η τρέχουσα ρύθμιση ίσως κάνει το ID4 να φαίνεται πιο προσιτό σε οδηγούς νέους στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, οι οποίοι δεν είναι εξοικειωμένοι με την οδήγηση με ένα πεντάλ και την ανάκτηση ενέργειας κατά το φρενάρισμα. Ωστόσο, ανταγωνιστές όπως το Hyundai Ioniq 5 προσφέρουν διάφορα επίπεδα ανάκτησης ενέργειας, έως και πλήρη λειτουργία με ένα πεντάλ, εξαλείφοντας την ανάγκη χρήσης του πεντάλ φρένου τις περισσότερες φορές. Όπως το φρενάρισμα κινητήρα σε ένα αυτοκίνητο βενζίνης, η χρήση της ανάκτησης μπορεί να απλοποιήσει την οδήγηση καθώς σηκώνετε το πόδι σας από το γκάζι για να προσαρμόσετε την ταχύτητα στην κυκλοφορία. Το ID4 το κάνει αυτό, αλλά προτιμούμε να αφήνουμε τους οδηγούς να επιλέξουν πόση (ή πόσο λίγη) ανάκτηση θέλουν.

Το μεγαλύτερο πρόβλημα που αντιμετωπίσαμε με το 2024 ID4 στην οδήγηση εντός πόλης είναι κάτι τόσο μικρό, που ορισμένοι δεν θα το παρατηρήσουν ποτέ. Για εκείνους που το κάνουν, θα είναι μια μικρή αλλά συνεχής ενόχληση: Η απόκριση του γκαζιού στο Comfort mode είναι πολύ απότομη.

006-2024-volkswagen-id4-pros-interior

Βελτιώσεις στο εσωτερικό, αλλά τα προβλήματα παραμένουν

Η Volkswagen προσπάθησε να βελτιώσει ένα από τα μεγαλύτερα αρνητικά σημεία του ID4 πριν του 2024, αν και με ανάμικτα αποτελέσματα: τους εσωτερικούς του χειρισμούς. Σε όλα τα Pro trims, το 2024 ID4 διαθέτει οθόνη αφής 12,9 ιντσών που είναι ευτυχώς κεκλιμένη προς τον οδηγό. Υπάρχουν πολλοί τρόποι για να προσαρμόσετε την οθόνη και τα φωτιζόμενα ρυθμιστικά κάνουν το σύστημα πιο εύχρηστο τη νύχτα. Αυτό είναι καλύτερο από πριν, αλλά εξακολουθούμε να προτιμούμε τα κουμπιά και τους περιστροφικούς διακόπτες.

Το ίδιο ισχύει και για το τηλεχειριστήριο, το οποίο υιοθετεί μια κομψή και φουτουριστική αισθητική, πολύ παρόμοια με εκείνη της κεντρικής κονσόλας χειριστηρίων στο εσωτερικό. Ενώ χρησιμοποιούσα το τηλεχειριστήριο με τον ίδιο τρόπο που χρησιμοποιώ κάθε τηλεχειριστήριο ως επαγγελματίας δοκιμαστής οχημάτων, ο συναγερμός πανικού ενεργοποιήθηκε. Πιθανότατα πάτησα κατά λάθος το κουμπί καθώς κρατούσα το τηλεχειριστήριο και απομακρυνόμουν. Ίσως ήταν απλώς μια τυχαία περίπτωση.

Όπως και με τα προηγούμενα ID4, δύο διακόπτες παραθύρων ελέγχουν τέσσερα παράθυρα με ένα κουμπί που πατιέται εύκολα κατά λάθος και αλλάζει τη λειτουργία από τα μπροστινά στα πίσω τζάμια. Αυτή ήταν μια κακή ιδέα όταν ξεκίνησε και δεν έχει γίνει καλύτερη με τον χρόνο. Θα θέλαμε επίσης μεμονωμένες ενδείξεις πίεσης ελαστικών για το σύστημα παρακολούθησης πίεσης ελαστικών, ώστε να μπορούμε να αξιολογήσουμε πιο γρήγορα ποιο ελαστικό είναι χαμηλό και κατά πόσο.

Η Volkswagen βελτίωσε τους χειρισμούς του κλιματισμού, αλλά αν ανοίξετε την οθόνη για να ρυθμίσετε την ροή του αέρα, το αναδυόμενο παράθυρο της οθόνης παραμένει ανοιχτό. Η VW θα πρέπει να ακολουθήσει το παράδειγμα της Ford και της Subaru, οι οποίες ελαχιοποιούν αυτόματα τέτοιες αναδυόμενες λειτουργίες μετά από λίγα δευτερόλεπτα.

Ορισμένες άλλες λεπτομέρειες, τόσο φυσικές όσο και ψηφιακές, θα μπορούσαν να βελτιωθούν. Η εσωτερική λαβή πόρτας έχει μια περίεργη αντίσταση στη μέση της διαδρομής της, και διαπιστώσαμε ότι υπάρχει μεγάλη καθυστέρηση από τη στιγμή που πατάτε παύση στο Apple CarPlay μέχρι να σταματήσει η μουσική. Θα θέλαμε επίσης οι οθονοδιακόπτες για τα θερμαινόμενα και αεριζόμενα καθίσματα να ανταποκρίνονται πιο γρήγορα εάν θέλετε να πατήσετε επανειλημμένα τις τριών σταδίων λειτουργίες τους στη μέγιστη ή τη χαμηλότερη ρύθμιση.

Οι φωνητικές εντολές λειτουργούν καλά, αλλά όταν λέτε, “Hey ID4, I’m hot”, το SUV μειώνει μόνο τη θερμοκρασία κατά μερικούς βαθμούς αντί να αυξήσει και τη ροή του αέρα. Και πραγματικά, η μόνη σωστή απάντηση σε αυτή την ερώτηση θα έπρεπε να είναι, “Ναι, είσαι!” Υπάρχει πάντα το μοντέλο της επόμενης χρονιάς.

004-2024-volkswagen-id4-pros-rear-seats

Μια ασφαλής και σκληρή επιλογή

Η VW κάνει μερικά πράγματα σωστά στο εσωτερικό. Εκτός από τη γενική αίσθηση ευρυχωρίας και τον γενναιόδωρο χώρο αποσκευών των 30,3 κυβικών ποδιών, το 2024 ID4 διαθέτει μαλακά στην αφή, βολικά υποδοχεία για τα χέρια, ιδανικά για να ξεκουράζεστε σε ένα μεγάλο κόκκινο φανάρι, ενώ η καμπίνα είναι επενδυμένη με έναν ευχάριστο συνδυασμό μαύρου και σκούρου γκρι χρώματος, που ονομάζεται Galaxy. (Διατίθεται επίσης ένας πιο ανοιχτός συνδυασμός γκρι και σκούρου μπλε που ονομάζεται Cosmic.) Τα καθίσματα υφασμάτινης επένδυσης στο Pro S SUV που δοκιμάσαμε ήταν άνετα και η σταθερή γυάλινη οροφή είναι μια άλλη ωραία πινελιά, με την ανεμπόδιστη θέα στον ουρανό από πάνω και το τυπικό αναδιπλούμενο κάλυμμα.

Το ID4 είναι επίσης IIHS 2023 Top Safety Pick+. Αναφέραμε ωστόσο ότι τα Tesla Model Y και Hyundai Ioniq 5 έχουν επίσης καλή απόδοση στις δοκιμές ασφαλείας IIHS και έχουν ελαφρώς μεγαλύτερη αυτονομία EPA σε παρόμοια τιμή; Ή ότι και τα δύο φορτίζουν πιο γρήγορα σε δημόσιους ταχυφορτιστές;

Αυτοί οι τύποι συγκρίσεων είναι που μας κάνουν να παραμένουμε χλιαροί για το ID4. Σε μια κατηγορία με μερικές εξαιρετικές επιλογές, το VW είναι μερικές φορές καλό, αλλά όχι εξαιρετικό.

Δεν θέλουν όλοι να φωνάζουν για το πόσο φουτουριστικό είναι το αυτοκίνητό τους. Αυτό είναι εν μέρει που κάνει τη συμβατική και μοντέρνα σχεδίαση του 2024 ID4 αναζωογονητική για κάποιους. Επαινούμε τη VW που παρέδωσε ένα SUV που είναι πιο γρήγορο και με μεγαλύτερη αυτονομία από πριν. Ωστόσο, το 2024 ID4 δεν είναι αρκετά ολοκληρωμένο, γεγονός που το εμποδίζει να γίνει ηγέτης της κατηγορίας του.

034-2024-volkswagen-id4-pros

Πηγή: https://www.motortrend.com/

Δείτε επίσης

Κουίζ: Είσαι “φτιαγμένος” για τα αυτοκίνητα; Μπορείς να κάνεις το 3/3;

Κουίζ: Είσαι “φτιαγμένος” για τα αυτοκίνητα; Μπορείς να κάνεις το 3/3;

Τι πρόστιμο θα έχω αν δεν περάσω ΚΤΕΟ

Τι πρόστιμο θα έχω αν δεν περάσω ΚΤΕΟ

Έρχεται αδερφάκι του Renault Twingo EV από τη Nissan

Έρχεται αδερφάκι του Renault Twingo EV από τη Nissan

Γιατί τρέμει το αυτοκίνητο στο ρελαντί

Γιατί τρέμει το αυτοκίνητο στο ρελαντί

Κουίζ: Είσαι έτοιμος για το απόλυτο τεστ γνώσεων; Κάνε το 3/3 και απέδειξε το

Κουίζ: Είσαι έτοιμος για το απόλυτο τεστ γνώσεων; Κάνε το 3/3 και απέδειξε το

Γρύλος αυτοκινήτου: Πώς χρησιμοποιείται – Ποια είδη υπάρχουν

Γρύλος αυτοκινήτου: Πώς χρησιμοποιείται – Ποια είδη υπάρχουν