Το Skoda Epiq θα τοποθετηθεί κάτω από τα Elroq και Enyaq, με πλούσιους χώρους και μικρές διαστάσεις – Πρεμιέρα το 2026
Αυτό είναι το ολοκαίνουριο Skoda Epiq, ένα μικρό ηλεκτρικό SUV που σχεδιάστηκε για να τοποθετηθεί στη βάση της ηλεκτρικής γκάμας SUV της μάρκας, κάτω από τα μεγαλύτερα Elroq και Enyaq και πριν από το επταθέσιο Eviatiq που αναμένεται το 2026. Αν και γνωρίζαμε την ύπαρξή του από την παρουσίαση ενός πρωτοτύπου πέρυσι, είναι η πρώτη φορά που το μοντέλο εντοπίζεται να δοκιμάζεται σε δημόσιους δρόμους, όπως βλέπουμε από τις φωτογραφίες που μετέδωσε το Autoexpress.
Παρά το βαρύ καμουφλάζ, οι πρώτες εικόνες αποκαλύπτουν πως το Epiq θα ενσωματώνει τη νεότερη σχεδιαστική φιλοσοφία της Skoda, τη λεγόμενη Modern Solid, με στοίβα φώτων και φώτα ημέρας, καθώς και τη γνώριμη πλέον εμπρός μάσκα τύπου Tech Deck ,μια μαύρη γυαλιστερή επιφάνεια που φιλοξενεί αισθητήρες και ραντάρ για τα συστήματα υποβοήθησης οδήγησης .
Ο επικεφαλής της Skoda, Klaus Zellmer, είχε δηλώσει κατά την ανακοίνωση του μοντέλου:
«Ακούσαμε τους πελάτες μας και κατανοούμε ότι αναζητούν ελκυστικές επιλογές – γι’ αυτό επεκτείνουμε το ηλεκτρικό μας χαρτοφυλάκιο σε αυτή τη δημοφιλή κατηγορία».

Σχεδίαση και διαστάσεις
Το Epiq ξεχωρίζει με λεπτομέρειες όπως οι κάθετες σχισμές και ανοίγματα στον προφυλακτήρα ενώ –όπως και τα Elroq και Enyaq– θα διαθέτει «καπό τύπου clamshell» που φτάνει μέχρι τις μεσαίες κολόνες.
Στο πλάι, διακρίνεται το κοντύτερο μεταξόνιο σε σχέση με τα υπόλοιπα SUV της Skoda και οι μικροί πρόβολοι εμπρός και πίσω. Το πρωτότυπο είχε μήκος 4,1 μέτρα, χαμηλότερο σε ύψος από το Elroq των 4,5 μέτρων, στοιχείο που δείχνει ακόμα περισσότερο τον αστικό προσανατολισμό του.
Στο πίσω μέρος, η σχεδόν κάθετη πόρτα του πορτμπαγκάζ αναμένεται να ενισχύσει την πρακτικότητα, κάτι που η Skoda δεν σκοπεύει να θυσιάσει. Όταν παρουσιάστηκε το concept, είχε αναφερθεί χωρητικότητα πορτμπαγκάζ 490 λίτρων,σημαντικά μεγαλύτερη από αυτή των ανταγωνιστών και ακόμη και του μεγαλύτερου Elroq. Αν αυτό επιτευχθεί στο μοντέλο παραγωγής μένει να φανεί, αν και η τοποθέτηση του ηλεκτροκινητήρα στον εμπρός άξονα μπορεί να βοηθήσει. Το Epiq βασίζεται στην πλατφόρμα MEB-Small του ομίλου VW, που χρησιμοποιούν επίσης τα Volkswagen ID.2 και Cupra Raval.

Πιθανή θεωρείται και η διατήρηση των πίσω φωτιστικών σωμάτων σε σχήμα Τ του concept, μαζί με τη λέξη SKODA στην πόρτα και την πινακίδα τοποθετημένη πάνω στο πορτμπαγκάζ, αντί στον προφυλακτήρα. Το αυτοκίνητο που εικονίζεται φέρει αυτοκόλλητα με τη φράση «Bremsen Test» (δοκιμή φρένων).
Οι συνολικές αναλογίες του, μαζί με τις μπάρες οροφής και τα μαύρα πλαστικά στο κάτω μέρος, του δίνουν εμφάνιση SUV, αν και το ύψος από το έδαφος είναι σχετικά χαμηλό. Παρότι δεν γνωρίζουμε την ταχύτητα κατά τη δοκιμή, οι φωτογράφοι που το είδαν σε δράση σημείωσαν πως το μοντέλο στρίβει με σχετική ακαμψία, στοιχείο που ίσως ευνοήσει την εξέλιξη και μιας μελλοντικής vRS έκδοσης.
Εσωτερικό και τεχνολογία
Αν και δεν έχουμε δει ακόμη το εσωτερικό της έκδοσης παραγωγής, η Skoda έχει αφήσει να εννοηθεί ότι πολλά από τα χαρακτηριστικά του concept θα διατηρηθούν. Αναμένεται κεντρική οθόνη αφής μεγάλου μεγέθους, με σειρά φυσικών κουμπιών συντομεύσεων για λειτουργίες όπως τα συστήματα υποβοήθησης και τα προγράμματα οδήγησης, καθώς και ψηφιακό πίνακα οργάνων πίσω από το τιμόνι. Το τιμόνι πιθανόν να διαθέτει φυσικά κουμπιά, έπειτα από τις αρνητικές κριτικές για τα touch χειριστήρια.
Φυσικά, όντας Skoda, ο χώρος αποθήκευσης στην καμπίνα αναμένεται άφθονος, με πολλές «έξυπνες» λύσεις που τιμούν το σύνθημα Simply Clever. Πιθανό είναι και το ενδεχόμενο να δούμε πολύχρωμες λεπτομέρειες στο ταμπλό, όπως στο concept, τονίζοντας τον πιο νεανικό χαρακτήρα του.

Μπαταρίες, αυτονομία και επιδόσεις
Η γκάμα θα περιλαμβάνει δύο εκδόσεις μπαταρίας, 38 και 56 kWh, όπως στα VW ID.2 και Cupra Raval. Η μεγαλύτερη θα προσφέρει έως και περίπου 450 χλμ. αυτονομίας . Η VW υποστηρίζει ότι το ID.2 φορτίζει από 10% έως 80% σε 20 λεπτά, χάρη στη μέγιστη ισχύ φόρτισης των 125 kW και κάτι παρόμοιο αναμένεται και για το Epiq.
Θα υπάρχουν διάφορες εκδόσεις ισχύος. Αναμένεται πως οι περισσότερες από αυτές θα κινούνται γύρω στους 150-180 ίππους, προσφέροντας καλό συνδυασμό απόδοσης και οικονομίας.
Τιμή και ημερομηνία κυκλοφορίας για το Skoda Epiq
Ο Zellmer είχε περιγράψει το Epiq ως «ένα αυτοκίνητο με ευρύχωρο εσωτερικό σε compact εξωτερικές διαστάσεις και ελκυστική τιμή». Αν και δεν έχει επιβεβαιωθεί ακόμα, η τιμή εκκίνησης αναμένεται γύρω στα 25.000 ευρώ.
Η παραγωγή του αναμένεται να πραγματοποιείται στο εργοστάσιο της Pamplona στην Ισπανία, το οποίο αναβαθμίζεται για να υποστηρίξει τα νέα ηλεκτρικά του ομίλου VW.
Η επίσημη αποκάλυψη του Skoda Epiq αναμένεται στο δεύτερο μισό του 2026, με τις πωλήσεις να ξεκινούν πριν το τέλος του 2026, λίγο μετά την κυκλοφορία του VW ID.2.
Πηγή: Autoexpress
Δείτε επίσης

Πώς να ελέγχεις τη στάθμη του υγρού κιβωτίου ταχυτήτων (και κάθε πότε πρέπει να το κάνεις)

F1: Ο Russell ξανά στο στόχαστρο της Red Bull – «Καλύτερα να κοιτάξεις τον εαυτό σου»

F1: Οι «συνήθειες» του Hamilton στο μικροσκόπιο – O Hadjar βλέπει «σκληρή» μετάβαση στη Ferrari

Sebastian Vettel: Σε επαφές με τη Red Bull για επιστροφή στην F1;

Μπορείς να χρησιμοποιήσεις συνθετικό λάδι σε παλιό κινητήρα;
