Toyota: πώς θα κερδίσει την πρώτη θέση και στις πωλήσεις των EV

Toyota: πώς θα κερδίσει την πρώτη θέση και στις πωλήσεις των EV

Είναι μια από τις ελάχιστες φορές που δεν μπορούσα να αποφασίσω ποιο αυτοκίνητο θα αγόραζα.

Όταν αξιολογώ κάθε αυτοκίνητο έρχομαι στη θέση του υποψήφιου αγοραστή για να σχηματίσω την σωστή εικόνα και άποψη για το κάθε αυτοκίνητο.

Δυσκολεύτηκα πολύ στη παρουσίαση των πρωτότυπων αυτοκινήτων μηδενικών ρύπων που αποκαλύφθηκαν στις Βρυξέλλες στο Toyota Kenshiki Forum 2023.

Και τι δεν είδα στις Βρυξέλλες; Παρέλασαν από μπροστά μου σε μια εκδήλωση που είχε αρίστη σκηνοθεσία τα νέα ηλεκτρικά οχήματα με μπαταρία και κυψέλες καυσίμου υδρογόνου της Toyota, τα οποία θα ενισχύσουν την πολυτεχνολογική προσέγγιση για την επίτευξη της ανθρακικής ουδετερότητας.

Αυτά τα πρωτότυπα που σύντομα θα κυκλοφορήσουν στην Ευρώπη είναι τα μοναδικά κλειδιά της Toyota για να κατακτήσει την πρώτη θέση και στις πωλήσεις των EV. Ήδη η ιαπωνική μάρκα είναι πρώτη στις παγκόσμιες πωλήσεις αυτοκινήτων και τώρα βάζει το στοίχημα για την πρώτη θέση και στα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα που σε λίγα χρόνια θα κατακλύσουν την αγορά.

Όραμα

Το παγκόσμιο όραμα της Toyota “Mobility for All” έχει ως στόχο μέσω της πολυτεχνολογικής προσέγγισής της να μην αφήσει “κανέναν πίσω”, παρέχοντας στους οδηγούς προσβάσιμες λύσεις κινητικότητας χαμηλών και μηδενικών εκπομπών ρύπων για την κάλυψη των διαφορετικών αναγκών τους.

Η Toyota Motor Europe χρησιμοποιεί μία πολυτεχνολογική στρατηγική και ηγείται της μετάβασης στην ουδετερότητα άνθρακα έως το 2040.

Παρουσιάστηκε η διευρυμένη σειρά ηλεκτρικών οχημάτων με μπαταρία και κυψέλες καυσίμου υδρογόνου.

Οι πωλήσεις των ηλεκτρικών οχημάτων με μπαταρία της Toyota Motor Europe θα ξεπερνούν τις 250.000 μονάδες τον χρόνο μέχρι το 2026.

Στην εκδήλωση της Toyota Motor Europe (TME) 2023 Kenshiki την περασμένη εβδομάδα – καθυστέρησα να σας ενημερώσω γιατί σέβομαι το ebargo της Toyota – μια ομάδα στελεχών από την Ευρώπη και τον υπόλοιπο κόσμο παρουσίασε τα πιο πρόσφατα εξηλεκτρισμένα προϊόντα και τεχνολογίες της εταιρείας.

Πολυτεχνολογική στρατηγική

Kenshiki σημαίνει διορατικότητα στα ιαπωνικά και η φετινή διοργάνωση, παρουσία περισσότερων από 300 εκπροσώπων των μέσων ενημέρωσης, εστίασε στα ηλεκτρικά οχήματα με μπαταρία και τα υδρογονοκίνητα, τα οποία θα διαδραματίσουν σημαντικό ρόλο στην πολυτεχνολογική στρατηγική της εταιρείας τα επόμενα χρόνια.

Κινητικότητα για όλους

Η αρχή της Toyota για κινητικότητα για όλους, “Mobility for All”, και η δέσμευσή της να επιτύχει πλήρη ουδετερότητα άνθρακα στην Ευρώπη έως το 2040 και σε όλο τον κόσμο έως το 2050 καθοδηγούν την προσέγγιση της εταιρειας στην ανάπτυξη νέων προϊόντων.

To sport crossover concept

Μιλώντας στο Kenshiki, ο Simon Humphries, Chief Branding Officer, Head of Design, Toyota Motor Corporation, έδωσε περαιτέρω πληροφορίες για τη φιλοσοφία της εταιρείας: «Για εμάς, η κινητικότητα σημαίνει στην πραγματικότητα ελευθερία. Με την ελευθερία έρχεται η ευκαιρία και στην Toyota πιστεύουμε ότι όλοι πρέπει να έχουν πρόσβαση στις ευκαιρίες που παρέχει η κινητικότητα, όπου κι αν ζουν, σε οποιαδήποτε κατάσταση κι αν βρίσκονται και να μην μένει κανένας εκτός».

Συγκεκριμένες τοπικές ανάγκες

Η πολυτεχνολογική στρατηγική της Toyota επιβεβαιώνει αυτό το σκεπτικό, με τις λύσεις κινητικότητας χαμηλών και μηδενικών εκπομπών να σχεδιάζονται για να καλύψουν συγκεκριμένες τοπικές ανάγκες, δηλαδή προϊόντα που ικανοποιούν τη ζήτηση των πελατών ή είναι σχετικά με την τοπική τους υποδομή, ενώ παράλληλα παραμένουν προσβάσιμα, ώστε κανείς να μην μένει πίσω στο ταξίδι προς την ουδετερότητα του άνθρακα.

Ο εντυπωσιακός σχεδιασμός του sport crossover concept

Ο κ. Humphries παρουσίασε διάφορα πρωτότυπα μοντέλα που θα ηγηθούν της επόμενης γενιάς ηλεκτρικών οχημάτων με μπαταρία της Lexus και της Toyota. Εξήγησε ότι η νέα αρθρωτή αρχιτεκτονική σχεδιασμού που συνδυάζει την κατασκευή του πλαισίου με τη βοήθεια γιγαντιαίων μηχανών χύτευσης (gigacast), την ελαχιστοποίηση των εξαρτημάτων και το νέο λειτουργικό σύστημα Arene, επιτρέπει ελευθερία στον σχεδιασμό που αναβαθμίζει ολόκληρη την εμπειρία χρήστη.

Η συναρπαστική σειρά των μελλοντικών ηλεκτρικών οχημάτων με μπαταρία των Toyota και Lexus που παρουσιάστηκαν στο Kenshiki πρόκειται να εμφανιστούν στους ευρωπαϊκούς δρόμους τα επόμενα χρόνια – συμπεριλαμβανομένων των Lexus LF-ZC, Toyota FT-Se, Toyota FT-3e, Toyota Sport Crossover concept και Toyota Urban SUV concept.

Ο δρόμος προς την ουδετερότητα άνθρακα

Η TME ανακοίνωσε πέρσι ότι στοχεύει να πετύχει πλήρη ουδετερότητα άνθρακα στην Ευρώπη μέχρι το 2040.

Οι στόχοι SBTi Scope 1 & 2 για την ουδετερότητα άνθρακα θα επιτευχθούν στις ευρωπαϊκές δραστηριότητες και εγκαταστάσεις παραγωγής της μέχρι το 2030.

Για το Scope 3, η Toyota θα επιτύχει 100% μείωση του CO2 στις πωλήσεις νέων οχημάτων το 2035 και, έως το 2040, πλήρη ουδετερότητα άνθρακα στην αλυσίδα αξίας και τα logistics. Σε αυτό τον τομέα, η TME σημειώνει ήδη πρόοδο, αρχίζοντας να χρησιμοποιεί ηλεκτρικά φορτηγά με κυψέλες καυσίμου υδρογόνου στις τέσσερις βασικές διαδρομές logistics από το Βέλγιο προς τη Γερμανία, τη Γαλλία και την Ολλανδία.

Διεύρυνση γκάμας ηλεκτρικών οχημάτων μπαταρίας

Σχολιάζοντας το μεσοπρόθεσμο πλάνο λανσαρίσματος προϊόντων της TME, ο Yoshihiro Nakata, Πρόεδρος & CEO, Toyota Motor Europe δήλωσε: «Ενώ θα συνεχίσουμε να προσφέρουμε πολλαπλές τεχνολογίες μείωσης των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα, θα αυξήσουμε επίσης σταθερά τον αριθμό των οχημάτων μηδενικών εκπομπών που προσφέρουμε στους πελάτες.»

To sport crossover concept

Στην Ευρώπη, το εξηλεκρισμένο μείγμα της Toyota βρίσκεται ήδη στο 71% και αναμένεται να αυξηθεί στο 75% το 2024, και αυτό θα επεκταθεί περαιτέρω, με τα νέα ηλεκτρικά οχήματα με μπαταρία να διαδραματίζουν όλο και πιο σημαντικό ρόλο στον όγκο των πωλήσεών της.

Πάνω από 250.000 οχήματα ετησίως

Μέχρι το 2026, η TME θα προσφέρει περίπου 15 διαφορετικά οχήματα μηδενικών εκπομπών υπό το εμπορικό σήμα της Toyota, από επιβατικά έως ελαφρά επαγγελματικά αυτοκίνητα, και το ευρωπαϊκό μίγμα BEV της Toyota αναμένεται να ξεπεράσει το 20% υπερβαίνοντας τα 250.000 οχήματα ετησίως.

Αναφερόμενος στο υδρογόνο, ο κ. Nakata εξήγησε ότι η Toyota διατηρεί την πεποίθησή της για τον μοναδικό του ρόλο και τη συμβολή στην απανθρακοποίηση των ευρωπαϊκών μεταφορών με τη δυναμική των αυξανόμενων υποδομών και διαθεσιμότητας του πράσινου υδρογόνου.

Η στρατηγική της Toyota για το υδρογόνο εκτείνεται σε πολλούς τομείς κινητικότητας. Στην κατηγορία των επιβατικών αυτοκινήτων, η εταιρεία προσφέρει το Mirai και το Crown που λανσαρίστηκε πρόσφατα. Στον εμπορικό τομέα, το Hydrogen Factory Europe της TME ενσωματώνει την τρέχουσα τεχνολογία κυψελών καυσίμου σε φορτηγά, λεωφορεία, πούλμαν, σκάφη – και pick up οχήματα, όπως καταδεικνύει το πρωτότυπο Hilux κυψελών καυσίμου υδρογόνου που παρουσιάστηκε στο Kenshiki.

Το πολύτιμο υδρογόνο

Η τεχνολογία υδρογόνου θα εξελιχθεί περαιτέρω όταν η Toyota λανσάρει τα συστήματα κυψελών καυσίμου τρίτης γενιάς το 2026.

Η προσθήκη του Proace Max Ολοκληρώνει τη Σειρά Toyota Professional. Η σειρά ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων Toyota Professional ολοκληρώνεται με την προσθήκη του νέου Proace Max, ενός μεγάλου van που διατίθεται σε τρία μήκη και ύψη παρέχοντας στους πελάτες την ευελιξία που απαιτούν.

Όπως και τα «αδέλφια» του, το νέο Proace Max διατίθεται με ηλεκτρικό σύστημα κίνησης με μπαταρία, παρέχοντας αυτονομία 420 χιλιομέτρων (WLTP) και πρόσβαση σε ζώνες μηδενικών εκπομπών ρύπων.

Το FT-3e Concept

Το Proace Max έρχεται να προστεθεί στα πρόσφατα ανανεωμένα μοντέλα Proace και Proace City, παρέχοντας στους πελάτες τη δυνατότητα να διαλέξουν ανάμεσα σε μεγάλα, μεσαία και μικρά επαγγελματικά οχήματα – όλα με την επιλογή ενός ηλεκτρικού συστήματος κίνησης με μπαταρία.

Το Hilux αποτελεί επίσης βασικό μέλος του στόλου της Toyota Professional και βασικό πυλώνα των επαγγελματικών οχημάτων της TME για πελάτες που εκτιμούν την ποιότητα, την αντοχή και την αξιοπιστία. Νέα ώθηση στο μοντέλο θα δώσει την επόμενη χρονιά η παρουσίαση μιας έκδοσης με υβριδικό σύστημα 48 volt, που θα παρέχει μεγαλύτερη ισχύ και ροπή, ενώ θα βελτιώνει την αποδοτικότητα καυσίμου κατά 10%.

Το FT-3e Concept

Η Toyota Professional έχει ισχυρή δυναμική και οι πωλήσεις αναμένεται να αυξηθούν το 2023 σε πάνω από 140.000 οχήματα, καταγράφοντας αύξηση άνω του +20% σε σύγκριση με το 2022.  Η ισχυρή γκάμα προϊόντων αποτελεί ένα μόνο μέρος της εξίσωσης, καθώς το στοιχείο που κάνει τη διαφορά είναι η αναγνωρισμένη αριστεία στην εξυπηρέτηση πελατών του δικτύου λιανικής.

Η κληρονομιά της Toyota στο Παρίσι 2024

Σε συνέχεια του προηγούμενου θέματος σχετικά με το υδρογόνο, ο Matt Harrison, COO, Toyota Motor Europe, τόνισε ότι στο Παρίσι 2024 θα λειτουργούν έως και δέκα εφαρμογές υδρογόνου. Η Toyota, ως παγκόσμιος εταίρος κινητικότητας της Διεθνούς Ολυμπιακής Επιτροπής και της Διεθνούς Παραολυμπιακής Επιτροπής, θα παρέχει έναν στόλο επιβατικών αυτοκινήτων με περισσότερα από 2.650 ηλεκτροκίνητα οχήματα και 700 λύσεις ηλεκτρικής κινητικότητας τύπου last-mile.

Ο κ. Harrison εξήγησε ότι μεταξύ αυτών των λύσεων περιλαμβάνονται 250 Accessible People Movers (APM), επανασχεδιασμένα για το Παρίσι 2024 και κατασκευασμένα στην Ευρώπη, ώστε να ανταποκρίνονται καλύτερα στις τοπικές απαιτήσεις του Παρισιού:

«Το όχημα έχει σχεδιαστεί για να προσφέρει υπηρεσίες last-mile και να μεταφέρει άτομα με ανάγκες προσβασιμότητας σε διάφορα σημεία. Μετά τους Αγώνες, ο στόλος των APM θα αποτελέσει μέρος της βιώσιμης κληρονομιάς μας για το Παρίσι.»


About the author


Δείτε επίσης

WRC: Xρόνια Πολλά Σεμπαστιέν Λεμπ! (video)

WRC: Xρόνια Πολλά Σεμπαστιέν Λεμπ! (video)

Formula1: Gentlemen! Start your engines!

Formula1: Gentlemen! Start your engines!

Porsche 356A Speedster: «Στο σφυρί!» μοντέλο – «κόσμημα» του 1958 [Βίντεο]

Porsche 356A Speedster: «Στο σφυρί!» μοντέλο – «κόσμημα» του 1958 [Βίντεο]

Formula1: Ούτε ένας πρωτάρης φέτος στην F1!

Formula1: Ούτε ένας πρωτάρης φέτος στην F1!

Ιμάντας χρονισμού: Συμπτώματα βλάβης, πότε θέλει αλλαγή και πόσο κοστίζει

Ιμάντας χρονισμού: Συμπτώματα βλάβης, πότε θέλει αλλαγή και πόσο κοστίζει

Audi – Verizon Business: Νέα τεχνολογία σε πίστα δοκιμών

Audi – Verizon Business: Νέα τεχνολογία σε πίστα δοκιμών