Οι παραδοσιακοί φυσικοί διακόπτες φαίνεται πως επιστρέφουν στα ταμπλό των αυτοκινήτων της Volkswagen, καθώς η γερμανική εταιρεία παραδέχεται ότι το πείραμα με την υπερβολική χρήση οθονών αφής δεν άρεσε σε μεγάλο μέρος του κοινού της , τουλάχιστον στην Ευρώπη.
Για αρκετά χρόνια, η Volkswagen και γενικότερα ο Όμιλος VW υιοθέτησαν τη λογική του ψηφιακού «μινιμαλισμού». Σχεδόν όλες οι λειτουργίες πέρασαν σε οθόνες αφής, με τα φυσικά κουμπιά να εξαφανίζονται σταδιακά από τα ταμπλό των αυτοκινήτων. Ωστόσο, η εταιρεία αναγνωρίζει πλέον ότι αυτή η κατεύθυνση αποξένωσε σημαντικό μέρος του ευρωπαϊκού της κοινού. Και τώρα δηλώνει έτοιμη να επιστρέψει στις πιο απτικές, παραδοσιακές λύσεις.
Φυσικά κουμπιά το μέλλον της Volkswagen
Όπως παραδέχεται ο Ralf Brandstätter, επικεφαλής της VW στην Κίνα, οι Ευρωπαίοι οδηγοί συνεχίζουν να εκτιμούν την αίσθηση του φυσικού ελέγχου, την ανθεκτικότητα των υλικών και τα οδηγικά χαρακτηριστικά. Αντίθετα, στην Κίνα, όπου η εταιρεία αναπτύσσει και πουλά διαφορετικά μοντέλα, οι καταναλωτές δείχνουν ξεκάθαρη προτίμηση σε «AI-first» οχήματα με εξελιγμένα συστήματα φωνητικού ελέγχου και πλήρως ψηφιοποιημένες καμπίνες.
Η τάση της VW να μεταφέρει τα πάντα στις οθόνες αφής αποδεικνύεται περίτρανα από το ID.7, όπου τα φυσικά κουμπιά απουσιάζουν σχεδόν πλήρως.
Ωστόσο, η εταιρεία δείχνει πως ακούει τους πελάτες της. Η αρχή έγινε ήδη, με τα νέα Golf GTI και R να επαναφέρουν τα πραγματικά κουμπιά στο τιμόνι. Και τα καλύτερα φαίνεται πως έρχονται: σύμφωνα με τον επικεφαλής σχεδίασης της VW, Andreas Mindt, τα μελλοντικά μοντέλα θα επαναφέρουν φυσικούς διακόπτες για τις πέντε βασικότερες λειτουργίες: ένταση ήχου, θέρμανση δεξιά και αριστερά, ανεμιστήρες και alarm. Όπως χαρακτηριστικά είπε:
«Από το ID.2all και μετά, θα έχουμε φυσικά κουμπιά κάτω από την οθόνη για τις πέντε πιο σημαντικές λειτουργίες. Αυτά θα υπάρχουν σε κάθε νέο μας μοντέλο. Δεν πρόκειται να επαναλάβουμε αυτό το λάθος. Στο τιμόνι θα υπάρχουν επίσης φυσικά κουμπιά. Τέλος στις εικασίες. Υπάρχει αίσθηση, είναι πραγματικό, και ο κόσμος το εκτιμά. Ειλικρινά, είναι αυτοκίνητο. Όχι κινητό.»
Η αλλαγή φιλοσοφίας δεν αποκλείεται να επηρεάσει και τα υπόλοιπα brands του Ομίλου, όπως τη Skoda, τη SEAT και την Cupra, καθώς συχνά μοιράζονται σχεδίαση και εξοπλισμό με τα VW. Φυσικά, η προσθήκη περισσότερων απτικών διακοπτών συνεπάγεται αυξημένο κόστος παραγωγής – κάτι που πιθανότατα θα μετακυλιστεί στους αγοραστές. Ωστόσο, για πολλούς οδηγούς, αυτή είναι μια θυσία που αξίζει.
Αξίζει να σημειωθεί και κάτι ακόμα που ανέφερε ο Brandstätter: ο μέσος αγοραστής ηλεκτρικού αυτοκινήτου στην Ευρώπη είναι 56 ετών, ενώ στην Κίνα κάτω από τα 35. Γι’ αυτό και τα αυτοκίνητα που εξελίσσονται ειδικά για την κινεζική αγορά δεν διατίθενται στην Ευρώπη. Οι κανονισμοί, τα κόστη και οι προτιμήσεις του κοινού διαφέρουν αισθητά. Και η VW δείχνει πλέον διατεθειμένη να προσαρμοστεί αντί να επιβάλλει.
Δείτε επίσης

Toyota Yaris: Το δημοφιλές μικρό ανανεώθηκε και έγινε ακόμα καλύτερο

Αυτό είναι το πιο μεγάλο πρόβλημα με τα ηλεκτρικά, σύμφωνα με έρευνα

Μπορεί να λειτουργήσει ένας κινητήρας κάτω από το νερό; Να τι συμβαίνει όταν πλημμυρίζει

Τι να κάνεις για να μην υπερθερμαίνεις ποτέ το κιβώτιο ταχυτήτων σου σε αυτόματο αμάξι

F1: Ο Leclerc ζητάει από τους φίλους της Ferrari να ρίξουν τις προσδοκίες μετά το GP του Μονακό
