F1:Ο Lando Norris κατέκτησε τη νίκη στο Grand Prix του Μονακό, επικρατώντας του Charles Leclerc σε έναν αγώνα γεμάτο στρατηγικά τρικ, αμφιλεγόμενες ομαδικές τακτικές και απογοήτευση για όσους παγιδεύτηκαν από τις ιδιαιτερότητες των κανονισμών.
Το τελικό αποτέλεσμα έφερε νέο ενδιαφέρον στη μάχη του τίτλου, με τον Norris να πλησιάζει στους τρεις βαθμούς τον Oscar Piastri στη βαθμολογία των οδηγών. Όμως, πίσω από τη σκακιέρα στρατηγικής και τα απρόοπτα, η F1 έχει σοβαρά ερωτήματα να απαντήσει σχετικά με την αποτελεσματικότητα των κανονισμών της.
Οι βάσεις του χάους: Οι υποχρεωτικές δύο στάσεις
Ο αγώνας του Μονακό είχε έναν κρίσιμο περιορισμό: την υποχρεωτική εφαρμογή δύο pit stop. Στην εκκίνηση, ο Norris είχε την pole position, με όλα τα ελαστικά της Pirelli να εκπροσωπούνται στη σχάρα εκκίνησης, ακόμη και τα μαλακά στα οποία ξεκίνησε ο Yuki Tsunoda.
Ο Leclerc ξεκίνησε γρήγορα και προσπάθησε να περάσει τον Norris, ο οποίος έκανε ένα τεράστιο μπλοκάρισμα φρένων αλλά κράτησε τη γραμμή του στην πρώτη στροφή, ενώ ο Piastri, παρά μια μέτρια εκκίνηση, διατήρησε την τρίτη θέση μπροστά από τον Max Verstappen.
F1: Απρόοπτα από νωρίς και εικονικό αυτοκίνητο ασφαλείας
Ο Gabriel Bortoleto είχε επαφή με τον Kimi Antonelli και έπεσε στον τοίχο στο Portier. Κατάφερε να επιστρέψει αργά στα pits για επισκευές, ενώ την ίδια στιγμή Tsunoda, Pierre Gasly και Oliver Bearman μπήκαν επίσης για το πρώτο τους από τα δύο υποχρεωτικά pit stop. Η πίστα τέθηκε υπό καθεστώς VSC (Virtual Safety Car), παγώνοντας προσωρινά τον αγώνα.
Με την επανεκκίνηση στον 4ο γύρο, ο Norris άνοιξε διαφορά ενός δευτερολέπτου από τον Leclerc, ο οποίος με τη σειρά του άφησε τον Piastri τέσσερα δευτερόλεπτα πίσω.
Σύγκρουση Gasly – Tsunoda
Στον 9ο γύρο, ο Pierre Gasly προσπάθησε να περάσει τον Tsunoda στην έξοδο του τούνελ αλλά μπλόκαρε τον πίσω άξονα και έπεσε πάνω στον οδηγό της RB, προκαλώντας σοβαρές ζημιές στην εμπρός αριστερή ανάρτηση του Alpine. Ο Gasly κατάφερε να φτάσει στα pits αλλά χωρίς φρένα, οι μηχανικοί του αναγκάστηκαν να τον σταματήσουν. Ο Tsunoda συνέχισε.
Ο Verstappen προσπάθησε να πιέσει τον Piastri, διαμαρτυρόμενος ότι τον έκλεινε επικίνδυνα, όμως όλα αυτά συνέβησαν υπό κίτρινες σημαίες.
Πρώτα pit stop και σχηματισμός «τρένου» DRS
Ο Isack Hadjar ήταν ο πρώτος από τους δέκα πρώτους που μπήκε στα pits, βάζοντας μαλακά ελαστικά και βγαίνοντας στην 8η θέση, μπροστά από τον teammate του Liam Lawson. Στη συνέχεια, μπήκαν και οι Fernando Alonso και Esteban Ocon, αλλά βρέθηκαν πίσω από τον Hadjar, ο οποίος ηγούνταν ενός DRS τρένου. Ο Alonso, εκνευρισμένος, φώναξε στην Aston Martin: «Δεν μπορώ να πιέσω τώρα!»
Ο Lewis Hamilton έκανε το δικό του pit στον 19ο γύρο και πέρασε τόσο τον Hadjar όσο και τον Alonso. Ο Hadjar, με τη βοήθεια του Lawson που του άνοιξε κενό μπροστά, μπήκε για δεύτερο pit stop πριν από τον 20ό γύρο – όπως και οι Bearman και Stroll.
Τακτικισμοί και αργές στάσεις
Ο Norris μπήκε για το πρώτο του stop στον 20ό γύρο και αμέσως μετά μπήκε και ο Piastri, αλλά μια αργή αλλαγή του κόστισε τουλάχιστον ένα δευτερόλεπτο. Ο Leclerc μπήκε πίσω τους και βγήκε ξανά παγιδευμένος ανάμεσα στις δύο McLaren.
Ο George Russell, στη 12η θέση, ενημέρωσε τη Mercedes ότι ο Carlos Sainz μπροστά του επίτηδες χαμήλωνε ρυθμό. Οι μηχανικοί του απάντησαν: «Τρία δευτερόλεπτα». Ο Albon κατάφερε να κάνει pit και να βγει μπροστά από τον Sainz.
Μετά το pit του Verstappen, ο Norris ανέκτησε την πρωτοπορία μπροστά από Leclerc, Piastri και τον Ολλανδό. Καθώς οι πρωτοπόροι έπεφταν σε κίνηση, ο Leclerc δήλωσε απογοητευμένος στον ασύρματο: «Αστείο είναι αυτό», βλέποντας πως ακόμη και με μπλε σημαίες οι Mercedes δεν έκαναν άκρη εγκαίρως.
Εγκατάλειψη Alonso – προβλήματα αξιοπιστίας
Μέχρι τα μέσα του αγώνα, ο Norris είχε διαφορά έξι δευτερολέπτων από τον Leclerc, ο οποίος είχε άλλους επτά από τον Piastri. Ο Verstappen ήταν τρία δευτερόλεπτα πίσω από τον Αυστραλό. Οι Hamilton, Hadjar, Ocon, Lawson, Albon και Sainz ήταν εντός βαθμών.
Ο Alonso εγκατέλειψε με καπνούς από την Aston Martin. Η ομάδα επιβεβαίωσε: «Το μονοθέσιο διαχειριζόταν πρόβλημα στην μονάδα ισχύος, κάτι που οδήγησε στην εγκατάλειψη. Το διερευνούμε.»
Το απόλυτο χάος με τις δεύτερες στάσεις
Οι Lawson και Albon μπήκαν για δεύτερα pit stop, ενώ οι Sainz και οι δύο Mercedes δεν είχαν κάνει ούτε το πρώτο. Ο Piastri ήταν ο πρώτος από τους διεκδικητές του βάθρου που μπήκε ξανά, ακολουθούμενος από τον Leclerc και στη συνέχεια από τον Norris.
Ο Russell πάλεψε με τον Albon αλλά βγήκε εκτός πίστας και κράτησε τη θέση. Του ζητήθηκε να την επιστρέψει αλλά απάντησε ξεκάθαρα ότι θα δεχτεί την ποινή γιατί «ο Albon είναι αργός και ασταθής». Πράγματι, δέχτηκε ποινή διέλευσης. Ο Antonelli έκανε την ίδια κίνηση αλλά έδωσε πίσω τη θέση.
Ο Russell εκτέλεσε την ποινή στον 56ο γύρο, χωρίς να έχει κάνει κανένα pit stop. Στον ίδιο γύρο, ο Sainz έκανε το πρώτο του stop και κατάφερε να βγει μπροστά από τον Russell, χάρη στη διαφορά που είχε δημιουργήσει ο Albon.
Ο Verstappen βρισκόταν στην πρωτοπορία χωρίς να έχει κάνει δεύτερο stop, με τον Norris πίσω του να διαμαρτύρεται ότι τον καθυστερεί. Πίσω του, ο Leclerc κολλούσε, χωρίς να βρίσκει πέρασμα, με τον Piastri να τον πιέζει.
Ο Verstappen μπήκε τελικά στον προτελευταίο γύρο, επιτρέποντας στον Norris να ανακτήσει την πρώτη θέση και να πάρει τη νίκη.
Τελική δεκάδα και χαοτική εικόνα
Ο Norris πήρε την καρό σημαία μπροστά από Leclerc και Piastri, με τον Verstappen στην τέταρτη θέση. Οι υπόλοιποι βαθμοί πήγαν στους Hamilton, Hadjar, Ocon, Lawson, Albon και Sainz.
Οι περισσότεροι οδηγοί έκαναν τα δύο τους pit stop μετά τον 60ό γύρο, με κάποιους – όπως ο Antonelli – να κάνουν το πρώτο τους stop στον 75ο! Το σύστημα απέτυχε θεαματικά να εξασφαλίσει ανταγωνιστική ισορροπία ή αγωνιστική συνέπεια.
Δείτε επίσης

Το Audi Q5 επιστρέφει καλύτερο από πότε – Δες όσα πρέπει να γνωρίζεις για την τρίτη γενιά του πολυτελούς SUV

Κεραμικά φρένα carbon: Πώς λειτουργούν και γιατί τοποθετούνται συνέχεια σε αυτοκίνητα υψηλών επιδόσεων;

Η Tesla καταρρέει στην Ευρώπη – Οι πωλήσεις της έπεσαν σχεδόν 50% ενώ τα EV ανεβαίνουν

F1: Αγοράστηκε για 16 εκατ. ευρώ η Ferrari που οδηγούσε o Schumacher το 2001

F1: «Νιώθω χαμένος» – Τα σχόλια του Hamilton στο ραδιόφωνο της Ferrari
