F1: Σε πρόσφατες δηλώσεις του, ο επικεφαλής της McLaren ανέλυσε την προσέγγιση της ομάδας από το Woking στο πως αντιμετωπίζει τους δύο οδηγούς της και σχολίασε το τι θα κάνει αν πρέπει να διαλέξει τον έναν από τους δύο.
Η McLaren έχει μπει από την αρχή στην φετινή σεζόν της F1 με το «πόδι πατημένο στο γκάζι», αφού, παρά την ήττα από τον Verstappen και την Red Bull στο πιο πρόσφατο GP της Ίμολα, η βρετανική ομάδα έχει επικρατήσει σε 5 από τα 7 Grand Prix.
Ο Lando Norris ξεκίνησε δυνατά τη χρονιά, κατακτώντας την πρώτη θέση στο GP της Αυστραλίας, ωστόσο, εκ τότε, ο Piastri είναι αυτός που έχει κάνει τις καλύτερες εμφανίσεις, έχοντας σημειώσει 4 από τις 5 νίκες της ομάδας. Και παρά τις δύο νίκες του Verstappen σε Ίμολα και Σουζούκα, οι δύο οδηγοί της McLaren φιγουράρουν με σχετική ευκολία στις πρώτες θέσεις του πρωταθλήματος οδηγών.
Έτσι, η ομάδα από το Woking βρίσκεται σε ξεκάθαρη τροχιά κατάκτησης πρωταθλήματος οδηγών, για πρώτη φορά μετά την εποχή Lewis Hamilton το 2008. Υπενθυμίζουμε πως η McLaren ήταν η ομάδα που σήκωσε το Κατασκευαστών πέρυσι, όποτε ενδεχόμενη πρωτιά στο Πρωτάθλημα Οδηγών (και γιατί όχι ένα δεύτερο συνεχόμενο Κατασκευαστών) για φέτος θα είναι ένα εντυπωσιακό Back to Back.
F1: Το «δίλημμα» της McLaren
Όσο και αν η McLaren προσπαθεί να ρίξει τους τόνους και να μην αυτοπροβάλλεται ως φαβορί, οι υπόλοιπες ομάδες και οι φανς της F1 μπορούν να δουν εύκολα πως η McLaren είναι ένα σκαλί πιο πάνω από τις υπόλοιπες ομάδες, τουλάχιστον μέχρι στιγμής.
Με τους δύο οδηγούς της, όμως, να κοντράρονται στα ίσια, ο επικεφαλής Zak Brown και ο αρχιμηχανικός Andrea Stella ίσως χρειαστεί κάποια στιγμή να κάνουν μια επιλογή. Θα συνεχίσουν να στηρίζουν και τους δύο οδηγούς παρά το γεγονός πως μπορεί να κοστίσει συνολικά στην ομάδα, με τον «δαίμονα» Verstappen να παραμονεύει και να αποδεικνύει ακόμα μια φορά ότι μπορεί να απειλήσει ακόμα και όταν υπολείπεται σε ταχύτητα και ρυθμό μονοθεσιού ή θα διαλέξουν τον εκλεκτό τους και θα ζητήσουν από τον δεύτερο να μην σταθεί εμπόδιο του, άλλα να «παίξει» για αυτόν;
Σίγουρα ο Piastri είναι αυτός που, αυτή τη στιγμή ,φαίνεται να είναι το «δυνατό» χαρτί της McLaren, άλλα παρά το γεγονός πως o Norris έχει σημειώσει μόλις μια νίκη σε σχέση με τις 4 του Verstappen, η απόσταση που τους χωρίζει είναι μόνο 13 βαθμοί.
Αυτό σημαίνει πως οι δύο οδηγοί συνεχίζουν να διεκδικούν ενεργά τον τίτλο. Και όταν ο Zak Brown, επικεφαλής της Mercedes, ρωτήθηκε για αυτό, τόνισε πως η McLaren θέλει να αντιμετωπίζει τους οδηγούς της με δίκαιο τρόπο και να μην ζητήσει από κάποιον να θυσιαστεί για τον άλλον, απορρίπτοντας την πρόταση να ακολουθήσει τη «συνταγή Red Bull» και να αξιοποιήσει τον έναν από τους δύο οδηγούς σε υποστηρικτικό ρόλο.
Παράλληλα, τόνισε πως στα πλάνα της McLaren βρίσκεται και πάλι η κατάκτηση του Πρωταθλήματος Κατασκευαστών
Zak Brown: «Θέλουμε να είμαστε δίκαιοι με τους οδηγούς μας»
Ο Zak Brown μίλησε στα διεθνή μέσα για τη φιλοσοφία της McLaren γύρω από τη διαχείριση των οδηγών της, την προσέγγιση στον αγώνα για το Πρωτάθλημα Κατασκευαστών και την ισορροπία μεταξύ ατομικής επιτυχίας και ομαδικής δικαιοσύνης:
«Ο καλύτερος τρόπος να κερδίσεις το Πρωτάθλημα Κατασκευαστών είναι να τερματίσουν πρώτος και δεύτερος οι οδηγοί σου στο Πρωτάθλημα Οδηγών. Αυτό προσπαθούμε να πετύχουμε», τόνισε ο Brown.
«Και για να αφήσεις τους οδηγούς να αποφασίσουν ποιος θα είναι πρώτος και ποιος δεύτερος, πρέπει να τους αντιμετωπίζεις απόλυτα δίκαια, ισότιμα και με διαφάνεια.
»Αν προσέξεις, στον τελευταίο αγώνα (στην Ίμολα) ο Oscar [Piastri] βγήκε πρώτος στην πίστα στο Q3. Στον προηγούμενο, ο Lando [Norris] βγήκε πρώτος στο Q3.
»Όταν έχουμε αναβαθμίσεις και δεν μπορούμε να τις δώσουμε και στους δύο στον ίδιο αγώνα, ο ένας τις παίρνει αυτό το Σαββατοκύριακο και ο άλλος το επόμενο – και το αντίστροφο.»
«Ας νικήσει ο καλύτερος»
Ωστόσο, ένα εύλογο ερώτημα που προκύπτει είναι το τι θα γίνει αν η ομάδα θα πρέπει να παρεκκλίνει από αυτή τη φιλοσοφία και να εστιάσει τις προσπάθειές της σε έναν από τους δύο οδηγούς;
Το 2024, για παράδειγμα, ο Piastri στήριξε τον Norris όταν χρειάστηκε, όπως στο Sprint του GP του Σάο Πάολο, όπου παραχώρησε θέση για να βοηθήσει τον Βρετανό στη μάχη του με τον Verstappen. Μέχρι τότε, ο Piastri είχε ήδη τεθεί εκτός μάχης τίτλου, οπότε είχε νόημα να λειτουργήσει υποστηρικτικά. Στο Κατάρ, όταν η μάχη του τίτλου είχε κριθεί, ο Norris ανταπέδωσε, επιβεβαιώνοντας πόσο βαθιά είναι ριζωμένη η έννοια της δικαιοσύνης στην ομάδα.
Ο Brown εξήγησε:
«Για εμάς είναι εύκολο να το διαχειριστούμε. Οι οδηγοί μας δεν ζητούν εύνοια, ζητούν δικαιοσύνη – και αυτό ακριβώς τους προσφέρουμε.
»Νιώθουν άνετα με αυτό. Ας κερδίσει ο καλύτερος.
»Ελπίζω να τους δώσουμε ένα μονοθέσιο και ένα περιβάλλον όπου θα πάνε στον τελευταίο αγώνα και θα παλεύουν μεταξύ τους, χωρίς να έχουν πάρει βαθμούς ο ένας από τον άλλον σε βαθμό που να ευνοηθεί ο Max [Verstappen] ή κάποιος άλλος. Αλλά αν συμβεί, τότε αυτός που θα κερδίσει το Πρωτάθλημα Οδηγών θα το αξίζει περισσότερο.»
Με λίγα λόγια, ο Brown δίνει προτεραιότητα στη δικαιοσύνη και στην ίση ευκαιρία για τους οδηγούς του, ακόμη και αν αυτό σημαίνει πως ίσως κανείς τους να μην κερδίσει τελικά τον τίτλο.
«Είμαι απολύτως εντάξει με αυτό», ξεκαθάρισε.
«Γιατί το εναλλακτικό σενάριο είναι να αποσύρεις έναν οδηγό από τη μάχη του τίτλου ενώ βρίσκεται ακόμα μέσα στο παιχνίδι. Αυτό δεν είναι σωστό. Αν ο δεύτερος οδηγός δεν διεκδικούσε το πρωτάθλημα, το καταλαβαίνω – να θυσιάσεις τις κατατακτήριες του [Yuki] Tsunoda για να δώσεις προβάδισμα στον Max, για παράδειγμα .Καταλαβαίνω να συμβιβαστεί το δεύτερο μονοθέσιο της Red Bull, γιατί δεν είναι μέσα στη μάχη. Είναι εύκολη απόφαση. Αλλά όταν έχεις δύο οδηγούς στην πρώτη και δεύτερη θέση της βαθμολογίας και η διαφορά τους είναι λιγότερη από ό,τι δίνει ένας τερματισμός στη δεύτερη θέση, πώς μπορείς να ζητήσεις από τον έναν να παίξει υποστηρικτικό ρόλο; Απλώς, δεν θα το κάνουμε.»
Προτεραιότητα το Πρωτάθλημα Κατασκευαστών για τη McLaren
Η McLaren κατάφερε με το 2-3 στην Ίμολα να αυξήσει τη διαφορά της στο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών, με τον Verstappen να πλησιάζει μόνο ελαφρώς την κορυφή. Ο τίτλος αυτός έχει τεράστια οικονομική σημασία: χάρη στην περσινή της πρωτιά, η McLaren εξασφάλισε φέτος το μεγαλύτερο μερίδιο από τα εμπορικά έσοδα της F1.
Αν η εμπορική ανάπτυξη συνεχιστεί, η McLaren αναμένεται να αποκομίσει ακόμα περισσότερα χρήματα μέσα στο 2025. Μια νέα επιτυχία φέτος θα διασφάλιζε τη συνέχιση αυτής της δυναμικής και για το 2026.
Έτσι, δεν είναι περίεργο που η έμφαση δίνεται στο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών, ακόμη κι αν το Πρωτάθλημα Οδηγών είναι εκείνο με το μεγαλύτερο κύρος.
Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι ο Brown δεν ενδιαφέρεται για τον τίτλο οδηγών. Απλώς επιμένει ότι πρέπει να κατακτηθεί χωρίς να παραβιαστούν οι αρχές της ομάδας. Και, όπως τονίζει, αυτή είναι και η άποψη των Piastri και Norris.
«Η δική μας προσέγγιση είναι ότι, μέχρι να γίνει ξεκάθαρο πως ένας οδηγός έχει πολύ μεγαλύτερες πιθανότητες από τον άλλον – και αυτή την απόφαση την πήραμε πέρυσι – δεν πρόκειται να ευνοήσουμε κανέναν, όταν και οι δύο παλεύουν για τον τίτλο», δήλωσε.
«Αυτό, από πλευράς Πρωταθλήματος Κατασκευαστών, μας ωφελεί. Φυσικά, από πλευράς Πρωταθλήματος Οδηγών, μπορείς να πεις ότι ο Max έχει 110% στήριξη, άρα ίσως κερδίζει μερικούς βαθμούς παραπάνω επειδή ο teammate του τον βοηθά, ενώ οι δικοί μας οδηγοί μπορεί να αφαιρούν βαθμούς ο ένας από τον άλλον – ακριβώς όπως έγινε το 2007 όταν δεν κερδίσαμε το πρωτάθλημα.»
Το 2007, ο Kimi Raikkonen κατέκτησε τον τίτλο με τη Ferrari, μόλις έναν βαθμό μπροστά από τους τότε teammates της McLaren, Fernando Alonso και Lewis Hamilton, οι οποίοι ισοβάθμησαν.
Ο Brown δεν θέλει να δει να επαναλαμβάνεται αυτό το σενάριο. Δεν θέλει η επιτυχία του ενός οδηγού να έρθει με τίμημα τον άλλο.
«Οι οδηγοί μας θέλουν να κερδίσουν νικώντας και τους 19 αντιπάλους τους», υπογράμμισε.
«Οπότε υπάρχει και αυτό το στοιχείο – μέχρι να φτάσουμε στο σημείο όπου θα είναι ξεκάθαρο, και ελπίζω να μη συμβεί ποτέ, προτιμώ να έχουμε δύο οδηγούς να μάχονται για το ίδιο πρωτάθλημα, παρά να βάλουμε τον έναν να παίζει υποστηρικτικό ρόλο. Οι οδηγοί μας έχουν πει ότι θέλουν να κερδίσουν το πρωτάθλημα νικώντας τους πάντες – ακόμα και τον teammate τους. Δεν τους ενδιαφέρει να κερδίσουν επειδή εμείς σταματήσαμε τον άλλον.»

Δείτε επίσης

Καθημερινά αντικείμενα που έχεις στο αυτοκίνητο σου μπορεί να αποβούν μοιραία σε ατύχημα – Τι να προσέχεις πάντα

Toyota: Ήρθε σε επικοινωνία με την Nissan μετά το τέλος στις συζητήσεις συγχώνευσης με την Honda

Elon Musk: «CEO της Tesla μέχρι να πεθάνω» είπε σε συνέντευξη του

Είναι η αλλαγή λαδιών και η συμπλήρωση το ίδιο πράγμα;

Παρκάρισμα σε κατηφόρα: Κάνεις ζημιά στα φρένα και το χειρόφρενο σου;
