F1: Υποπτεύεται την McLaren για παρανομίες στα ελαστικά - Τι είπε ο Jos Verstappen

F1: Υποπτεύεται την McLaren για παρανομίες στα ελαστικά - Τι είπε ο Jos Verstappen

F1: Αδυνατώντας να εμποδίσει τη McLaren από το να πετύχει ακόμη ένα 1-2 αποτέλεσμα στο Miami, ο Jos Verstappen δήλωσε ότι είναι «τόσο ανόητο» που η FIA δεν παρενέβη από τον πρώτο αγώνα της σεζόν για να ελέγξει τις ευέλικτες εμπρός πτέρυγες.

Η Red Bull φέρεται να εξετάζει εξονυχιστικά το μονοθέσιο της McLaren, από την εμπρός πτέρυγα μέχρι και τα ελαστικά, με αφορμή τις υποψίες περί παράνομης ψύξης των ελαστικών με νερό.

Το θέμα πήρε έκταση όταν ο Zak Brown εθεάθη με μπουκάλι που έγραφε «tire water» στον τοίχο των pits, με τα ρεπορτάζ να λένε πως η Red Bull χρησιμοποιεί θερμικές κάμερες για να εντοπίσει θερμά σημεία στα ελαστικά της McLaren κατά τις αλλαγές στα pits, υπονοώντας ότι υπάρχει χρήση νερού για ψύξη.

Ο Brown προκάλεσε ανοιχτά την «μία ομάδα» – χωρίς να την κατονομάσει – που «επικεντρώνεται σε τέτοιες στρατηγικές» να υποβάλει επίσημη ένσταση, τονίζοντας πως αυτό πρέπει να γίνει «με τον σωστό τρόπο», δηλαδή επίσημα, με τεκμηρίωση και οικονομική εγγύηση.

F1:Οι ευέλικτες πτέρυγες της McLaren στο μικροσκόπιο

Δεν είναι μόνο τα ελαστικά που ανησυχούν τη Red Bull. Η ομάδα αμφισβητεί επίσης τη νομιμότητα της εμπρός και της πίσω πτέρυγας της MCL39.

Η FIA είχε ήδη επιβάλει περιορισμούς στην ευκαμψία των πίσω πτερύγων από την αρχή της σεζόν, όμως οι αυστηροί έλεγχοι για την εμπρός πτέρυγα θα εφαρμοστούν μόλις στον ένατο γύρο του πρωταθλήματος, στο Grand Prix Ισπανίας.

Αυτό σημαίνει ότι η McLaren θα έχει πιθανό πλεονέκτημα για ακόμη δύο αγώνες.

Ο Jos Verstappen εξέφρασε την απογοήτευσή του για αυτήν την καθυστέρηση:

«Θα δούμε τι θα γίνει.Αλλά ξαφνικά αλλάζει ο κανονισμός για τις πτέρυγες. Τότε σκέφτομαι: γιατί δεν έγινε αυτό στην αρχή της χρονιάς, ώστε να ισχύει για όλους;Γιατί μετά από τόσους αγώνες να μην επιτρέπεται; Τότε κάποιοι έχουν ήδη επωφεληθεί.Το βρίσκω τόσο ανόητο, αλλά μάλλον έτσι είναι το άθλημα.»

Η στάση της FIA: Σταδιακή εφαρμογή των τεχνικών οδηγιών

Η FIA είχε ανακοινώσει από τον Ιανουάριο ότι οι επιπλέον έλεγχοι για την εμπρός πτέρυγα θα τεθούν σε ισχύ από την Ισπανία, με στόχο να δοθεί χρόνος στις ομάδες να προσαρμοστούν.

Σε ανακοίνωσή της, ανέφερε:

«Η σταδιακή εφαρμογή δίνει στις ομάδες τη δυνατότητα να προσαρμοστούν χωρίς να χρειαστεί να απορρίψουν άμεσα υπάρχοντα εξαρτήματα.

Οι αλλαγές αυτές στοχεύουν στη βελτίωση της δυνατότητας επιτήρησης και επιβολής των κανονισμών σχετικά με την ευκαμψία των εξαρτημάτων, διασφαλίζοντας ισότιμο ανταγωνισμό για όλους και συναρπαστικούς αγώνες.»

Ο Christian Horner προειδοποιεί για τις επιπτώσεις των νέων ελέγχων

Ο επικεφαλής της Red Bull, Christian Horner, μίλησε για τις επερχόμενες αλλαγές στους κανονισμούς, αποφεύγοντας να κατονομάσει κάποια ομάδα, αλλά προειδοποιώντας ότι θα υπάρξουν σημαντικές επιπτώσεις:

«Θα έχει επίδραση, σίγουρα.Το πόσο θα επηρεάσει τους αντιπάλους σε σχέση με εμάς είναι δύσκολο να προβλεφθεί, αλλά είναι σημαντική αλλαγή. Δεν πρόκειται απλώς για μία μικρή προσαρμογή.Θα επηρεάσει όλα τα μονοθέσια. Το ζήτημα είναι σε τι βαθμό.»

 

Δείτε επίσης

Top 5 – Οι πιο γρήγορες μοτοσυκλέτες 125cc με βάση την τελική ταχύτητα

Top 5 – Οι πιο γρήγορες μοτοσυκλέτες 125cc με βάση την τελική ταχύτητα

F1:Ο George Russell υπερασπίζεται McLaren και απορρίπτει τις υποψίες της Red Bull

F1:Ο George Russell υπερασπίζεται McLaren και απορρίπτει τις υποψίες της Red Bull

F1: Hamilton και ο Leclerc σε εσωτερικές συζητήσεις μετά την απογοητευτική εμφάνιση στο Miami

F1: Hamilton και ο Leclerc σε εσωτερικές συζητήσεις μετά την απογοητευτική εμφάνιση στο Miami

Πώς να μην σε «πιάσουν κορόιδο» στο συνεργείο

Πώς να μην σε «πιάσουν κορόιδο» στο συνεργείο

Μπορεί να σβήσει από μόνο του το «Check Engine» στο ταμπλό;

Μπορεί να σβήσει από μόνο του το «Check Engine» στο ταμπλό;

F1 – Red Bull : «Αποκαρδιωτικό» το χάσμα από τη McLaren

F1 – Red Bull : «Αποκαρδιωτικό» το χάσμα από τη McLaren