F1:Ο λόγος πίσω από τις διακυμάνσεις στον ρυθμό του Hamilton

F1:Ο λόγος πίσω από τις διακυμάνσεις στον ρυθμό του Hamilton

F1: Τι συμβαίνει με Hamilton και Ferrari.

Ο Lewis Hamilton στην Τζέντα ήταν ένα μυστήριο για όποιον τον παρακολούθησε.

Μετά από πέντε αγώνες, η Ferrari κατάφερε επιτέλους να ανέβει στο βάθρο ενός Grand Prix (εξαιρουμένων των sprint), με τον Charles Leclerc να τερματίζει τρίτος μετά από μια εξαιρετική εμφάνιση στη Σαουδική Αραβία.

Ωστόσο, ο Lewis Hamilton πέρασε τη γραμμή του τερματισμού έβδομος , στην ίδια θέση από την οποία ξεκίνησε τον αγώνα. Πώς όμως κατάφερε ο Leclerc να ξεπεράσει τον Russell και μήπως ο Hamilton μπορούσε να είχε τερματίσει πιο ψηλά; Τα δεδομένα τηλεμετρίας δίνουν τις απαντήσεις.

F1:Ο καλύτερος αγώνας της σεζόν για τον Charles Leclerc

Αυτή τη στιγμή, ο Leclerc καταφέρνει να βγάλει το απόλυτο από την SF-25, ένα μονοθέσιο που πριν ξεκινήσει η χρονιά, είχε πολλές υποσχέσεις, άλλα είναι σαφώς πιο αργό από McLaren, Red Bull και Mercedes.

Παρόλα αυτά. ο Leclerc ήταν ο τρίτος ταχύτερος οδηγός στον αγώνα της Κυριακής και κατάφερε να κρατήσει πίσω του τον Lando Norris στους τελευταίους γύρους. Αντίθετα, ο Hamilton ήταν κατά μέσο όρο 0.6 δευτερόλεπτα πιο αργός ανά γύρο στη Σαουδική Αραβία.

Ο Leclerc ξεκίνησε με μεσαία γόμα και παρέμεινε στην πίστα περισσότερο απ’ οποιονδήποτε άλλο οδηγό με το ίδιο ελαστικό. Παρ’ όλα αυτά, ήταν ο ταχύτερος στην πίστα κατά το πρώτο stint.

Το καθοριστικό σημείο στον αγώνα του Leclerc

Η κομβική φάση του αγώνα για τον Leclerc ήρθε μετά τον 21ο γύρο, όταν οι Russell και Verstappen μπήκαν στα pits. Ο Leclerc μπορούσε επιτέλους να ξεδιπλώσει το πλήρες δυναμικό της SF-25. Για να το καταφέρει όμως αυτό, έπρεπε πρώτα να διαχειριστεί τέλεια τα ελαστικά του, κάτι δύσκολο σε συνθήκες με υψηλή φθορά.

Αυτό το εξαιρετικό stint του έδωσε πλεονέκτημα ελαστικών για το δεύτερο μισό του αγώνα. Μείωσε τη διαφορά από τον Russell και τον πέρασε για την τρίτη θέση χωρίς ιδιαίτερη αντίσταση.

Αντίθετα, ο Lewis Hamilton δυσκολεύτηκε πολύ περισσότερο με την ίδια γόμα, σε παρόμοιες συνθήκες πίστας με τον team-mate του. Ο μέσος χρόνος γύρου του στο πρώτο stint ήταν 1.4 δευτερόλεπτα πιο αργός από του Leclerc.

Έλλειψη ρυθμού και συνέπειας για τον Hamilton

Από το γράφημα με τους χρόνους γύρου, φαίνεται ότι ο Hamilton δεν είχε σταθερότητα με τη μεσαία γόμα. Οι διακυμάνσεις στον ρυθμό του ήταν πιο έντονες σε σχέση με του Leclerc , κυρίως λόγω της μάχης του με τον Norris. Στον 14ο γύρο, ο Hamilton έκανε μια πανέξυπνη κίνηση: σήκωσε το πόδι του στην τελευταία στροφή ώστε να αφήσει τον Norris να τον προσπεράσει, παίρνοντας έτσι DRS και επανακτώντας τη θέση του στην ευθεία εκκίνησης-τερματισμού.

Η στρατηγική με το DRS πέτυχε και ο Hamilton πήρε ξανά τη θέση πριν την πρώτη στροφή. Ωστόσο, αν και έξυπνη και εντυπωσιακή, αυτή η κίνηση τού κόστισε πολύτιμο χρόνο σε σχέση με τον Leclerc, ο οποίος είχε καθαρό αγώνα χωρίς εμπόδια.

Δεύτερο stint – Ίδια εικόνα για τον Hamilton

Αφού άλλαξε σε νέα ελαστικά στον 23ο γύρο, ο Hamilton είχε καθαρό αέρα και μεγάλο κενό μπροστά του. Ακόμα κι έτσι όμως, δεν κατάφερε να βρει καλύτερο ρυθμό  ενώ και πάλι υστερούσε έναντι του Leclerc, ο οποίος συνέχισε να οδηγεί αλάνθαστα.

Ο πιο ρεαλιστικός αντίπαλος για τον Hamilton στον αγώνα ήταν ο Antonelli. Ο επτάκις παγκόσμιος πρωταθλητής κατάφερε να μειώσει τη διαφορά από τον rookie στα δύο δευτερόλεπτα, αλλά δεν μπόρεσε να πλησιάσει αρκετά για να επιτεθεί. Έτσι, τερμάτισε έβδομος, χωρίς να κερδίσει ούτε μία θέση.

Γιατί είναι τόσο μεγάλη η διαφορά ανάμεσα σε Hamilton και Leclerc;

Δεν έχουμε ακόμα οριστική απάντηση σε αυτό το σημείο της σεζόν, αλλά είναι ξεκάθαρο πως ο Hamilton δεν έχει προσαρμοστεί πλήρως στην SF-25. Δεν έχει ακόμα την αίσθηση ή την εμπιστοσύνη που χρειάζεται για να πιέσει το μονοθέσιο στα όριά του. Αυτό που επίσης είναι ξεκάθαρο, είναι ότι η SF-25 έχει ρυθμό στον αγώνα – κάτι που απέδειξε ο Leclerc.

Το μόνο που μπορούμε να κάνουμε είναι να δώσουμε στον Hamilton περισσότερο χρόνο. Ακόμα μαθαίνει τις τεχνικές ιδιαιτερότητες που ξεχωρίζουν τη Ferrari από τη Mercedes, στην οποία αγωνιζόταν τόσα χρόνια.

Δείτε επίσης

Γιατί δεν πέφτουν οι τιμές μεταχειρισμένων;

Γιατί δεν πέφτουν οι τιμές μεταχειρισμένων;

F1: Προς πώληση γνήσια ανταλλακτικά της Ferrari

F1: Προς πώληση γνήσια ανταλλακτικά της Ferrari

F1 Σενάριο-Βόμβα: Ο George Russell σε επαφή με Horner για Red Bull ενόψει 2026!

F1 Σενάριο-Βόμβα: Ο George Russell σε επαφή με Horner για Red Bull ενόψει 2026!

F1:Η τακτική αναβαθμίσεων της McLaren που της έφερε την νίκη στη Σαουδική Αραβία

F1:Η τακτική αναβαθμίσεων της McLaren που της έφερε την νίκη στη Σαουδική Αραβία

Πρόβλημα στις θύρες USB του αυτοκινήτου; Αυτό κοιτάς πρώτα για να το φτιάξεις

Πρόβλημα στις θύρες USB του αυτοκινήτου; Αυτό κοιτάς πρώτα για να το φτιάξεις

Συνθετικό ή συμβατικό λάδι κινητήρα: Ποιο είναι καλύτερο για το αυτοκίνητό σας;

Συνθετικό ή συμβατικό λάδι κινητήρα: Ποιο είναι καλύτερο για το αυτοκίνητό σας;