F1: Οι κανόνες έχουν προκαλέσει αντιδράσεις τόσο στους οδηγούς όσο και στους φίλους της Formula 1 και του μηχανοκίνητου αθλητισμού γενικότερα.
Ο πρόεδρος της FIA, Mohammed Ben Sulayem, άφησε να εννοηθεί ότι ενδέχεται να υπάρξουν αλλαγές στον περιβόητο Κανονισμό Appendix B, που ρυθμίζει τη συμπεριφορά των οδηγών.
F1:Σκέψεις για «βελτιώσεις» στον Appendix B μετά από τις αντιδράσεις
Με ανάρτησή του στο Instagram, ο Ben Sulayem σημείωσε:
«Έπειτα από εποικοδομητικά σχόλια από οδηγούς όλων των Παγκόσμιων Πρωταθλημάτων της FIA, σκέφτομαι να προχωρήσω σε βελτιώσεις στον Appendix B. Οι άνθρωποι φτιάχνουν τους κανόνες και οι άνθρωποι μπορούν να τους βελτιώσουν. Η συνεχής βελτίωση είναι πάντα βασική μου αρχή.»
Η συγκεκριμένη δήλωσή έρχεται μετά από διαρκείς αντιδράσεις που κορυφώθηκαν με διαμαρτυρίες οδηγών του WRC, την ίδια ώρα που ο Max Verstappen έχει αποφύγει πλέον να σχολιάζει δημόσια ποινές, υπονοώντας ότι οποιαδήποτε τοποθέτηση μπορεί να θεωρηθεί παραβίαση.
Τι περιλαμβάνει ο Appendix B και γιατί έγινε αμφιλεγόμενος
Ο Appendix B του Διεθνούς Αθλητικού Κώδικα εισήχθη το 2025 για να καθοδηγεί πιο ξεκάθαρα τους αγωνοδίκες σχετικά με ποινές για διάφορα παραπτώματα οδηγών και ομάδων. Ωστόσο, οι αυστηρές ποινές για χρήση βωμολοχιών, ακόμη και σε συνεντεύξεις Τύπου, προκάλεσαν αρκετές αντιδράσεις, τόσο για την αυστηρότητα τους όσο και για τα υπέρογκα πρόστιμα που έφερναν.
Η χρήση βρισιών σε δημόσιες δηλώσεις μπορεί, σύμφωνα με τον ισχύοντα κώδικα, να επισύρει πρόστιμα έως €120.000, αγωνιστική τιμωρία και αφαίρεση βαθμών για τρίτη επανάληψη σε διάστημα δύο ετών.
Ο Verstappen και ο Leclerc διερευνήθηκαν για αντίστοιχες φράσεις το 2024, με τον Ολλανδό να τιμωρείται με κοινωνική εργασία στη Ρουάντα. Παράλληλα, η FIA επέβαλε πρόστιμο €10.000 στον Charles Leclerc επειδή καθυστέρησε στον εθνικό ύμνο στην Ιαπωνία, ποινή που κανονικά έφτανε τα €60.000, αλλά εν τέλει μειώθηκε.
Η «Επανάσταση» του WRC – ιδρύθηκε η WoRDA
Η πρώτη πραγματική τιμωρία βάσει των νέων κανονισμών ήρθε στο WRC, με τον Adrien Fourmaux της Hyundai να τιμωρείται με πρόστιμο €10.000 στο Rally Σουηδίας. Άμεσα, ακολούθησε μαζική διαμαρτυρία των οδηγών στο Rally Κένυας και τελικά συμφωνία με την FIA για ειδική μεταχείριση των αυθόρμητων δηλώσεων στα stage ends.
Ο Julien Ingrassia, ιδρυτής της World Rally Drivers’ Alliance (WoRDA), δήλωσε:
«Δεν αλλάξαμε τον Appendix B, αλλά συμφωνήσαμε να τον εφαρμόζουμε με τρόπο που αφήνει χώρο στην αυθεντικότητα και το συναίσθημα. Στο rally, αυτές οι στιγμές είναι αναπόσπαστο μέρος του θεάματος.»
GPDA: «Οι οδηγοί είναι ενήλικοι»
Η Ένωση Οδηγών Formula 1 (GPDA) απέστειλε επιστολή στον Ben Sulayem στα τέλη του 2024, ζητώντας να γίνει διάκριση μεταξύ προσβλητικής και… άκακης βωμολοχίας, όπως όταν ένας οδηγός περιγράφει δύσκολες συνθήκες ή τεχνικό πρόβλημα.
Η επιστολή ανέφερε:
«Οι οδηγοί μας είναι ενήλικοι. Δεν χρειάζονται οδηγίες από τα ΜΜΕ για ανούσια ζητήματα όπως το αν φοράνε κοσμήματα ή εσώρουχα.»
Ο Ben Sulayem απάντησε μέσω Autosport πως αυτό: «Δεν είναι δική τους δουλειά.»
Το πολιτικό παρασκήνιο: σε προεκλογική περίοδο ο Ben Sulayem
Ο Ben Sulayem, πρόεδρος της FIA από το 2021, αντιμετωπίζει αυξημένη πίεση καθώς πλησιάζουν οι εκλογές για την προεδρία, χωρίς ακόμη να έχει εμφανιστεί αντίπαλος. Ωστόσο, η παραίτηση του αντιπροέδρου Robert Reid και η υποψηφιότητα του Malcolm Wilson δείχνουν ότι υπάρχει έντονη κινητικότητα στο παρασκήνιο.
Δείτε επίσης

Πώς να δεις αν έχεις διαρροή στην εξάτμιση του αυτοκινήτου σου

Αυτό είναι το πρώτο Brabus… νησί – Στο Αμπού Ντάμπι και με αστρονομικές τιμές

F1: «Χρειάζονται κάποια χαρακτηριστικά για να γίνεις Παγκόσμιος Πρωταθλητής» λέει ο Piastri – Μπηχτή προς τον Norris;

Θα σου δώσει καλύτερη κατανάλωση ένα επαναχρησιμοποιούμενο φίλτρο αέρα κινητήρα;

Πόσα χιλιόμετρα αντέχει ένα δυναμό και πώς να παρατείνεις τη ζωή του
